حجه الاسلام و المسلمین حسین تهرانی، فرزند حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی، اخیراً به نقل چند خاطره از حضرت استاد پرداختند که گویای سیرۀ عملی ایشان در ساعات تحویل سال شمسی است. امید است خوانندگان عزیز با تأسّی از این معلّم بزرگ اخلاق، فقیه و مرجع عالی قدر تقلید، لحظات نوروز خود را با معنویّت آغاز کرده و سال پربرکتی را پیش‏رو داشته باشند.

 

حجه الاسلام حسین تهرانی دربارۀ برنامۀ حضرت استاد برای تحویل سال به دفتر حفظ و نشر آثار ایشان گفتند:

 

حاج آقا مقیّد بودند که حتماً برای لحظۀ سال تحویل در مشهد مقدّس باشند. چون زیارت امام رضا علیه السلام از زیارت بقیۀ اهل بیت به حسب ظاهر سهل الوصول تر بود، دوست داشتند که ابتدای سال را در حرم ایشان باشند. البتّه بعضی سال ها که لحظۀ تحویل سال نیمه های شب بود، ممکن بود که به حرم نروند، ولی مقیّد بودند که در مشهد باشند.

 

ایشان همیشه قبل از تحویل سال، مقیّد بودند که 365 مرتبه دعای «یا مقلّب القلوب» را به طور کامل بخوانند و برای اینکه این دعاها، تا لحظۀ تحویل سال تمام شود، از یک ساعت قبل از اعلام عید، شروع می کردند و مشغول خواندن این دعای شریف بودند.

 

ایشان بعد از لحظۀ سال تحویل هم، مقیّد بودند که اوّلین چیزی که میل می کنند، تربت امام حسین علیه السلام باشد. یعنی حضرت استاد در دو روز از سال، مقیّد بودند که اوّلین چیزی که می خورند، تربت امام حسین باشد؛ یکی عید فطر بود که در ابتدای روز با تربت کربلا افطار می کردند و یکی هم نوروز که بعد از تحویل سال، کمی از آن را میل می کردند./بولتن نیوز

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان