به گزارش لنگرنیوزبه نقل از فارس، سید محمد حسینی امشب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های قرآنی آیات اظهار داشت: این جشنواره که چندی است آغاز شده در ابتدای راه است و سال به سال بهتر برگزار خواهد شد. وی گفت: باید همه هنرمندان، نویسندگان و اصحاب رسانه در این وادی وارد […]

 

 

 

به گزارش لنگرنیوزبه نقل از فارس، سید محمد حسینی امشب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های قرآنی آیات اظهار داشت: این جشنواره که چندی است آغاز شده در ابتدای راه است و سال به سال بهتر برگزار خواهد شد.

وی گفت: باید همه هنرمندان، نویسندگان و اصحاب رسانه در این وادی وارد شوند تا بتوانند آثار ماندگاری خلق کنند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مطبوعات چه مکتوب و چه فضای مجازی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که باید این تشویق وجود داشته باشد تا بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

حسینی با بیان اینکه رسانه‌ها باید بر مبنای قرآن حرکت کنند ادامه داد: رسانه‌های ما باید برمبنای قرآن باشند. باید در جامعه و نظام اسلامی همه نهادها، سازمان‌‌ها و رسانه‌ها بر مبنای قرآن و آموزهای قرآنی حرکت کنند.

وی تصریح کرد: با این حال تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی داریم و آنچه در حال حاضر به عنوان مثال در رسانه‌های ما وجود دارد فرهنگ غرب است اما به تدریج از این فرهنگ فاصله خواهیم گرفت و به گام‌های بعدی خواهیم رسید.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام حمید محمدی معاون قرآنی وزیر ارشاد گفت: مثل نشریات و رسانه‌های ما در جامعه مثل زبان در بدن است. اگر رسانه‌ نتواند جایگاه ویژه خودش را پیدا کند مثل زبان ناکارآمد در بدنی که می‌خواهد دیگر اعضای آن سلامت کار کند خواهد بود.

وی ادامه داد: باید در حوزه قرآن از ظرفیت عظیم رسانه‌ای استفاده کنیم. جایگاه رسانه به عنوان جایگاه ویژه در مجموعه ابزاری که می‌تواند محتوای قرآن را منتقل کند دارای جایگاه خاصی است.

محمدی با اشاره به این مطلب که خط مقدم ابلاغ آیات الهی رسانه‌ها هستند بیان کرد: بزرگترین نقصی که رسانه‌ها دارند این است که بخش مستقل قرآنی ندارند.

معاون قرآنی وزیر ارشاد ادامه داد: باید بخش قرآنی در رسانه‌ها و روزنامه‌ها داشته باشیم و همچنین تمام شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی باید بخش‌های قرآنی را پوشش دهند.

وی اضافه کرد: وجود چنین جشنواره‌ای برای تقدیر از فعالان رسانه می‌تواند حرکتی باشد که به اهداف خود برسیم و آنها را محقق کنیم.

محمدی با اشاره به ویژگی‌های یک رسانه و خبرگزاری قرآنی گفت: حق‌گویی، سودمندی، احترام به مخاطب، احتراز از شایعه پراکنی و احتراز از تجسس از مهمترین ویژگی‌های یک رسانه و خبرگزاری قرآنی است.

معاون قرآنی وزیر ارشاد تاکید کرد: ویژگی‌‌های رسانه‌های قرآنی از مهمترین موضوعاتی است که باید در مورد آنها به گفت‌وگو پرداخت.