به گزارش لنگرنیوز، به دنبال وقوع این زمین لرزه در ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه سه شنبه ۲۱ فروردین پنج تیم ارزیابی از جمعیت هلال احمر استان بوشهر، ۲۰ تیم عملیاتی شامل ۱۰۰ امدادگر و دو فروند بالگرد امدادی جمعیت هلال احمردر مناطق زلزله زده ی شهرستان دشتی و روستاهای توابع شهر شونبه حاضر هستند.

همچنین تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استانهای خوزستان و فارس با بالگرد به مناطق زلزله زده اعزام شده اند. سگ های تجسس و آمبولانس های جمعیت هلال احمر نیز در این مناطق مشغول امدادرسانی هستند. شهر شونبه حدود ۶ هزار جمعیت دارد و در ۱۰۰ کیلومتری بوشهر قرار دارد.
همچنین شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نزد بانک های  ملت، ملی، تجارت و مسکن در سراسر کشور جهت دریافت کمک های نقدی هموطنان نوعدوست ایران اعلام می گردد.
 
* اسکان اضطراری یک هزار خانوار زلزله زده بوشهری
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینگه عملیات جست و جو و نجات در مناطق زلزله زده استان بوشهر ساعت ۱۲ شب گذشته به پایان رسیده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر با برپایی چادرها، اسکان اضطراری هزار خانوار انجام شده است.
همچنین حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم پایان عملیات امداد و نجات را اعلام کرد و گفت: تعداد مصدومان این حادثه ۸۵۰ نفر و تعداد کشته ها ۳۹ نفر بوده است.
 
* مشکل برق وروشنایی مناطق زلرله زده دشتی حل شد
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: با تلاش های صورت گرفته مشکل برق وروشنایی مناطق زلرله زده دشتی حل شد
سردار فتح اله جمیری با اشاره به جلسات متعدد در منطقه زلزله زده با مسئولین اظهار داشت: طی جلسات متعددی که بلافاصله و پس از وقوع زلزله در منطقه با بخشدار، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر شنبه برگزار شد، توانستیم به خوبی نحوه ارسال کمک ها به مردم آسیب دیده از زلزله را مدیریت کنیم.
وی با بیان این که تعداد یک هزار نیرو از بسیجیان شهرستان های دشتی و تنگستان و همچنین شهر کاکی به منطقه اعزام شده اند، افزود: این نیروها در چهار گردان سازمان دهی شده و به خدمات رسانی به مردم زلزله زده مشغولند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به حضور فعال بسیج جامعه پزشکی در مناطق زلزله زده ابراز داشت: در حال حاضر ۱۵ آمبولانس توسط بسیج جامعه پزشکی و ۲۰ آمبولانس نیز توسط منطقه ویژه انرژی پارس برای کمک و انتقال مصدومین، به شهر شنبه اعزام شده است.
جمیری همچنبن به ارسال ۴۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین برای تامین برق مورد نیاز منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: با تلاش های صورت گرفته برق اضطراری برای درمانگاه ها و نقاط حساس شهر روشن شده است.
وی به توزیع مایحتاج مورد نیاز مردم آسیب دیده از زلزله اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کلیه اقلام مورد نیاز مردم اعم از کنسرو، آب معدنی، پتو و سایر لوازم ضروری در اختیار مردم قرار گرفته است.
 
* جوانان حلقه های صالحین بسیج بوشهربه یاری زلزله زدگان شتافتند
علاوه بر قشرهای مختلف بسیج، جوانان حلقه های صالحین بسیج نیز برای کمک به زلزله زدگان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
حجت الاسلام محمود اسدی مسئول معاونت تربیت آموزش سپاه استان بوشهر در این ارتباط گفت: اعضای حلقه های صالحین از شهرستان های دشتی، دیر، تنگستان، بوشهر و دشتستان از نخستین ساعات وقوع زلزله به کمک زلزله زدگان شتافتند.
همچنین با کمک نیروهای بسیجی شماری از مجروحان حادثه از بیمارستان زینبیه خورموج به دیگر مراکز درمانی منتقل شدند و یگان های اورژانس و امداد به طور مستمر در مناطق زلزله زده حضور دارند.
بسیجیان استان در قالب گردانهای امام علی(ع)، امام حسین(ع)، عاشورا و الزهرا جهت امدادرسانی به زلزله زدگان به این منطقه اعزام شدند.
 

* استقرار امکانات و تجهیزات مدرن درمانی در مناطق زلزله زده

استاندار بوشهر از استقرار امکانات و تجهیزات مدرن درمانی در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی خبر داد.

فریدون حسنوند در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده دشتی اظهار داشت: بیمارستان صحرایی و تمام امکانات مدرن و تجهیزات درمانی پیشرفته در مناطق زلزله زده استقرار یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۲ پس لرزه در شهر شنبه به وقوع پیوسته است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۹ پس لرزه بالای ۴ ریشتر قدرت داشته که روستای چهارگاه با ۵.۲ ریشتر بیشترین خسارت را بعد از زمین لرزه روز گذشته داشته است.

* نانوایی سیار سپاه در خدمت زلزله زدگان

در حال حاضر نانوایی سیار سپاه در منطقه حاضر بوده و با پخت نان به زلزله زدگان خدمات می دهد.
بر اساس این گزارش، کلیه نیازهای اولیه مردم اعم از آب، نان و کنسروهای مختلف در مناطق زلزله زده موجود بوده و بسیجیان همگام با سایر نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به مردم هستند.

* وضع مصدومان تحت مراقب رضایت بخش است

رییس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر گفت: در حال حاضر ۵۸ مصدوم زلزله دشتی در این بیمارستان بستری هستند.
دکتر محمدرضا محسنی با بیان این که هم اکنون سه نفر در بخش آی سی یو بستری می باشند گفت: علاوه بر کودک پنج ساله ای که روز گذشته در اثر ضربه مغزی به آی سی یو منتقل شده بود، سه مصدوم دیگر نیز اوایل صبح به این بخش انتقال یافتند.
وی دلیل انتقال این مصدومین به بخش آی سی یو را خونریزی داخلی ناشی از شکستگی لگن عنوان کرد.
محسنی درباره وضعیت مصدومینی که به آی سی یو منتقل شدند، گفت: خوشبختانه وضعیت این بیماران رضایت بخش بوده و امروز تحت جراحی قرار خواهند گرفت.

* مناطق زلزله زده بدون حادثه امنیتی

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از روز گذشته تاکنون هیچ حادثه امنیتی و انتظامی در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی اتفاق نیفتاده است.

حیدر عباس زاده در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: نظم و انضباط ترافیکی خیلی خوبی را در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده شاهد هستیم و تیم های انتظامی نیز در محل های مورد نظر مشغول فعالیت هستند. وی بیان کرد: یک گردان یگان ویژه نیز از نیروی انتظامی فارس به منطقه زلزله زده اعزام شدند و ۳ فروند بالگرد هم برای امدادرسانی به زلزله زدگان در اختیار گرفتیم.

* خسارت ۱۵۴ میلیارد تومانی به مناطق زلزله زده

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: خسارت اولیه زلزله در شهرستان دشتی ۱۵۴ میلیارد تومان در بخش های مختلف برآورد شده است. شاپور رستمی افزود: در شش روستای شهرستان دشتی زلزله خسارت داشته که در منطقه شنبه بیش از ۴۵۰ واحد ۱۰۰ درصد تخریب شد. 
وی بیان کرد: در کاکی ۲۷۸۰ واحد، درویشی ۷۷ واحد، باغان ۲۰۰ واحد، کردلان ۶۷ واحد و سنا ۲۲۵ واحد تخریب شدند.

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان