به گزارش لنگرنیوز، مهرداد بائوج لاهوتی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری جنگل ها، افزود: امروزه برداشت های غیرقانونی زیادی از جنگل ها صورت می گیرد درحالی که ضروری است این وضعیت مدیریت شده و برخورد قاطعی با متخلفان انجام شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در همه جای دنیا از جنگل به عنوان یک موقعیت اقتصادی استفاده می کنند اما در کشور ما با بی توجهی نسبت به این مهم، شاهد از بین رفتن جنگل ها هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه امروزه برداشت ها و تهاجم غیرقانونی از جنگل صورت می گیرد، تصریح کرد: در این زمینه خلاء قانونی وجود ندارد زیرا در قانون اشاره شده که اگر فردی مجبور به قطع یک درخت باشد مکلف است 10 درخت در جای دیگر بکارد؛ همچنین با توجه به اینکه درخت موجودی زنده است لذا از بین بردن آن جرم حبس یا پرداخت جرایم مالی دارد.

وی یادآور شد: به نظر می رسد برای جلوگیری از برداشت جنگل ها باید قانون به درستی اجرا شده و نظارت دقیقی نیز برآن صورت گیرد چراکه در این زمینه نقص قانون وجود ندارد.

لاهوتی تاکید کرد: عده ای با استفاده از رانت و نفوذ در دستگاه های دولتی اقدام به برداشت های غیرقانونی از جنگل ها می کنند این درحالی است که هیچ نهادی از فعالیت غیرقانونی آنها جلوگیری نمی کند چراکه نظارتی در این خصوص وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، گفت: سیل اخیر در استان مازندران به جهت از بین بردن جنگل ها و برداشت های غیرقانونی از آن رخ داد چراکه در زمان بارش باران این جنگل ها هستند که می توانند تا حد زیادی از وقوع سیل جلوگیری کنند در حالی که در کشورمان بخش زیادی از جنگل ها از بین رفته است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان