خیلی ها کنار کشیدن کتایون ریاحی از بازیگری را «معجزه زلیخا» دانسته بودند و می گفتند او دیگر نمی خواهد در سینمایی که فرج الله سلحشور آن را فاسد می داند، به فعالیت ادامه دهد.

سلحشور هم در گفت وگویی بیان کرده بود که «...چون در فیلم حضرت یوسف مسائل معنوی، آرامش، احترام، حیا و حجاب مطرح بود و وی نمی توانست صحنه های دیگر را تحمل کند و می گفت: دیگر نمی خواهم کار کنم و می خواهم شیرینی سریال یوسف پیامبر (ع) در ذائقه من بماند». این بار نظر سلحشور را درباره تصاویر منسوب به حضور کتایون ریاحی روی سن کنسرت یکی از خوانندگان لس آنجلسی و خوش وبش غیرمتعارف با وی نشان می دهد که این کارگردان جنجالی سینمای ایران روی دیدگاه خودش مُصّر است.

فرج اله سلحشور درباره ی تصاویر منتشرشده از بازیگر سابقش به خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: من در گذشته گفته بودم که این سینمای صهیونیستی که مبانی و اصول بازی اش را هالیوود تعیین و تبیین کرده، درست بشو نیست. این سینما عوامل خودش را هم غرق می کند. حتی آنهایی که سعی می کنند وارد این بازی نشوند نیز از خطر مصون نخواهند بود.

وی ادامه داد: آنطور که شما می گویید، این اتفاق مطلب ما را تایید می کند که در شرایط فعلی و با این جریان، عوامل سینمای ما نمی توانند درست رفتار کنند و این سینماست که معمولا سینماگرانش را در آلودگی و فساد خودش غرق می کند. حال فرقی ندارد که آن بازیگر «یوسف» باشد یا فرد دیگری.

سلحشور که در سریال «یوسف پیامبر(ص)» با کتایون ریاحی همکاری کرده بود، خاطرنشان کرد: این اتفاق برای ما هم خیلی دردناک است.

این کارگردان در بخش دیگری از گفت وگویش با ایسنا در پاسخ به مطلبی درباره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان جشنواره فیلم «عمار» بیان کرد: سخنی که مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان جشنواره عمار بیان کردند به این منظور بود که شما هنرمندان مسلمان و عماریون که به سمت فیلمسازی می روید ، سعی کنید خودتان را واکسینه کنید و به نوعی با یک حصار ، پوششی امن برای خودتان ایجاد کنید که این حصار شامل عبادت ، نماز ، ذکر ، دعا و... است.

کارگردان یوسف پیامبر(ص) در پاسخ به این پرسش که آیا سینماگری با این مشخصات هم می تواند در خطر لغزش قرار گیرد ، تصریح کرد: حتی برای بچه های عمار هم خطر وجود دارد. معتقدم تنها راه موجود برای اصلاح سینما این است که اصول و مبانی موجود را برطرف کنیم. هرجا که این اصول و مبانی اسلامی نباشد، مشکلاتی به وجود خواهد آمد. مثلا دیدید دولت در حوزه اقتصاد زحمات زیادی کشید و کارشناسان ساعات بسیاری را برای حل مشکلات گذاشتند اما می بینید که آخرش چه شده است. این به نتیجه نرسیدن، حاصل این است که اصول و مبانی اقتصاد ما اسلامی نیست. در واقع چنین مشکلی در حوزه های اقتصاد، بانک ، دانشگاه و... وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب قرار بود تمام ارکان کشور براساس اصول اسلامی برنامه ریزی و اداره شود که از جمله آنها سینما و تلویزیون بود. این دو باید اصولی را که سینمای غرب برای آنها دیکته کرده کنار گذاشته و اصول و مبنای اسلامی را سرلوحه کارشان قرار دهند.

سلحشور در عین حال با اشاره به افرادی که اکنون در سینما و تلویزیون ایران به فعالیت می پردازند، تاکید کرد: اگر یک جریان فیلمسازی اسلامی راه بیفتد، بخش عمده همین سینماگران می توانند در آن فعالیت کنند، چون جریان سینمای اسلامی مثل یک آب کر است. واقعا فکر می کنم بسیاری از سینماگران ما استعداد سالم شدن و سالم بودن را دارند اما محیط، فضا و جریان سالم وجود ندارد. دیدید که همین سینماگران در مجموعه های «یوسف پیامبر(ص)»، «اصحاب کهف» و «مختار» چگونه حاضر شدند و در مجموعه های سخیف چگونه.

او در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اینکه آیا دو فیلم «حوض نقاشی» و «رسوایی» را که اکنون در سینماها اکران شده اند دیده است یا خیر؟ اظهار کرد: هیچ کدام را ندیده ام اما درباره «رسوایی» شنیده ام نظر خیلی از علما منفی است.

سلحشور که قرار بود سریال تلویزیونی «حضرت موسی(ع)» را برای ساخت آماده کند، درباره این پروژه نیز به خبرنگار ایسنا، گفت: فعلا اتفاق جدیدی نیفتاده است . چون بودجه ای برای این کار اختصاص داده نشده، نمی توانیم برایش برنامه ریزی درستی انجام دهیم. فعلا در حال کار با سناریو هستیم و هر زمان که بودجه برسد ، فکر می کنیم که از کی شروع به کار کنیم.

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان