به گزارش لنگرنیوز، رئیس کل دادگستری گیلان در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار گفت: انعکاس مشکلات به مسئولین و انتقال به مراجع ذی صلاح از وظایف رسانه ها است چرا که نشاط و پویایی جامعه مدیون عملکرد رسانه ها و مطبوعات است.

وی با بیان اینکه نقش رسانه در توسعه بی بدیل است، تصریح کرد: نقد دلسوزانه اصحاب رسانه در مسیر توسعه است.

این مسئول با اشاره به وظایف خطیر مطبوعات، خاطرنشان کرد: بالابردن سطح آگاهی جامعه و بازگو کردن مسائل اجتماعی از مهم ترین وظایف رسانه ها است.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: انعکاس مشکلات به مسئولین و انتقال به مراجع ذی صلاح از دیگر وظایف رسانه ها است.

سیاوش پور با تاکید بر اینکه رسانه ها باید در موضوعات پیشگیری ورود کنند، تصریح کرد: فقط با برخورد قضایی نمی توان تخلفات را کاهش داد، بلکه باید مردم را آگاه کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بیان کرد: انتخابات پدیده اجتماعی و سیاسی است که مردم کشور در سرنوشت خود مشارکت می کنند.

این مسئول با بیان اینکه مردم آینده خود را در مشارکت در انتخابات می بینند، اظهار کرد: مردم و مسئولین و همین طور کاندیداها باید در مدار قانون حرکت کنند تا یک انتخابات سالم و پرشور محقق شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه شرایط به گونه ای پیش می رود که فرهنگ ناصحیح غربی به جامعه تحمیل می شود، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی جامعه با مشکلات فراوانی مواجه است و این فرهنگ اجنبی و ناهمگون در کانون خانواده ها تاثیر منفی می گذارد.

سیاوش پور با اشاره به تحت تاثیر قرار دادن بافت فرهنگی خانواده و باورهای دینی توسط رسانه های غربی، تصریح کرد: آمار طلاق در جامعه نگران کننده است.

وی با بیان اینکه زوجین باید تحمل داشته باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد می خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند که نمی توانند و همین موضوع منجر به جدایی طوجین می شود.

این مسئول فضای مجازی را منشاء بسیاری از آلودگی های روحی و روانی دانست و افزود: راهکاری که برای برای معضلات فضای مجازی وجود دارد، آگاهی بخشی و بالا بردن ظرفیت ها است.

رئیس کل دادگستری گیلان بااشاره به لزوم درک موضوعات مختلف توسط جوانان اظهار کرد: اگر نتوانیم جوانان را از مناظر گوناگون آگاه کنیم، ناگزیر این قشر به بیراهه خواهند.

سیاوش پور در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله محیط زیست اشاره کرد و افزود: از نظر شخصی و اعتقادی و همچنین به عنوان رئیس کل دادگستری به محیط زیست علاقمند هستم و به آن اهمیت می دهم.

وی با اشاره به آموزش قضات و دادستان ها در رابطه با مقوله جرایم زیست محیطی تصریح کرد: ستاد مبارزه با جرایم محیط زیست تشکیل شده و گروههای مختلف را برای بازرسی به مناطق گوناگون می فرستیم.

این مسئول با بیان اینکه گیلان هم مانند سایر استانهای کشور به توسعه و حمل و نقل نیازمند است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط اقلیمی استان برای فراهم کردن مصالح ساختمانی برای مردم دشوار است.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: کف رودخانه ها تنها جایی است که می توان شن و ماسه برداشت کرد و اگر در برخی نقاط برداشت نشود ممکن است خطر آفرین باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان