به گزارش لنگرخبر، کمال لشگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ماسال، در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح استان گیلان دارید و آیا گزینه هایی را انتخاب کرده اید اظهار داشت: در سطح استان گیلان هم اکنون سه شورای راهبردی، مشورتی و هماهنگی اصلاح طلبان تشکیل شده است که هر کدام فعالیت مختص به خود را انجام می دهند.

وی افزود: شورای راهبردی در بحث اقتصادی فعالیت می کند و شورای مشورتی اصلاح طلبان متشکل از افرادی است که حزب آنها منحل شده است مانند مشارکتی ها، ملی مذهبی ها و مجاهدین و این گروه بیشتر کار مشورتی انجام می دهد اما تنها شورای رسمی فعال شورای هماهنگی اصلاح طلبان است که متشکل از احزاب و تشکل های شناسنامه دار می باشد.

دبیر حزب مردمسالاری گیلان فعالیت شورای مشورتی را تنها یک شورا برای ارایه مشورت به شورای هماهنگی عنوان کرد و گفت: این شورا تنها می تواند به شورای هماهنگی مشورت دهد و نمی تواند برای شورای هماهنگی تصمیم گیری و یا تصمیم سازی انجام دهد چرا که شورای هماهنگی در قالب احزاب شناسنامه دار فعالیت می کنند و این احزاب در چهارچوب این فعالیت ها هزینه پردازی هایی را انجام می دهند، ضمن اینکه طبق ماده ۱۰ قانون احزاب فعالیت خواهند داشت.

لشگری فعالیت در چهارچوب ماده ۱۰ قانون احزاب را به معنی داشتن التزام به قانون اساسی دانست و اظهار کرد: من ابتدا با تشکیل شورای مشورتی مخالف بودم ولی امروز موافق تشکیل چنین شورای هستم چرا که در زمان انتخابات احزاب به تنهایی نمی توانند همه افراد را جمع کنند ولی به همراه این شورا می توانیم تعدادی دیگر از افراد را نیز جذب نماییم ضمن اینکه همین شورا می تواند به عنوان اتاق فکر و مشورت دهنده شورای هماهنگی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه هفته آتی ستاد هماهنگی استان گیلان به صورت رسمی و با حضور محسن رهامی دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان کشور آغاز به کار خواهد کرد گفت: شورای هماهنگی هر هفته یک جلسه برگزار می کند ضمن اینکه احزاب فعال در شورا نیز در شرایط حاضر به فعالیتشان ادامه خواهند داد.

دبیر حزب مردمسالاری گیلان ضمن بر شمردن شرایط انتخاب گزینه های شورای هماهنگی برای انتخابات مجلس دهم افزود: داشتن مقبولیت عامه، داشتن مدرک دکتری، عضو حزب بودن، جز خانواده شهید بودن، زیاد بودن احتمال عبور از فیلتر شورای نگهبان و … از ملاک های انتخاب گزینه های نهایی برای انتخابات است و نامزدی که ۱۰۰ درصد این آیتم ها را داشته باشد به عنوان کاندیدای طلایی، ۷۰ درصد امتیاز نامزد نقره ای و ۴۰ درصد امتیاز را کسب کند نامزد خاکستری خواهد بود اما با توجه به اینکه در حال حاضر تا انتخاب ۶ ماه زمان داریم در تلاش هستیم در هر حوزه سه نفر را بصورت موقت انتخاب کنیم تا نامزد نهایی انتخاب گردد.

لشگری یکی از گزینه های حوزه تالش، ماسال و رضوانشهر را منصور یوسفی معرفی کرد و گفت: اینطور نیست که از الان با ایشان بسته باشیم و گزینه نهایی ما باشند ولی ایشان از گزینه های مطرح ما هستند و نشستی هم با ایشان داشته ایم و ایشان در آن نشست از خط فکری خودشان دفاع کرده اند و اعلام کرده اند در صورت انتخاب در جهت نهایی کردن قانون احزاب گام بر خواهند داشت و شرایط شورا را می پذیرند و خودشان را اعتدالی می دانند.

وی احتمال نشست با سایر نامزدها را رد نکرد و افزود: یکی از برنامه های ما نشست با بهمن محمدیاری نماینده سابق شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال است و البته هر شخص دیگری هم که تمایل به نشست با ما داشته باشد با وی جلسه خواهیم گذاشت و اگر شرایط ما را پذیرفتند مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت اما درباره انتخاب گزینه نهایی فعالا زود است.

این فعال سیاسی تأکید کرد: ما با کسانی نشست خواهیم داشت و نامزدهایی را انتخاب می کنیم که خط فکری ما را قبول داشته باشند، به عنوان مثال وقتی یکی از دوستان از آقای احسن الله رادمهر تماس داشتند ایشان گفتند که نه حمایت اصلاح طلبان را می خواهم و نه دولتی ها را و من کاندیدای مستقل خواهم بود. بنابراین ایشان همه چیز را قیچی کرده اند و با شرایط ما همخوانی نخواهند داشت.

وی نامزد مورد حمایت در حوزه شهرستان رشت را در شرایط حاضر احمد رمضان پور دانست و گفت: ایشان قطعا ورود خواهند کرد و جز کاندیداهای ما خواهند بود همچنین شنیده ایم که در این حوزه آقای جمشیدی ورود کرده اند که در صورت داشتن آیتم های شورا جز گزینه های ما خواهند بود.

عضو شورای مرکزی ستاد هماهنگی احزاب اصلاح طلب گیلان افزود: در حوزه صومعه سرا در صورت ورود حاج قاسم رمضان پور قطعا گزینه اول ما ایشان خواهند بود.

لشگری، تشکیل شورای حکمیت و متقاعد کردن نامزدهایی که احتمال پیروزی کمتری را دارند را از برنامه های شورا عنوان کرد.

دبیر حزب مردمسالاری گیلان در پاسخ به این سوال که چرا حزب مردمسالاری و اصلاح طلبان مرزبندی خود را با کرباسچی، مهدی هاشمی و … که جرایم اقتصادی آنها مشخص شده است و به زندان افتاده اند به خوبی مشخص نمی کنند گفت: در هر صورت پدر مهدی هاشمی از بنیان گذاران نظام بوده اند و رابطه شان با مقام معظم رهبری نیز رابطه ای تنگاتنگ و خوب است و خود آقای هاشمی گفته اند زمانی که به ملاقات پسرشان رفته اند و در پارکینک زندان با یکدیگر صحبت داشته اند مهدی هاشمی گفته است که عده ای از بالا به من فشار می آورند که از رهبر انقلاب طلب عفو کنم اما من مخالفت کرده ام و خود آقای هاشمی هم در این مورد مخالفت کرده اند و حتی جریان مخالفتشان را با رهبر انقلاب مطرح نموده اند و ایشان نیز فرموده اند بهتر است این کار را نکنید.

 عضو شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گیلان افزود: نظام و کشور مدیون رشادت هایی است که صورت گرفته است اما حکم قوه قضاییه برای ما حجت است و مطمئنا کسانی که این حکم را صادر کرده اند مدت ها روی پرونده ایشان مطالعه داشته اند با وجود این، به عنوان فعال سیاسی فکر می کنم خیلی از این احکام براساس غرض ورزی ها و تحرکات سال ۸۸ بوده و صادر شده است.

وی تأکید کرد: به نظر من حدود ۶۰ درصد این حکم به علت غرض ورزی های سیاسی بوده است اما ما در هر صورت به این حکم تمکین می کنیم.

لشگری در پاسخ به این سوال که آیا از کسانی مثل کرباسچی اعلام برائت خواهید کرد گفت: نه؛ آقای کرباسچی در هر صورت از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز فعالیت گرفته اند و پذیرفته اند که التزام به قانون اساسی داشته باشند و ایشان التزام به اصل ولایت فقیه دارند بنابراین ما در اینجا خط قرمزی نداریم ضمن اینکه ایشان از کارگزاران نظام  و مریدان ولایت فقیه هستند و اصل و چهارچوب نظام را پذیرفته اند و تا زمانی که در این چهارچوب حرکت کنند ما با وی مشکلی نخواهیم داشت.

دبیر حزب مردمسالاری گیلان افزود: حزب اعتدال شاخه حزب کارگزاران است و حزب کارگزاران یک حزب دولتی نیست اما تعدادی از فرمانداران و آقای احمدی پور معاون سیاسی استاندار از اعضای مرکزی این حزب در گیلان هستند و این حزب نیز با ما در انتخابات لیست واحد ارایه خواهد کرد.

وی ادامه داد: قطعا رییس جمهور در انتخابات ورود نخواهند کرد و نمی خواهند مجلس ساخته دولت باشد بلکه ایشان مجلسی همسو می خواهند تا مثل مجلس فعلی کارشکنی در بحث ها نکند و به این جهت قرار است اعتدالیون و شورای هماهنگی لیست واحدی ارایه کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان