انتشار کتاب آل سعود و بیداری اسلامی

۱۳۹۲/۰۱/۲۷ ۱۸:۴۸ چاپ کد خبر: 3240

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب آل سعود و بیداری اسلامی به قلم علی اصغر رضوانی به بررسی تاریخ شکل گیری و رفتارهای مختلف حکومت آل سعود طی سه دوره تاریخی پیدایش این حکومت از بدو تأسیس تا دوران کنونی پرداخته و با مرور و بررسی تاریخ این تشکیلات به بیان حقایق تلخ جنایات این رژیم ضد اسلامی و دست پرورده و اجراکننده منویات استکبار جهانی در جهان اسلام پرداخته است.

لنگرنیوز : در این کتاب با مروری بر ادوار مختلف حکومت آل سعود و نحوه حکومتگری و رفتارهای سیاسی و ضد فرهنگی و شکل ایفای نقش آل سعود در وقایع تاریخی مربوط به جهان اسلام، این وضعیت تا دوران معاصر و به ویژه در زمان خیزش های اسلامی کشورهای منطقه که بیداری اسلامی نام گرفته است تحلیل و بررسی شده و نقش حکومت آل سعود در مقابله با موج بیداری اسلامی مورد تحلیل قرارگرفته است.

در تحلیل نقش منفی آل سعود در موضوع بیداری اسلامی به اعتقاد نویسنده غرب و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل از راهی وارد شده اند تا بهتر و زودتر بتوانند به مقاصد خود برسند و آن استفاده از مهره های خودفروخته خود در منطقه است که از جمله آنها آل سعود است.

حاکمانی که در طول تاریخ دو قرن تشکیل خود در خدمت غرب و حتی اسرائیل بوده و نه تنها به امت یکپارچه اسلامی و بیداری آن خدمتی نکرده اند بلکه در برابر آن ایستاده اند و لذا شاهد هستیم که چگونه با شروع این بیداری دست به کار شده و با اموال فراوانی که از ثروت ملت به دست آورده اند و نیز با مکر و شیطنت در راستای متوقف نمودن حرکتهای اسلامی و سرکوب آن اقدام کرده اند.

این موضوع در منظر متفکران مختلف مسلمان و غیرمسلمان در کشورهای مختلف جهان هم قابل ردیابی است.

شکل و چگونگی حکومت آل سعود و تناقضات موجود درکنار اشکال مختلف اجحاف و نژادپرستی، که آل سعود از آن درجهت بسط قدرت خود سود می برد، باعث شده است که این خاندان درحال متراکم شدن، در درون خود با مشکلات عدیده و سهمگین مواجه شود و دراین زمینه برخی از افراد خاندان آل سعود، فقر و تنگدستی خود را حتی از طریق سایت های اجتماعی به صورت علنی اعلام کنند و یا برخی از آنها که در چنگال عدالت درعراق گرفتار شده اند، به دلیل دست داشتن در فعالیت های تروریستی و عضویت درگروه های افراطی و تکفیری،با احکامی مانند اعدام مواجه شوند.

سقوط اخلاقی آل سعود و دست داشتن اعضای این خاندان دراختلافات و خشونت ها درجهان اسلام کاملاً به اثباتش رسیده حتی اگر حکومت سعودی درپشت نقابی مانند دفاع از دین و آزادی پنهان شده باشد.

آنچه که آل سعود به آن دست یازیده است، چنگ انداختن به مناسبات قبیله ای و ثروت سرشار نفتی و حمایت از تبلیغات رسانه ای است که باعث ایجاد جوی از اضطراب و فتنه حتی دورتر از مرزهای آن کشور شده است.

به اعتقاد نویسنده این کتاب حکومت آل سعود نه تنها به ملت های اسلامی در راستای بیداری اسلامی خیانت کردند بلکه به ملت خود نیز ظلم نموده و با تحول و قیام آنها شدیدا مقابله کردند و همین امر هم باعث شده تا جهانیان شاهد باشند که چگونه با قیام مردم قطیف و عوامیه و شهرهای دیگر مقابله نموده و با مردم به پا خواسته از ظلم آل سعود برخورد شدید داشته و بسیاری را زندانی و عده ای را نیز به شهادت رساندند.

و در پایان نویسنده پیش بینی کرده است که روزی فراخواهد رسید که بیداری اسلامی دامان آل سعود را نیز خواهد گرفت و آن روزی است که مهره سوخته غرب و استکبار جهانی دیگر پناهی نخواهد داشت و در آتش خشم ملت خویش و همه مظلومانی که طی این تاریخ مورد ظلم و جور این حکومت سفاک قرارگفته اند خواهد سوخت.

کتاب آل سعود و بیداری اسلامی را انتشارات صبح امید یاران در ۱۵۰۰نسخه و ۲۵۰۰تومان و صد و دو صفحه منتشر کرده است.

علاقمندان می توانند با شماره تلفن ۰۲۵۱۷۷۳۴۱۷۸ تماس حاصل نمایند.

 
منبع: حوزه

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان