در اکثر وصیت نامه های شهدایمان خطاب به زنان و دختران تاکید شده "خواهرم حجابت را حفظ کن و دیگران را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کن".
 
اردوهای راهیان نور که چند سالی است با توجه ویژه و بصورت گسترده در حال برگزاری در چهارفصل سال برای سنین مختلف است ،بسیار تاثیر گذار در ابعاد فرهنگی بویژه انتقال فرهنگ حجاب و عفاف بوده است اما با گسترده شدن این اردوها و ورود افراد مختلف و بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس متاسفانه شاهد گشت و گذار بدحجابان و تمسخر ارزشهای شهید و شهادت هستیم.

در سالهای گذشته یکی از فعالیتهای خوبی که در یادمان های دفاع مقدس صورت می گرفت دادن چادر به افراد بدحجاب بوده و اجرای برنامه های معرفتی در مناطق که در مسئله عفاف و حجاب بسیار تاثیر گذار بود اما با گسترده شدن اردوهای راهیان نور و ورود آزاد افراد مختلف به یادمان های دفاع مقدس افراد بدحجاب نیز بصورت افسار گسیخته در این مناطق حضور پیدا می کنند که در چند منطقه عملیاتی همچون طلائیه ، شلمچه ، فکه و... برنامه خاصی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب امسال صورت نگرفته است که بسیار باعث تاسف است.

 

حضور بدحجابان در یادمان شهدای شلمچه

زنان و دختران بد حجاب که بصورت آزاد در این مناطق که هر نقطه اش خون شهدایمان بر زمین ریخته است حضور پیدا می کنند و بر اساس مشاهدات خبرنگار ما هیچ گونه ممنوعیتی برای ورود آنها به این مناطق صورت نمی گیرد و برخی از این بدحجابان که مشخص است برای تمسخر شهید و شهادت به این مناطق سفر کرده اند با وضع پوشش بسیار زننده و آرایش های غلیظ سعی می کنند ارزش این مناطق را زیر پا بگذارند.

 

در بعضی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس هم که امسال فعالیتی برای حجاب و عفاف صورت گرفته است بسیار ضعیف بوده که بسیار باعث تاسف است .

 

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار انقلاب نیوز در منطقه عملیاتی طلائیه ، چند تن از بسیجیان دلسوز وقتی به حضور افراد بدحجاب در این منطقه اعتراض کردند مورد انتقاد خادمین این منطقه قرار گرفته اند که برخورد بدی با این بسیجیان صورت گرفته است و بدحجابان همچنان در این منطقه حضور و بسیجیان  را بدلیل امر به معروف و نهی از منکر از طلائیه بیرون کرده اند و حق را به بدحجابان داده اند و متذکر شده اند این بدحجابان که در این منطقه حضور پیدا کرده اند دلشان پاک است!!

 

یادمان شهدای شلمچه

بدحجابی در مناطق عملیاتی شلمچه و اروند انقدر اسف بار است که هر دلسوزی که درد فرهنگی داشته باشد قلبش را می شکند .

 

زنان و دختران بدحجاب که این مناطق را با پارک اشتباه گرفته اند بصورت توهین آمیز ارزش شهادت طلبی و شهدا را با رفتار و کردارشان تمسخر می کنند.

 

در چند ماهه گذشته منافقین و عناصر خودفروخته در شبکه های اجتماعی دختران روشنفکر را تشویق به حضور در راهیان نور کرده اند و با تبلیغات گسترده انها را سوق می دهند که ارزشهای اسلامی و واژه شهادت را مسخره کنند و حضور این افراد در این مناطق مشخص است که با تشویق ضد انقلاب صورت می گیرد زیرا که می دانند شهید و شهادت و شناختن سیره زندگی شهدا برای هر فردی ان را خوشیار می کنند و فعالیتهای انها را خنثی خواهد کرد.

 

در اکثر وصیت نامه های شهدای عزیزمان خطاب به زنان و دختران تاکید ویژه ای به مسئله ی حجاب و عفاف شده است و مردان را نسبت به نگاه و مسئله امر به معروف و نهی از منکر که متاسفانه این روزها شاهد ضعیف شده مسئله امر به معروف و نهی از منکر هستیم .

 

در روایات مختلف تاکید شده است که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی کمرنگ سود بد ترین های جامعه بر مومنین مسلط خواهند شد .

 

اگر به اندازه توان هر فرد و در حد تکلیف خود به این افراد با روی خوش و قول لین، تذکر لسانی میدادند، مطمئنا وضعیت به گونه ای دیگر بود.از جمله دلایلی که در شهرهای کوچک هنوز وضعیت بدحجابی به گونه مسلطی در نیامده به این خاطر است که افراد محلی نسبت به این پدیده حساس هستند و با دیدن این وضیعبت، تذکر میدهند و به راحتی از کنار این مسئله عبور نمیکنند. اگر بپذیرینم که در بسیاری از موارد،آینده تکرار گذشته خواهد بود، پس نباید منتظر باشیم که اتفاق خاصی در این وضعیت بیفتد.چرا که وضعیت بدحجابی هر سال بدتر از سال گذشته است امسال هم که بصورت گسترده در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بصورت گسترده شاهد حضور بدحجابان هستیم و اینکه افراد مومن و متعهد هم که در این مناطق حضور دارند متاسفانه بدحجابان را امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند و برخی هم که امر به معروف و نهی از منکر می کنند مورد حمله قرار می گیرند که چرا به اینها توهین می کنید و آنها را تحقیر می کنید!!!

 

می طلبد که مسئولین مختلف در دستگاه های مرتبط راهیان نور به مسئله حجاب و عفاف توجه بیشتری نمایند و همچون سالهای اولیه راهیان نور حجاب و عفاف را گسترش دهند و برخی افراد که خواسته یا ناخواسته در راه کج قدم گذاشته اند تبلیغ به حجاب و عفاف نمایند./عرش نیوز

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان