به گزارش لنگرخبر، خدام حرم امام هشتم علی بن موسی الرضا(علیه السلام) به همراه پرچم متبرک بارگاه رضوی صبح امروز(2 شهریور) با استقبال پرشور مردم لنگرود وارد این شهرستان شدندو مردم در طول مسیر از مزار شهدای گمنام تا بقعه آقا سید محمد(سفیدآستانه) با اشک شوق بیرق را زیارت و خادمان این امام همام را مورد استقبال قرار دادند.



قبل از برگزاری مراسم مردم با اشتیاق برای استقبال از این کاروان در مزار شهدای گمنام واقع در پارک فجر لنگرود تجمع کردند و با رسیدن کاروان و طنین انداز شدن نوای "ای حرمت ..." اشک ریخته و به زیارت و بوسیدن پرچم می پرداختند تا از راه دور به زیارت این امام همام رفته باشند و فضای شهر آکنده از عطر خوش حرم رضوی شد.





حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ریحانی، روحانی اعزامی آستان قدس رضوی در این مراسم معنوی گفت: برگزاری جشن های کاروان زیر سایه خورشید فرصت مناسبی است که مردم بارگاه امام هشتم (علیه السلام) را از دور زیارت کنند.





وی با اشاره به اینکه  هدف از حضور کاروان حامل بیرق رضوی در شهرستان ها ایجاد فضای معنوی به محوریت امام رضا است، افزود: عشق و علاقه مردم به ائمه از مهم ترین دلایل حضور پرشور مردم در استقبال از کاروان خدام رضوی است.





حجت الاسلام ریحانی ادامه داد: برگزاری این مراسم ها مردم را با معارف رضوی آشنا و زمینه ساز هدایت آنان به سمت و سوی زندگی در قالب سیره ائمه(علیهم السلام) به ویژه سیره رضوی است.





روحانی اعزامی آستان قدس با بیان اینکه اسلام همه جا سخن دارد و  هیچ جا مسکوت نیست، تصریح کرد:امام رضا(علیه السلام) برای تمام اقشار در رابطه با ارتباط با فامیل، خانواده، همسایه انجام امور شخصی و اجتماعی سخن گفته و بر ماست که از ایشان اطاعت کنیم.





حجت الاسلام ریحانی با اشاره به اینکه محبت، مودت ایجاد می کند، اذعان کرد: کودکی که همراه با والدین خود به استقبال کاروان رضوی می آید با پرسیدن سوالی که امام رضا(علیه السلام) کیست و در این دهه چه کارهایی انجام دهیم، محبت و مودت ایجاد و اطاعت و متابعت از امام را می رساند.





گفتنی است، هر ساله در دهه کرامت و در آستانه ولادت حضرت امام رضا(علیه السلام) تعدادی از خدام حرم رضوی در طرحی به نام «زیر سایه خورشید» به شهرهای مختلف کشور اعزام می شوند و امسال نیز شهرستان لنگرود میزبان خدام حرم رضوی شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان