به گزارش لنگرنیوزبه نقل از فارس، سید محمد حسینی امشب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه های قرآنی آیات اظهار داشت: این جشنواره که چندی است آغاز شده در ابتدای راه است و سال به سال بهتر برگزار خواهد شد.



وی گفت: باید همه هنرمندان، نویسندگان و اصحاب رسانه در این وادی وارد شوند تا بتوانند آثار ماندگاری خلق کنند.



به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مطبوعات چه مکتوب و چه فضای مجازی ظرفیت های فراوانی وجود دارد که باید این تشویق وجود داشته باشد تا بتوان از این ظرفیت ها استفاده کرد.



حسینی با بیان اینکه رسانه ها باید بر مبنای قرآن حرکت کنند ادامه داد: رسانه های ما باید برمبنای قرآن باشند. باید در جامعه و نظام اسلامی همه نهادها، سازمان ها و رسانه ها بر مبنای قرآن و آموزهای قرآنی حرکت کنند.



وی تصریح کرد: با این حال تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی داریم و آنچه در حال حاضر به عنوان مثال در رسانه های ما وجود دارد فرهنگ غرب است اما به تدریج از این فرهنگ فاصله خواهیم گرفت و به گام های بعدی خواهیم رسید.



همچنین در این مراسم حجت الاسلام حمید محمدی معاون قرآنی وزیر ارشاد گفت: مثل نشریات و رسانه های ما در جامعه مثل زبان در بدن است. اگر رسانه نتواند جایگاه ویژه خودش را پیدا کند مثل زبان ناکارآمد در بدنی که می خواهد دیگر اعضای آن سلامت کار کند خواهد بود.



وی ادامه داد: باید در حوزه قرآن از ظرفیت عظیم رسانه ای استفاده کنیم. جایگاه رسانه به عنوان جایگاه ویژه در مجموعه ابزاری که می تواند محتوای قرآن را منتقل کند دارای جایگاه خاصی است.



محمدی با اشاره به این مطلب که خط مقدم ابلاغ آیات الهی رسانه ها هستند بیان کرد: بزرگترین نقصی که رسانه ها دارند این است که بخش مستقل قرآنی ندارند.



معاون قرآنی وزیر ارشاد ادامه داد: باید بخش قرآنی در رسانه ها و روزنامه ها داشته باشیم و همچنین تمام شبکه های رادیویی و تلویزیونی باید بخش های قرآنی را پوشش دهند.


وی اضافه کرد: وجود چنین جشنواره ای برای تقدیر از فعالان رسانه می تواند حرکتی باشد که به اهداف خود برسیم و آنها را محقق کنیم.


محمدی با اشاره به ویژگی های یک رسانه و خبرگزاری قرآنی گفت: حق گویی، سودمندی، احترام به مخاطب، احتراز از شایعه پراکنی و احتراز از تجسس از مهمترین ویژگی های یک رسانه و خبرگزاری قرآنی است.



معاون قرآنی وزیر ارشاد تاکید کرد: ویژگی های رسانه های قرآنی از مهمترین موضوعاتی است که باید در مورد آنها به گفت وگو پرداخت.

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان