به گزارش «لنگرنیوز» ، محمود قاسمی بعد از ظهر امروز با اشاره به گزارش های مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای لاهیجان اظهار کرد:ماموران انتظامی پاسگاه «لفمجان» برای بررسی موضوع مذکور اعزام شدند.

وی ادامه داد: حفاران غیرمجاز که قصد به یغما بردن آثار باستانی منطقه را داشتند، در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی لاهیجان به کشف یک دستگاه گنج یاب با متعلقات مربوطه و ابزارآلات حفاری از متهمان مذکور اشاره کرد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به همراه اقلام کشف شده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب لاهیجان شدند.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه عوامل گشتی پلیس راهنمایی و رانندگی لاهیجان یک دستگاه خودروی سواری به دلیل رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی را متوقف کردند، تصریح کرد: پس از استعلام از طریق سامانه اجرائیات پلیس راهور مشخص شد که خودروی مذکور مبلغ ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال جریمه معوقه دارد و در اجرای ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تا زمان پرداخت جریمه روانه پارکینگ شده است.

وی به نقش مردم در تامین و برقراری نظم و امنیت اشاره کرد و یادآور شد: طبق قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی باید خودروهای دارای خلافی بالای ۱۰ میلیون ریال متوقف شده و پس از پرداخت مبلغ خلافی از پارکینگ ترخیص شوند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان