این روز ها سایت و روزنامه های حامی یک جریان خاص، تیتر صفحه اولشان را طوری انتخاب می کنند که انگار با رفتن مهدی هاشمی به زندان، نظام اسلامی و به تعبیر خاص تر قوه قضاییه با خصومت شخصی نسبت به حاج آقا و پسرش اقدام به محاکمه و مجازات مهدی هاشمی نموده و به گفته فائزه هاشمی: « این همه بیگناه به زندان رفتند؛"مهدی"هم یکی ازآنها، ... » در حالی که یک نگاه اجمالی به جرایم موجود در پرونده مهدی هاشمی هر نگاه منصفی را به این نتیجه می رساند که یکی از افتخارات قوه قضاییه در این دوره، بررسی زیر فشار این پرونده بوده است که شاید درس عبرتی بشود برای سایر کسانیکه قصد خیانت به کشور اسلامی ما را دارند.


IMG00504443


امیدوارم یکی از ضرب المثل های دوران ما برای آنهایی که قصد خلاف کردن دارند و یا ادعا دارند که بعد از انجام خلاف، هیچ کسی نمیتواند به آنها حرف بزند این عبارت بشود «تو که جای خود داری، پسر رئیس مجمعش الان توی اوین هست »


اما در این بین ذکر چند نکته قابل تأمل است:


1. جمهوری اسلامی نشان داد اهل تبعیض و خیانت به مردمش نیست و حقا طبق اصول قانون اساسی همه را در برابر قانون برابر میداند. این اقدام قوه قضاییه نوید بخش برخورد عادلانه با کلیه مفسدان اقتصادی و اخلال گران در نظم عمومی خواهد بود که جا دارد احاد ملت و تمام مستضعفان به هر طریق ممکن اعم ازنوشتن بیانیه – تومار – اعلام موضع – ارسال پیامک – انتشار در سایت های خبری و شبکه های مجازی از این اقدام شجاعانه و زیر فشار قوه قضاییه تشکر نمایند تا مایه پشت گرمی این نیروهای مخلص انقلاب در ادامه این راه بشود.


13920411181505716784433


2. تعرض به قوه قضاییه و حکم قضایی در این شرایط توسط خانواده آقای هاشمی بسیار غیر منصفانه و ناعادلانه است و جادارد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از روی مصلحت هم که شده دستان مسولان قوه قضاییه و قاضی پرونده را بابت جدیت در بررسی پرونده به گرمی بفشارد تا چشم کسانی که قصد فتنه در این مسئله دارند را کور نماید .


3. مردم عزیز ما میداند که طرف خارجی رشوه دهنده در این پرونده مدتها پیش محاکمه و مجرم شناخته شده بوده. در این شرایط، از بیگناهی طرف رشوه گیرنده صحبت کردن و کسی که خسارت های میلیارد دلاری به کشور تحمیل کرده را بی گناه دانستن، توهین به قانون و شعور مردم ایران محسوب می شود. در نتیجه لازم است تا خانواده آقای هاشمی با تأمل بیشتری در اینباره اظهار نظر کنند.



4. مطالبات خانواده ، وکیل و شخص مهدی هاشمی نسبت به تعیین قاضی ،علنی بودن دادگاه ، پخش تلویزیونی جلسات دادگاه - غیر شرعی بودن حکم دادگاه و دروغ گو خواندن خبرنگاران انسان را یاد این جمله می اندازد ... به کجا چنین شتابان …


5. حتماً آقای هاشمی این مطالب را خوانده یا شنیده اند که «فائزه هاشمی در قسمت دیگری از سخنان خود از قول عفت مرعشی مدعی شده است که "انقلاب از اوین شروع شد و زندان ها و فشارها و کسانی که در زندانها بودند عامل مهمی در شکل گیری انقلاب داشت و حالا به همین شکل” بنابراین تاریخ نشان داده که قطعا هیچ حکومتی با زندان کردن افراد پابرجا نمانده است و تمام این کارها نتیجه عکس درپی خواهد داشت


این صحبت ها ، محکومیت دخترانتان به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام ( علیه نظامی که شما برای استقرار آن سال ها در زندان بوده اید ) محکومیت پسرتان به 3 جرم شامل اختلاس همراه با جعل، ارتشا با مبلغی مشخص و جرائم امنیتی و صحبت های همسرتان در مورد دعوت به حضور غیر قانونی در خیابانها در زمان فته88 ، مواضع خودتان نسبت به مقابله شورای نگهبان و نیروهای امنیتی با برگزاری انتخابات درست ، آیا شما را به فکر وادار نمیکند که ممکن است این شما باشید که تغییر کرده اید، نه انقلاب؟


علی بلوکی/فعال فرهنگی-سیاسی

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان