«زندانی باد» مخالف من+تصاویر

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۰:۰۰ چاپ کد خبر: 32711
به گزارش لنگرنیوز، از قدیم الایام این گونه بوده، امروز هم این گونه است، سیاسی و غیرسیاسی هم ندارد؛ برای برخی ها همیشه مرگ خوب بوده اما برای همسایه!

ضرب المثل فوق این روزها مصداق سیاست سلیقه ای روزنامه های اصلاح طلب در مواجه با قانون شده، هر زمانی که یکی از مخالفان آن ها بازداشت می شود و یا به زندان می افتد این رسانه ها و شخصیت های برجسته شان موضع می گیرند که آن ها حق شان بوده و باید راهی زندان می شدند اما هنگامی که یک نفر از خودی هایشان مرتکب جرمی می شود، آن ها با مظلوم نمایی و شوی تبلیغاتی به گونه ای رفتار می کنند که گویی قوه قضائیه و دستگاه قضا درقبال آن ها کوتاهی کرده و به این گونه جای حاکم و محکوم را عوض می کنند.

در همین رابطه روزنامه های اصلاح طلب، آرمان، ابتکار، شرق و آفتاب یزد روز دوشنبه 19 مردادماه 94 با انتخاب تیترها و تصاویر احساسی و حماسی از ماجرای زندان رفتن مهدی هاشمی(به جرم اختلاس، ارتشاء و مسائل ضدامنیتی) سعی کردند آن را به گونه ای روایت کنند که گویی یک قهرمان ملی به زندان افتاده است نه یک مجرم امنیتی!

armanآرمان

ebtekarابتکارشرقsharghaftabآفتاب

اما روزنامه های این جریان، در اواخر بهمن ماه سال گذشته و در زمان ایام دستگیری محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور پیشین، پشت قانون آمدند و با دفاع از زندانی شدن رحیمی این حکم را سزاوار وی دانستند. تیتر روزنامه های اصلاح طلب در روز چهارشنبه 93/11/27 را در ادامه مشاهده می کنید:

1 2 4 5 13940521000108_PhotoL

به گزارش فارس، همین روزنامه های که این هفته حکم قاطع دستگاه قضا علیه مهدی هاشمی را برنتابیدند، دو ماه پیش، از اجرای حکم حمید بقایی به شدت ذوق زده شدند. روزنامه های اصلاح طلب آرمان، شرق، اعتماد، آفتاب یزد و ابتکار روز سه شنبه 19 خردادماه نیز پس از بازداشت حمید بقایی معاون رئیس جمهور گذشته چنان این خبر را بازتاب دادند که گویا در صف اول حامیان قانون قرار دارند.

تیتر روزنامه ها در روز 94/3/19 را در ادامه می بینید:

1 2 3 4 5

اما این اقدام سلیقه ای روزنامه های اصلاح طلب و زیر سوال بردن احکام قوه قضائیه واکنش آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه را هم در پی داشت.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: نباید فضا را طوری پیش ببریم که هر کسی زمانی مسئولی بوده و حالا علیه او و یا وابستگانش حکمی صادر شده، تمام قوه قضاییه و زمین و زمان را زیر سوال ببرد و برای تخریب قوه قضاییه فیلم وداع درست کند.

البته حمله به قوه قضائیه به خاطر محکومیت یکی از هم حزبان، اتفاق تازه ای از سوی اصلاح طلبان نیست چرا که مانند این داستان در ماجرای کرباسچی نیز اتفاق افتاد.

رسانه های وابسته به دولت اصلاحات و جریان های حامی و عضو جبهه دوم خرداد، شانتاژ خبری خود را پس از دستگیری غلامحسین کرباسچی شهردار آن زمان تهران شروع کردند و با «سیاسی» خواندن اقدام قوه قضائیه آن را تقبیح کردند. این فشارها به اندازه ای بود که آیت الله یزدی، رئیس وقت قوه قضائیه، درباره تحولات دوران مسئولیت خود می نویسد: « فقط همین یک پرونده بود که بیش از همه بر دوش قوه قضائیه فشار آوردند و از همه ابزارها برای منحرف کردن دستگاه قضاء کشور گفتند و نوشتند و عمل کردند و افکار عمومی را درگیر نمودند».

نمونه هایی از هیاهوی رسانه های این جریان در سال 77 را مشاهده می کنید:

1 2 3 4

بررسی عملکرد چند ساله رسانه های اصلاح طلب نشان می دهد که رویه آنها در مواجه با احکام قوه قضائیه، همان رویه سابق است و همچنان یک شعار را سرلوحه کار خود قرار می دهند: «زندانی باد مخالف من».


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان