به گزارش لنگرنیوز ، حجت شعبان پور با اشاره به وضعیت ساماندهی دو رودخانه آلوده رشت اظهار کرد: مطالعه مدونی در زمینه رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت وجود نداشت.

وی افزود: هر دستگاهی مانند فاضلاب شهری و شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی و... هر کدام در حوزه خودشان روی رودخانه های مذکور مطالعه کرده بودند.

معاون عمران استاندار گیلان با بیان اینکه به دنبال گرفتن مشاور مادر در قالب یک بسته برای رودخانه ها هستیم، ادامه داد: اکنون در حال انجام این کار برای اجرای آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه 50 میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت اختصاص داده شده است، تصریح کرد: این اعتبار کافی نیست و برای ساماندهی از مبدأ تا مقصد این دو رودخانه بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شعبان پور آغاز عملیات ساماندهی دو رودخانه را بسیار خوب دانست و خاطرنشان کرد: این نخستین بار است که در دولت فعلی اعتباری به میزان 50 میلیارد تومان برای رودخانه ها اختصاص یافت و در دولت های دیگر منابع اعتبار دولتی نبود.

وی متولی اصلی ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب را نامشخص خواند و یادآور شد: در قالب یک بسته این کار انجام و به طور یقین سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعیین می شود.

به گزارش فارس، زرجوب و گوهررود بیش از 60 سال پیش محل زیست ماهیان بود اما به دلیل ورود فاضلاب های صنعتی و خانگی و شیرابه زباله های سراوان امروزه به عنوان آلوده ترین رودخانه های جهان شناخته می شوند و سال ها بحث ساماندهی این دو رودخانه مهم رشت لاینحل باقی مانده است.

با توجه به عبور زرجوب و گوهررود از وسط شهر رشت، آلودگی این رودخانه ها به حدی است که به ویژه در فصل تابستان و گرما از فاصله چندمتری بوی تعفن آن مشام هر رهگذری را آزار می دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان