به گزارش لنگرخبر، هفته گذشته و همزمان با شهادت امام صادق(ع) مراسمی در گلزار شهدا لنگرود برگزار شد که حجت الاسلام سعید مهدوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان سخنران این مراسم بود. با توجه به لحن سخنرانی های وی، سید رضا جواد پور نیز واکنش از خود نشان داد که متن مصاحبه را میتوانید اینجا بخوانید. با توجه به بازخورد خبری مصاحبه فرماندار لنگرود و سخنرانی حجت الاسلام مهدوی متولیان برگزاری مراسم مذکور متن کامل سخنرانی حجت الاسلام مهدوی را برای تحریریه لنگرخبر ارسال کردند که بدون تصرف و برای تنویر افکار عمومی و وظیفه اطلاع رسانی در زیر منتشر می شود.   متن کامل سخنرانی حجت الاسلام سعید مهدوی در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گلزار شهدا لنگرود :   قال ا... تعالی فی کتاب المبین: "محمد رسول ا... والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم" روز شهادت امام صادق در جهت ارادت به ساحت حضرتش، استفاده کنیم در جهت محاسبه نفس خودمان و در این محاسبه نفس در پی این باشیم که آیا ما جز شیعیان صادق امام هستیم یا نه؟ از آن دسته از شیعیانی که حضرت در یک روایت شریف می فرماید که شیعیان ما چند دسته اند یک دسته " یستأکلون بنا " بعضی از شیعیان خود امام صادق (ع) می فرماید: کسانی اند که از ما استفاده ابزاری می برند و جنس توسل شان و نحوه مراجعه شان به در خانه ما از باب گرفتن نان است پی این هستند که از طریق اهل بیت به حوائج مادی و دنیوی خودشان را حل کنند و این دسته از شیعیان ، شیعیانی نیستند که مورد رضایت مولای ما باشند و اتفاقا به جهت اثر گذاری که اهل بیت دارند و اثر وضعی که در نظام تکوین دارند حتی می شود از اهل بیت در حوزه زندگی مادی و فقط برای ارضای غرض شهوت حیوانی هم به آنها مراجعه کرد و استفاده برد و این خود زمینه ظلم به اهل بیت را فراهم می کند درست است که اهل بیت هم حوائج مادی را برآورده می کنند اما یکی از مصادیق ظلم این است که تو از شیئی به اتمّش  و کاملش استفاده نکنی .آن چیزی که در این جلسه توسل به اهل بیت بعنوان شیعیان خاص به آن رجوع کنیم و در تمام محاسبه نفسمان می خواهیم به این برسیم که ما کدام دسته از شیعیان امام هستیم چون در طول تاریخ مشخص شده است که بشر در رجوع به نعمت اگر صاحب معرفت نباشد و نتواند نعمت را خوب بشناسد و از همه زوایا و ابعاد یک نعمت خوب بهره برداری نکند ظلم مرتکب شده است حتی در استفاده از یک نعمت یا مبتلا به اسراف می شود که اسراف دو بخش دارد که یا کم استفاده کنی از یک نعمت و یا سرجایش از نعمت استفاده کنی. ائمه عصمت و طهارت اتمّ نعمتهای الهی اند و اگر آنها در رفع حوائج مادی و دنیوی ما موثر بخواهند باشند که هستند اما به غیر از آن جایگاه مقام امامت و ولایت این است که سامان آخرت ما و بعد ملکوتی را هم عهده دارند. لذا اگر شیعه ای در خانه حضرت زهرا (س) را بزند ، در خانه علی (ع) را بزند، در خانه امام صادق (ع) را بزند برای گرفتن لباس تن اگر لباس هم نداشته باشد بی جواب نمی ماند اما اگر این لباس او ، لباس تقوا نباشد آخر سر این شیعه و این مراجعه کننده این اهل توسل یک روزی در خانه زهرا را آتش بگیرد او نیست که بیاید دفاع کند چرا؟ چون شیعه ای که دنبال نان باشد دنبال نور نیست نا خود اگاه و نا خواسته از تبار ظالمین نسبت به اهل بیت می شود لذا وجود مبارک حضرت صادق (ع) می فرماید که یک دسته از شیعیان این چنینی وجود دارد که« یستأکلون بنا »از ما فقط بهره مادی می برند و فقط برای رفع حوایج مادی شان به منبع فیض الهی رجوع می کنند و حضرت از این دسته از شیعیان دلخور است یک دسته دیگر از شیعیان هستند که یک قدم جلو تر می آیند و در انظار مردم به عنوان شیعه تجلی می کنند اما واقعیت نیست بلکه «یتزیّنون بنا » . عده ای هستند که به واسطه ما اهل بیت خودشان را زینت می دهند و مشهور به خوبی می شوند اما فقط ریا است و تظاهر است و فقط یک نوع مراجعه برای ارضای شهوت وکسب شهرت است . که اینها هم عاقبت به خیر نیستند این ها هم مورد رضا و مطلوب امام نیستند اما دسته سوم گروهی است که امام از آنان اعلام رضایت می کند و می فرماید: «منا و الینا» این دسته از ما هستند و به سوی ما می آیند. منا یعنی چه؟ یعنی جنس و سنخیتشان را با ما به عنوان خلیفه خدا و آیت الله العظمی حضرت حق حفظ کرده اند. می دانید عزیزان من در نظام خلقت رحمن ، رحیم ، ودود، استعدادی خدا در وجود تک تک بشر گذاشته که آن زمانی که فطرت خودش را ذبح و قربانی شهوتش نکند با ولی خدا انسان کامل سنخیت دارد. لذا در این آیات ما انبیا و اولیا  را به عنوان برادران امت ذکر می کنند اگر به سوره اعراف نگاه کنید وقتی داستان انبیاء مختلف همچون نوح ، صالح و... را معرفی می کند و می فرماید : ما برادران قومشان را به سویشان فرستادیم و از کلمه «أخی» استفاده می کند تعبیر برای پیامبران بزرگ این است که انها برادران قوم اند یک روایت لطبف و دلنوازی که از امام رضا (ع) در کتاب تحف العقول است که به یکی از شیعیان به نام عبد العزیز وقتی که می خواهد وصف کند امام را می فرماید: « الامام اخ الشقیق» یعنی امام برادر همزاد هر کسی است. برادری که در نظام خلقت وقتی خدا میخواست خلقش کند همتراز با او و با او خلق کرد . اگر تو استعداد خلیفه الهی ات را حفظ کنی و ان فطرت پاک الهی است مدیریت نظام زندگی ات را عهده دار شود ، شهوات و غرایض ذیل فطرت باشد آنگاه سنخیت حاصل می شود و می شوی برادر امام زمان خودت در هر عصری. کلمه ای که امام صادق می فرمایند منا ، ناشی از این است. لذا شما می بینی که در قضیه کربلا فردی که حتی اسم حضرت ابا عبد ا.. را نمیدانست اما چون سنخیتش را حفظ کرده و با این که حضرت را در کوفه دعوت نکرده بود و جعلت فداک نگفته بود و عجل لولیک الفرج را دعا نکرده بود و اصلا خبر نداشت حسینی روی زمین است ولی وقتی سر بریده حضرت را برای جایزه به سمت شام می بردند آن راهب مسیحی که در صومعه نشسته است و سنخیتش با ولی خدا از بین نرفته باشد ولو اینکه اسم ولی خدا را نداند و خبری از احوال و رسمش نداشته باشد وقتی مسلمانانی که حسین حسین می گفتند و سر بریده حسین را برای گرفتن  درهم و دینار و رسیدن به نامی و نانی و مقامی و اعتباری به شام می بردند یعنی آن دسته از شیعیانی که « یستا کلون بنا و تیز نیون بنا »نیست لذا نظرش پاک است و وقتی که کیسه ای که سر آن حضرت در آن است را می بیند می گوید در این کیسه چیست که نور از آن تلالو می کند آنها مسخره اش میکنند و می گویند که این نور نیست بلکه سر بریده است و او میگوید که این سر بریده کیست ؟ سر بریده مسیح است ؟ این قدیس کیست؟ که من تا کنون ندیده ام آنها با مزاح و بی توجهی گفتند که او دیوانه است، سر نورانی چیست این یک سر بریده خون آلود است آنها این حرف را میزدند چون نمیتوانستند ببیند و بصیرتشان از بین رفته است لذا گفتند این سر بریده حسین پسر علی و پسر دختر پیامبر ماست و راهب به آنها گفت وای بر شما که نواده پیامبرتان را کشتید و افتخار هم میکنید. این جا چه میکنید؟ انها گفتند که به شام می رویم تا جایزه بگیریم راهب از آنها خواست که شب آنجا بمانند و گفت که من نور خدا را در صومعه ام یافتم و وقتی با عجله آنها رو به رو شد با خمره ای طلا برگشت و تمام هستیش را به دلیل سنخیتش فدای لحظه ای بودن با ولی خدا کرد و اگر سنخیت باشد دیگر مهم نیست که از کدام قوم و قبیله باشی . (لذا چون غلام سیاه امام حسین که حتی یک خط از او و خاندانش نمیشود در تاریخ پیدا کرد و علم و سوادی هم نداشت و دارای اعتبار اجتماعی هم نبود و اگر به او از زاویه اعتباریات مادی نگاه کنی دارای هیچ اعتباری نبود و نه زیبایی چهره و نه سواد و مدرک علمی و نه جایگاه اجتماعی داشت اما سنخیت دارد با ولی خدا، لذا شاهد آقاست و برای آقا گریه میکند و برای خود آرزو می کند که خونش با خون علی اکبر آقا امیخته شود ) اما وقتی راهب خمره طلا را می آورد آنها وسوسه می شوند که یک شب آن جا بمانند آنها طمع میکنند چون آدم های «یستا کلون بنا» با اهل بیت می خواهند تا درهم و دینارشان را زیاد کنند پست و مدیریتشان برایشان مهم تر می شود قدرت و شهرتشان برایشان مهم می شود و شهوتشان ذیل فطرت قرار نگرفته بلکه فطرتشان را تحت سلطه قرار داده و غرایض و شهوات رئیس جانشان شده است و فطریات اسیر شهوات گشته وقتی راهب خمره را می آورد به انها می دهد آنها می پرسند تو که راهب هستی این خمره را از کجا آورده ای و او میگوید هنگامی که مشغول حفر چاهی بودم این خمره را پیدا کردم و آن را برای کمک به فقرا و محرومین گذاشته بودم اما حالا می بینم که خودم برای درک این نور و حقیقت از همه در عالم فقیر ترم و مشغول به نجوا و نیایش با سر بریده میشود و ظهور و بروز و لاتیش گل میکند. ادواردو آنیلی در فرانسه در اخر الزمانه یک ضرب المثل است و اگر تا امروز ما روحانیت راهب مسیحی را می گفتیم و شما می گفتید داستانی هست مربوط به هزاران سال قبل اما در همین زمانه ، ادواردو در ایتالیا چون سنخیتش را حفظ کرد تمام ثروت پدرش و شهرت و قدرتش را گذاشت و شیعه راستین امام صادق شد . پس وقتی منا شدی آنگاه الینا می شوی و به سوی ما می آیید.اگر این سنخیت حفظ بشود. عاقبت به خیری هست حتما به سوی اهل بیت میروی آخر سرچشمه این راهب مسیحی در حین نجوا با سر بریده ابا عبد ا... که گفت تو قدیس هستی ، مسیح هستی همان طور داشت نجوا میکرد.آقا باهاش حرف نمیزد همانند کربلا که آمد حرف بزند برایش سوت و کف راه انداختند تا تا صدا را نشنوند . ادم « یستا کلون بنا بشود » کارش به اینجا می رسد یک جا صدای حجت خدا را خودش نمیخواهد بشنود حتی اگر بخواهد حتی اگر خدا بخواهد به گوشش برساند. چه شد که ان شد شهید و انها به طمع آنکه نکند یک خمره طلا دیگر باشد گفتند این را بکشیم و برویم آن را پیدا کنیم. کنار سر بریده ابا عبدا.. به شهادت رسید. ما در قضیه شیعگی این داستان سه دسته شدن شیعیان از زمان امام صادق (ع) را جدی بگیریم و در روز شهادت امام صادق (ع) همه ما در حال توسل و توجه بیاییم یک براندازی کنیم و ببینیم ما جز کدام دسته ایم از دسته » یستا کلون بنا» هستیم یا از دسته «یتزینون بهم» هستیم و یا که از دسته « منا و الینا» هستیم من می خواهم عرض کنم یکی از وجوهی که میتوانند شیعگی ما را حفظ کند این است که با اهل بیت معّیت داشته باشیم یک آیه در قرآن است که بنده در مطلع صحبتم بدان اشاره داشتم این است که در قران می فرماید: انسان کامل رسول خداست « محمد رسول ا.. و الذین معه اشداء علی کفار» آن کسانی که با رسول خدا معّیت و همکاری می دارند و سنخیتشان حفظ شده دارای چه خصوصیاتی هستند الان در ذهن خوب و نورانی اهل توسل این سوال مطرح می شود که چگونه می شود که سنخیتمان را با انسان کامل حفظ کنیم؟ قرآن به ما میگوید اگر می خواهید با رسول خدا معّیت و همراهی داشته باشید، معّیت رسول خدا می دانید یعنی چه؟ یعنی نه تنها در انجام مناسک ظاهری نماز ، ظاهر حج ، ظاهر امر به معروف.معّیت داشته باشیم ( معیت یعنی در همه وجوه با رسول ا.. همکاری داشته باشیم ) نه فقط در ظاهر نماز بلکه در باطن نماز  نیز این چنین باشد چون مناسک یک وجهه ظاهری دارد و یک باطنی که با اهل بیت معیت میکند که باید هم ظاهر و هم باطن دین با رسول خدا همراهی کند. امام صادق میفرمایند: آوردن رزق حلال برای خانواده جزء جهاد است در این جهت هم معیت دارید یک موقعی هم  شما در وجوه دیگر طبق سبک زندگی رسول ا.. عمل می کنید جالب است که قرآن می فرماید : اگر میخواهید بدانید که با رسول خدا معیت دارید یا نه دو عنصر عنصر اصلی است « والذین معه » اول از همه گوش کنید « اشداء الکفار »و بعد می فرماید« رحما بینهم»می دانید وحی و کلام خداوند دو حکمت تقدم و تاخر کلمات ، خود یک حکمت جدی است چرا نفرمود « والذین معه رحماء بینهم» بعد«اشداء الکفار»؟ چون اگر قرار باشد تو با ولی خدا معیت کنی اول باید یک نه بگویی و اظهار برائت کنی تا تو به نفس اماره و شایطبن جنی و انسی نه نگویی، نمیتوانی با ولی خدا همراهی کنی گرچه با رسول خدا از نظر ظاهری همراهی ولی چون اظهار برائت از شرک درونی و شیطان و نفس اماره نکردی کنار رسول ا.. هستی اما با رسول ا.. نیستی ، معیت نداری. و این حرف قرآن است و دیگر این را نمی توانند ایراد بگیرند که این حدیث شاید مشکل سندی داشته باشد قرآن است که می گوید معیت و سنخیت با انسان کامل اول اول در اظهار برائت است و بعد در ابراز ولایت. . لذا می فرماید « اشداء علی کفار»  و نفرمود « اشداء علی الکفر» بازم فرق است. چون یک موقع شما در اظهار مفهموم مشکلی ندارید ولی اما بدی ها وقتی در افراد جلوه می کنند  بعضی وقت ها به افرادی که به آنها نیاز دارید .در اظهار برائت صاحبان کفر به جهت نیاز ها به جهت غفلت ها و عدم بصیرت ها بعضی مواقع شما شدید بر کفار نمی شوید لذا شدید بر کفار بودن ترجیح دارد به این که بیهنم و بین مومنین، رحیم و مهربان بودن. به عنوان نمونه در کربلا 12 هزار نفر آمدند که تاریخ نشان می دهد که امام حسین را دوست داشتند تاریخ به ما خبر می دهد در لشکر سی هزار نفره عمر سعد 12 هزار نفر از صبح  تا غروب آفتاب شمشیر از غلاف بیرون نیاوردند پس معلوم است که دل در گرو حسین داشتند اما شمشیرشان دست ابن زیاد بود تاریخ می گوید در عصر عاشورا که غربت حسین 12 هزار نفر دستانشان را رو به اسمان بلند کردند و ودعا می کردند خدایا تو به داد حسینت برس . می دانید مشکل در این 12 هزار نفر در کجا بود؟ اشداء علی الکفار نبودند لذامعیت با حسین نداشته اند. این روزها خیلی احتیاج داریم وقتی نائب امام زمان (عج) می آیند در خطبه نماز عید فطر می گویند یک عده به بهانه مذاکره ای که سر و تهش برای هیچ کس هنوز معلوم نیست برجامش را حتی نمایندگان مجلس نخوانده اند می گوید چه این تصویب بشود چه نشود موضع ما نسبت به مظهر کفر زمانه و شیطان بزرگ آمریکا عوض نمی شود. چون یک عده دارند اشداء علی الکفار یک امت را از امت می گیرند. در عالم کلی بحث و مذاکرات دیپلماتیک هست از اول انقلاب هم بوده و الان هم هست اما ضرورت ندارد که اینقدر مظاهر  کفار روز زمانه به تعبیر حضرت امام شیطان بزرگ را شما چرا اینقدر بزرگ می کنید ؟ آن انقلابی افسرده و پشیمان که در وادی خطا افتاده است به واسطه حب بی جا به فرزند و جاه خوشحال شده که تابوی مذاکره با امریکا شکسته شد ؟ چه خوشحالی دارد حضرت اقا؟ دیگر رنگین نامه ها شروع کرده اند که آقا فلان هیئت از فلان کشور آمد؟ کدام کشور؟ کشوری که صد سال از او ظلم استعمار خدعه و دروغ دیده ایم؟ آیا این خوشحالی دارد؟ خب حالا آمدند که  آمدند؟  شما بیاید زرنگ باشید به نفع ملت ایران مصادره کنید زرنگ باشید که انها نیایند به نفع خودشان مصادره کنند.حواسمان باشد که اگر استکبار ستیزی و ظلم ستیزی مبارزه با مظاهر ظلم ومبارزه با کفار از ما گرفته شود  غیرت ما نسبت به مظهر کفار زمانه و راس کفار معیتمان با امام زمان از بین میرود. راس کفار آن بت پرستان هندوستان نیستند بلکه راس کفار آن رژیمی است و آن نظام سلطه ای است و آن نظام رسانه ای است که چند ساله دارند به رسول خدا توهین میکنند و در کشورشان آن کشیش قرآن را به آتش میکشد و در جهان اسلام یک سره تفرق ایجاد کرده است  که تکفیریون عالم را همین الان حمایت میکند و ما اگر شدتمان با کفار گرفته بشود معیتمان هم با امام زمان از بین می رود این قرآن است که می فرماید « محمد رسول االله و الذین معه » آن کسانی که با آن معیت دارند نه آن کسانی که از آن حضرت نان می خورند نه آن کسانی که که همراهش« یتزینون بنا » زینت می گردند  آنهایی که معیت دارند دو تا عنصر اساسی  اول از همه اشداء علی الکفار است  بعد رحما بینهم می شوند. ابزار BBC راحت می تواند در ایران خبر نگار بگذارند اما اگر یک رسانه از باب دلسوزی بیاید نقد کند و پیگیر باشد حالا اگر غلط هم نقد کند اما دلسوز است. چرا بعضی از کلمات به مسخره گرفته می شود دلواپسی برای یک امت افتخار است چرا دلواپسمان را باید مسخره بکنند که یقینا دلواپس مصالح نظام ما شرافت دارند بر دلدادگانی که نظام سلطه را بزک می کنند.  آنجا یک نفر نسبت به او با ما بگوید مودب است اما نسبت به این طرف بگوید بیسواد است چون منتقد است. این درست برعکس شد. شما دقت کنید ما اگر بخواهیم معیت با امام صادق(ع) را داشته باشیم کفاف نمی کند فقط دسته عزاداری راه بیندازیم باید روحیه اشداء علی الکفار در وجودمان باشد .از وجود خود امام صادق است فرمود: طلبت حب الله وجدته فی بغض اهل المعاصی ، بعد الهی را طالب شدم اما محبت الهی را در بغض اهل گناه یافتم.خیلی جالبه ها نفرمود فی بغض اهل المعصیه فرمود فی بغض اهل المعاصی هر چقدر معصیت بالاتر بغض اهل معصیت بیشتر باید باشد. معصیتی که نظام سلطه دارد که در تبعیت و نوکری از رژیم صهیونیستی و نظام کودک کش اسراییلی است یقینا شما اگر بخواهید بفهمید شیعه و مسلمان آخرالزمانی در ذیل امامت امام زمان هستید و آیا در معیت امام زمان هستید یا نه باید نگاه کنید چقدر نسبت به نظام سلطه تنفر دارید و شدید هستید. خود مراتب اشداء علی الکفار را می دانید چقدر است؟ شدت علی الکفار مراتب دارد یک شدتش این است مومن باورمند ، اهل معیت با امام زمان در سبک زندگی سعی می کند در سبک زندگی اسلامی حرکت کند اما آن کسی که معیت ندارد در سبک زندگی اش دغدغه ندارد سبک زندگی اش را بر اساس سبک زندگی امام زمان تعریف نمی کند. لذا عجیب است! چشمانمان باز باشد. چقدر خوشحالی کردند یک عده ای، میشه رگه های این شیعیان ظالم به اهل بیت را پیدا کرد که خوشحال اند فلان برند سیب زمینی فروشی که نمی خواهم اسم آن را هم بیاورم که تبلیغ بشود، دارد در ایران افتتاح می شود .این بود که ما 12 سال مقاومت یک ملت شریف که ذیل هدایت های نایب امام زمان همه سختی ها و فشار ها را تحمل کردند که حالا بعد از سختی خوشحال بشویم که فلان شعبه غذافروشی برند آمریکایی که نشانه فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی است در تهران دارد افتتاح می شود!!!اگر من و تو شیعه امام صادق باشیم یکی از ذکر مصیبت های ما این است که چکار دارند می کنند؟!! چرا باید فرهنگ آمریکایی بر فرهنگ شیعه ما ترجیح داده بشود؟؟ چرا باید سبک زندگی آمریکایی و سبک زندگی غربی را ما ترجیح بدهیم بر سبک زندگی اسلامی و بعد از 300 هزار شهیدکه داده ایم؟ از این شهدا در عالم برزخ بپرسید در خلاء فکری و موضع فکری و میدان معرفت تان از اینها بپرسید که آقا شما برای چه شهید شدید؟؟ برای این شهید شدید که کدخداهای عالم از خود خدا برای ما مهم تر باشند؟؟ هر وقتی به رخ امت و ملت بکشید که اگر با کدخداها نسازیم نمی توانیم ایران مان را داشته باشیم؟؟ بله آن کسی که یک سره در زندگی اشرافی است ، آن کسی که تجربه ایثارگری ندارد باورش این چنین شود که یک عده ای کوفه ای مسلک، آنهایی که رفاه طلب اند ، کاخ نشینان، لقمه حرام خورها، بهره گیران از فضای اختلاس ها بعید نیست که یواش یواش باورشان به هم بریزد که کدخدا را از خدا مهمتر ببینند. اما ملت ما که باید چشم هایش باز باشد. لذا در این روز شهادت امام صادق (ع) اگر من و شما دغدغه داریم که سنخیت مان با امام حفظ شود. قرآن نمی گوید آنها اهل روزه اند اهل حج اند اهل نماز خواندن اند . دو تا عنصر اول را میگوید که اگر این دو تا عنصر باشد نماز خوان نمی شوند، نماز گزار می شوند، حج برو نمی شوند حج گزار می شوند یعنی به باطن حج می رسند دو عنصر چیست؟ اشداء علی الکفار رحماء بینهم . بله این جهت است که می بینید نایب امام زمان و این شاگرد راستین و سفیر جدی امام صادق در عصر غیبت ، موضع گیری اش چقدر قشنگ است؟ ! یک جایی می آید می گوید که این اسلام رحمانی که میگویند یعنی چه؟؟ هی اسلام رحمانی اسلام رحمانی .اگر منظور این است که نسبت به اهل کفر و سلطه و گناه مهربان باشیم و اهل تسامح و تساهل باشیم این اسلام لیبرالی است یک ظاهر و کلمه قشنگی است که اسلام رحمانی گذاشتند. اسلام همان قدر که رحمانی است نسبت به مستضعفین عالم، نسبت به مسلمین عالم اما همین اسلام شدید است علی الکفار و الظالمین. لذا علی بن ابیطالب ، امام متقین دارد به امام حسن و امام حسین می گوید که این وصیت من به شما و هرکس که این صدای وصیت من در طول تاریخ به او میرسد، این چیست؟ کنار این که می گوید نماز بخوان می فرماید: کونا للظالمین خصما و للمظلوم عونا. نسبت به اهل ظلم همیشه باید خصیم باشیم. می بینید در یمن عمال آمریکا همکاران صهیونیست و حکام فاجر منطقه مستضعفین و مسلمین یمن را در زیر بمباران قرار می دهند. شیعیان بحرین زیر لگد همین عمال آمریکایی آل خلیفه دارند له می شوند. مستضعفین فلسطین این جوری می شوند بعد دلمان خوش باشد که راه سوم پیدا کردیم؟؟؟ آقا جان ! اگر راه سوم در مقابله با اهل ظلم و کفرپیدا کردید برو بگو در کدام آیه قرآن راه تعامل وجود دارد؟؟ مگر می شود با گرگ تعامل کرد؟؟؟ یا باید تسلیمش شد یا باید دندان هایش را شکست. یا باید گرگ بترسد یا اگر نترسید لقمه اش می شوی. اگر در قرآن راه سومی که اصرار دارید بعد از صحبت های نایب امام زمان که فرمود بحث مذاکره فقط در قسمت هسته ای ، ما با آمریکا در هیچ رابطه دیگری مذاکره نداریم، اولا سعی کردید چنان جلوه مردمی بدهید که خدا نگذاشت .چند تا شهید؟؟!!!! کجاهای شهرها ریختند و جشن کذایی برپا کردند. آنهایی که نزده می رقصند خیلی برای ما مهم نیست آنها حتی یک صفحه برجام را هنوز نرسیده بود رقصیدند و گفتند پیروز شدیم، تازه در چند شهر؟ در کجای شهر؟ بعد می بینید این امت هنوز منتظر کلام نایب امام زمان اند این امتی که قبولی شان در سال 88 تثبیت شد. این امتی که خواص آلوده و خواص افسرده و خواص پشیمان از انقلاب گری شان، خواص متمایل به دنیایی گرایی شان ، آمدند افتخار این ملت را و حماسه این ملت را به واسطه هوس ها و دنیا طلبی شان در دنیا، لجن مال کردند در نظام مردم سالاری، حتی در بین مدعیان دموکراسی کی بود که مشارکت 85 درصدی مردم را داشته باشیم؟  این خواص که آن خواص اند، خوش سابقه نیستند ، حماسه یک ملت را که نشانه مشارکت مردمی بود به واسطه حرص هایشان به واسطه حب به فرزند هایشان به واسطه حب به مقام و جاهشان و ریاستشان لگد مال کردند اما این ملت همان ملت هستند و شما خواص حواس پرت هستید، لذا شما نگاه کنید ملت حرف آقا را گوش می دهد و می گوید حواستان باشد با متانت سعی کنید انشقاق بین ملت اتفاق نیفتد که دشمن این را می خواهد و این ملت ایستاده اند و هنوز هم منتظرند ببینند چه خیر است و وقتی می بینند نمی شود می روند در سالن اجتماعات تجمع می کنند و از ادارات آدم می آورند و  هی کف و سوت را می اندازند ، با کف و سوت قضیه حل نمیشود که اگر کف و سوت قضیه را حل می کرد زمان بنی صدر و دوم خرداد حل میکرد. اگر کف و سوت می تواند در این ملت اثر کند این ملت برهه های خطرناکی گذرانده و موفق و پیروز بوده و به واسطه ی آموزه های مکتب امام صادق (ع) و قرآن هم چنان اشداء علی الکقار و رحماء بینهم خواهد بود. حواس این ملت جمع است و این ملتی که تا دیروز به اعتبار ولایت ولی فقیه و مکتب سازی امام صادق (ع) جلوه ویژه دارد لذا امام صادق که امام حاظر است در بین ملت اما برای اینکه در شیعیان عصر غیبت نهادینه شودبحث امامت و حکومت شیعه آمده است این را طی کرده آمده پیش امام صادق سوالی پرسیده از امام صادق که امام فرمودند مسئله چیست ؟آقا می فرمایند اینجا چیکار می کنید مگر زراره شاگرد ما آنجا نبود؟ یعنی رجوع به فقیه عالم و عادل و دین شناس را امام صادق در زمان خودش فرهنگ سازی و نهادینه می کند.لذا این شیعه ناب امام صادق است و تجربه دارد هر جا پشت سر نائب امام زمان بوده موجبات عزت و استقلال و کمال او فراهم شده است. این ملت در تاریخ درخشان خود آن لحظه ای که میرزای شیرازی به عنوان نائب امام زمان آمدند جلو استعمار و استسمار اقتصادی انگلیس ایستاد وقتی نائب امام زمان یک خط می نویسد الیوم استعمال تنباکو به ای نحو در حکم محاربه با امام زمان است حتی در کاخ نشینان و خانواده کاخ نشینان اثر میکند و  دل آنها شکسته می شود ستون ها آتش گرفته می شود لذا استعامار پیر و ابر قدرت زمانه مقابل یک خط پیر مرد نجف نشین مستأصل می شود عقب نشینی می کند. ماشین جنگی آن و ماشین تبلیغاتی و رسانه ای او خنثی می شود. این ملت تجربه دارد این ملت یک موقع به اعتبار امام این امت به یک نفر می گفت قائم مقام رهبری حاصل عمر رهبری فردا که فهمید امامش با کسی در حفظ نظام اسلامی عقد اخوت نبسته است حکم عزل او را داد و بدون چون و چرا او را فرستاد در گوشه ای از جامعه. آقایان حواسشان باشد که اگر ولی امت میخواهد محبت کند دارد نگه داری میکند که سو استفاده نکنند. حواسمان جمع است که نامه ی بی سلام  به ولیمان نوشتید. حواسمان جمع است، نگذارید نامه ای از ملت بیاید که به شما بگوید والسلام. مواظب باشید ، فضا سازی را بگذارید کنار ما اجازه نمی دهیم غرب زده ها آنهایی که آمال زندگی شان سبک زندگی غربی است فرزند امام صادق را ، شاگرد امام صادق را ، ولی فقیه را در ایران غریب بگذارند . اجازه نمیدهیم. خب هوا هم مساعد نیست اما دل در گرو قرآن سمت سو نشان داده است که اگر بخواهیم با امام زمانمان معیت داشته باشیم باید روحیه اشداء علی الکفار و رحما بینهم را در خودمان حفظ کنیم. آخر کلام ، آمد محضر امام صادق گفت آقا این آیه ای که می فرماید « الا ان حزب الله هم الغالبون» حزب الهی کیانند ؟ جالب است معصوم بعضی موقع برای روشن شدن مسئله تفسیر مصداقی می کند. جالب این امام صادق فرمودند حزب ا.. و نفرمود زراره ، نفرمود علی بن یقطین ، نفرمود ابو بصیر نفرمود شاگردان خوب و نابش امام فرمود حزب ا.. کسانی هستند که در اخر زمان و  در عصر غیبت می آیند و شروع کرد وصف آنها که چنان ایمان در وجودشان نفوذ کرده مانند کوه در قبال هجمه ها و توطئه ها و تحریم ها ایستادگی میکنند . بعد اشاره به امت حزب ا.. میشود و خدا کند ما هم جزء مصادیق باشیم اهی کشید و فرمودند: خدا می داند من امام صادق شوق زیارتشان را دارم به به میخواهیم بتوانیم به این معیت برسیم. اینها جواب درست را می دهند اگر کسی برادرشان شود حفظ مقام برادری کند سنخیتش را نشان دهد او جواب می دهد {روضه}
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان