فیلم حضرت معصومه(س) ساخته می شود

۱۳۹۱/۱۲/۱۴ ۲۰:۳۸ چاپ کد خبر: 3343

 

به گزارش لنگرنیوز به نقل از فارس، سیدمحمد حسینی امشب در نشست مشترک مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: خداوند را شاکریم این فرصت فراهم شد امشب در حرم حضرت معصومه حضور یابیم.

 

وی با اشاره به اینکه حرم حضرت معصومه تأثیرگذاری بسیاری بر عاشقان خاندان عصمت و طهارت دارد گفت: امروز بسیاری از زائران خارج کشور به حرم حضرت معصومه مشرف می شوند و خوشبختانه امروز فعالیت های فرهنگی گسترده ای در آستان مقدس قم انجام شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با اجرای این برنامه های فرهنگی گسترده ای می توان از اقبال گسترده نسبت به این مکان قدسی بهره برداری لازم را کرد و ما نیز امیدواریم که بتوانیم همکاری لازم را با آستان مقدس حضرت معصومه ( س) داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اهتمام وزارت ارشاد به حرم کریمه اهل بیت اضافه کرد: هر سال جشنواره رضوی از حرم کریمه اهل بیت آغاز شده و دهه کرامت با مراسمی که از قم برگزار می شود شروع می شود و با ولادت امام رضا در مشهد خاتمه می یابد و تعامل بسیار خوبی با آستانه مقدسه داریم و این همکاری بسیار قابل تقدیر است.

 

حسینی در خصوص تهیه فیلمی درباره حضرت معصومه(س) بیان کرد: با توجه به تجربه فیلمی که درباره حضرت عبدالعظیم حسنی تولید شد می توان فیلم وزین تری را در مورد حضرت معصومه تولید کرد و کارهای مقدماتی نیز در این زمینه انجام شده است و در این زمینه می توانیم با یک تهیه کننده و کارگردان وارد مذاکره شویم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز در حرم حضرت معصومه(س) شرایط خوبی برای استقبال از زائران داخلی و خارجی و به ویژه مسئولان کشورهای دیگر فراهم شده است گفت: وزیر فرهنگ قطر می گفت که حلاوت سفر به قم هنوز در کام او باقی مانده است و این مسئله نشان می دهد که فضای فرهنگی و علمی شهر قم بسیار اثرگذار است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آمادگی وزارت ارشاد برای همکاری در زمینه راه اندازی خبرگزاری آستان مقدس قم، به صدور مجوز سه پایگاه خبری اشاره کرد و گفت: ابتدا باید فعالیت در این زمینه به صورت پایگاه خبری آغاز شده و پس از مدتی فعالیت و بررسی می توان آن را به خبرگزاری با زبان های متنوع ارتقا داد تا مردم ایران و دیگر کشورها در جریان اخبار، گزارش ها و فعالیت های فرهنگی بخش های مختلف آستان مقدس قم قرار بگیرند.

 

وی در خصوص راه اندازی خانه فرهنگ دیجیتال بیان کرد: در استان های دیگر که شرایط مهیا شده نسبت به راه اندازی خانه فرهنگ یا مجتمع فرهنگی دیجیتال اقدام کرده ایم و آماده هستیم که خانه فرهنگ دیجیتال را در حرم حضرت معصومه راه اندازی کنیم.

 

حسینی با اشاره به بخشی از جشنواره فیلم فجر که گروه های مختلف فیلم های جشنواره را بررسی کرده و به بخش های مختلف فیلم از نگاه خود جایزه می دهند گفت: امسال 54 نهاد و دستگاه در این بخش مشارکت داشتند و آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز می تواند در این زمینه مشارکت کرده و به طور مثال فیلم هایی با مضمون معنویت، زیارت و... را مورد توجه قرار داده و مورد تقدیر قرار دهد.

 

شایان ذکر است قرار است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مسئولان و معاونان این وزارتخانه امشب در مراسم غبارروبی حرم کریمه اهل بیت شرکت کنند.

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان