به گزارش لنگرنیوز، شب گذشته حجت السلام والمسلمین پناهیان در حسینیه ی امام خمینی (ره) حول محور عزت انسانی سخنرانی کردند. ایشان یکی از مهمترین ویژگی های انسان را که باید در حفظ و تعالی آن کوشش کنیم عزت آدمی معرفی کردند. عزتی که شرافت و کرامت را در خود نهفته دارد.

در ادامه ی سخنانشان افزودند : لذت ومنفعت طلبی دو دشمن اصلی عزت هستند که همواره خاموش عمل می کنند و اگر با بینشی عمیق به شبکه های ماهواره ای نگاه کنیم در می یابیم که آنها همین لذت گرایی را تبلیغ می کنند و اینکه به هر طریقی از زندگی لذت ببریم(حتی اگر این لذت به حریم خدا هم تعرض کند) را ترویج می نمایند. در واقع این لذت بیشتر را برای ذلیل کردن شخصیت انسانها و پست کردن هویت و هدف بشریت تبیین می کنند و به قول معروف می خواهند  سر ما به همین لذت ها گرم کنند.
البته انسان باید در حد اعتدال از زندگی خود لذت ببرد ولی باید با تدبیر به آن نگریست و دانست که بیشتر مواقع عزت در برابر لذت است. 
ایشان  منفعت طلبی را این گونه توصیف کرد که در حد معمول خوب است ولی نباید عزت را به تباهی بکشد. برنامه های سیاسی ماهواره ای هم همین مرز منافع درست و نادرست را هدف قرار داده اند و اگر به تاریخ بنگریم در می یابیم که دولت انگلستان و امریکا هیچ گاه دلشان برای ما نسوخته است که امروز برای ما برنامه های پر هزینه ی تلویزیونی بسازند. در واقع آنها عزت ما را دشمن خود می بینند و با این برنامه ها سعی در تضعیف آن دارند. برای مثال امروز تبلیغ می کنند که ایران انرژی هسته ای را برای چه می خواهد و دولت مردان باید اقتصاد کشور را درست کنند و با تحریم هایشان دامن بر این تبلیغ هایشان می زنند و می خواهند ما عزتمان را به منافعی اندک بفروشیم
 
حال اگر ما مقابل این تبلیغ ها یا به عبارتی دیگر جنگ رسانه ها که البته استکبار بر این رسانه ها مسلط و هزینه ی بسیار زیادی برای آن صرف کرده است، محکم بایستیم و در واقع به مقابله ی آنها برویم و در این حماسه صبر کنیم ؛ پیروز خواهیم شد. حماسه ای که هم در سیاست است و هم اقتصاد ما را درگیر خود می کند.
خداوند در آیه ۱۸۶ سوره آل عمران می فرماید: "هر آینه شما در مالها و جانهاتان آزموده خواهید شد و از کسانى که پیش از شما به آنان کتاب داده شده و از کسانى که شرک ورزیده‏اند آزار- زخم زبان- بسیار خواهید شنید. و اگر شکیبایى و پرهیزگارى پیشه کنید، همانا این از استوارترین- جدّى‏ترین و راست و درست‏ترین- کارهاست." در واقع خداوند از ما می خواهد که با تقوای مخلصانه ی خود در برابراین رنج های اقتصادی و زخم زبان های کفار صبر و شکیبایی کنیم. 
حجت الاسلام پناهیان اضافه کردند : یکی از ابزار های این حماسه قناعت است ، قناعتی که هر چند سخت است اما به گفته ی امیر مومنان علی علیه السلام سلاحی است که پیروزی و عزت را به دنبال دارد. آنچنان که می فرمایند: " هیچ کس از شخص قانع عزیزتر نیست؛ قناعت وسیله عزت است؛ قناعت پایدارترین عزت است؛ قناعت مقرون و بسته به عزت است."(۱) 

ایشان در ادامه تنها راهی که ما برای مقابله با همه ی سختی ها و رنج ها داریم را صبر و شکیبایی برابر آنها و نترسیدن از سرزنش دشمنان و قناعت دانستند و این کار را حماسه ای بسیار سخت معرفی کردند.


(غررالحکم ۲: ۳۲۹)

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان