به گزارش لنگرنیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی در یکی از برنامه های سمت خدا به نکاتی درباره روحانیون، نحوه معاشرت و جایگاه آنها پرداخت. در بخشی از این برنامه به اهمیت لباس روحانیت اشاره نمود و گفت: این لباس، لباسی است که به لباس شخصی پیامبر (ص) نزدیک تر است کما اینکه سالهای قدیم کشور خودمان هم لباسها به همین شکل نزدیک بوده است و کم کم به کت و شلوار و .. تبدیل شد که مطابق روایات منعی هم ندارد.

 

https://langarnews.ir/images/1392/2/2.18.jpg

ایشان در بخش دیگری از برنامه به وضعیت معاش روحانیون اشاره کردند که از چه طریقی می گذرد. حجت الاسلام دکتر رفیعی درباره این روند این موضوع را مطرح کرد که در سطوح اولیه حوزه باید با قدرت درس خواند و به مرور در بخش های مختلفی می توان وارد شد. به عنوان مثال قوه قضائیه، دبیرستان ها، دانشگاه ها و ....بخش عمده ای همین وعظ و خطابه است.

 

خود بنده را به مجالس متعددی دعوت می کنند. خصوصا در مناسبت ها. یک امام جماعت خوب می تواند هم پاسخگوی خوبی باشد و هم اداره کند و هم جوانان را جذب کند. اصلا ارتباط با مسجد جوانان را می سازد. از همین مساجد انقلاب هم شکل گرفت و کانون شکل گیری کلیه جریان ها هم اینچنین است.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی در بخش دیگری اشاره کرد: من یک بیمارستان رفتم دیدم یک روحانی آنجاست. گفتم اینجا چه می کنی؟ گفت همراهم بیا. دیدم به مریض هایی که دست یا پایشان شکسته و برخی آداب وضو و نماز را نمی دانند کمک رسانی و مشاوره می دهد که چگونه نماز را بخوانند. تعدادی از آنها فکر می کردند از نماز معاف هستند که به راهنمایی آنها می پرداخت.همین طور در ارگانها و سازمانهای مختلف این امر ساری و جاری است. 

 

آیت الله فاضل می فرمودند ما برای بعد از انقلاب برنامه ریزی نکرده بودیم. بعد از انقلاب دیدیم از همه جا مبلغ می خواهند و ما آمادگی را نداشتیم و اهمیت آن برایمان مشخص شد. 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان