قدر نعمت رهبری را بدانیم

۱۳۹۱/۱۲/۰۸ ۲۰:۲۸ چاپ کد خبر: 3352

 

 

 

به گزارش لنگر نیوز، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان و دست اندرکاران پایگاه خبری رجا نیوز با اشاره به نقش کلیدی و اثرگذار رسانه های انقلابی تصریح کرد: رسانه ای که وظیفه خود را بیان حقایق می داند در راستای اهداف نظام و منویات مقام معظم رهبری حرکت می کند و در فعالیت های خود دقت نظر را در بخش های مختلف لحاظ می کند.

 

وی با اشاره به اینکه فعالان در رسانه های انقلابی مسئولیتی به مراتب سنگین تر از دیگر ارباب رسانه دارند، گفت: احزاب، گروه ها و رسانه ها باید در اتخاذ موضع دقت نظر لازم را داشته باشند و اگر وحدت نظر وجود نداشته باشد انشقاق پیش آمده و رو به اضمحلال حرکت خواهیم کرد.

 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در این دوره از انتخابات با شرایطی به مراتب پیچیده تر از انتخابات قبلی مواجه هستیم و در چنین شرایطی باید برای عمل به وظیفه برنامه ریزی داشته باشیم.

 

وی در ادامه ضرورت شناخت مشکلات و عوامل بروز اختلاف را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از بروز اختلاف جلوگیری کرد.

 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه بر روی کسانی که دل در گرو انقلاب ندارند حسابی باز نمی کنیم چرا که آنها مردود شده اند یادآور شد: برخی از علاقمندان به انقلاب هستند که خدماتی نیز داشته اند و نمی گویند که با رهبری و قانون اساسی مخالف هستیم ولی مواضع آنها نوع دیگری است و رفتارهای خود را توجیه می کنند که درباره این افراد باید دقت نظر داشته باشیم.

 

وی احساس مسئولیت از سوی نخبگان جامعه به ویژه نخبگان فضای رسانه ای را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر فعالیت پژوهشی دریابید که چه گرایش هایی با چه توجیهاتی وارد عرصه می شوند.

 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به اینکه درباره برخی عناوین در سطوح مختلف استنادها و استفاده های مشکوکی می شود، اضافه کرد: یکی از این عناوین کلمه وحدت است.

 

وی گفت: ملت ایران هویت واحدی دارند و نباید به این هویت لطمه بخورد و هرگونه اقدامی که به اقتدار ملی و وحدت داخلی لطمه بزند ممنوع است.

 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به سوء استفاده های صورت گرفته از عنوان وحدت گفت: در دوره اصلاحات تلاش زیادی شد که به زرتشتی ها بها داده شده و در سوی دیگر به چهارشنبه سوری توجه شود و می خواستند بگویند که هویت ما به ایرانیت ما است.

 

وی با اشاره به ارائه برخی از امتیازها به بهایی ها و گروه های دیگر افزود: همه این اقدامات برای این بود که در انتخابات از آرای آنها استفاده شود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از روسای جمهور که معمم بود حدیث غدیر را تحریف کرد که آرا اهل تسنن را جلب کند و اسم این کار را نیز وحدت گذاشتند، ائمه اطهار که از ما دلسوزتر بودند و اگر می خواستند از

ولایت اهل بیت برای وحدت می گذشتند پس این مسئله نشان می دهد که وحدت هم دارای مرزهایی است.

 

وی با اشاره به اینکه هر گروهی که از نظر سیاسی با شکست مواجه شده و در حال حذف شدن است شعار وحدت سر می دهد، اضافه کرد: چرا در عاشورا ۷۲ تن یاران امام حسین(ع) با لشکر یزید وحدت نکردند؟

 

آیت الله مصباح یزدی گفت: ملیت ایرانی تا چه اندازه اعتبار دارد؟ تمام جامعه ما شیعه ۱۲ امامی نیستند و اقلیت های دیگری نیز در این کشور زندگی می کنند ولی آیا باید اسلام و انقلاب را فراموش کنیم؟

 

وی با اشاره به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در آن دوران برخی سیاست مداران به بهانه وجود اقلیت های دیگر به دنبال تشکیل جمهوری دموکراتیک بودند ولی امام خمینی فرمودند «جمهوری اسلامی،

نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد».

 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان کرد: «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» چه ارزشی است و از کجا پیدا شده است؟ آیا در برابر اسلام این سخنان دارای ارزش هستند؟

 

وی بیان کرد: کسانی این سخنان را مطرح می کنند که در یک سخنرانی و مقاله شعار جهانی سر می دهند و طرفدار کرامت انسانی هستند و از سوی دیگر از ملیت و ایرانیت دم می زنند.

 

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه باید نسبت به مسائل ایدئولوژیک انقلاب حساسیت لازم را داشته باشیم، تصریح کرد: خداوند متعال نعمت رهبری را نصیب ما کرده است که در همه مشکلات ما را راهنمایی می کنند و باید

همگان صادقانه از ایشان پیروی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی مبانی عقلی اقتضا می کند که انسان دنبال آرمان بلند باشد تا به قله های کمال برسد گفت: البته آرمان گرایی با واقع گرایی عملی همسو نیست.

 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تاکید بر اینکه باید جامعه را برای ظهور امام عصر(عج) آماده کنیم اضافه کرد: اینکه توقع داشته باشیم یک مسئول کشوری هیچ عیبی نداشته باشد محال است و خوشبختانه در

شرایط کنونی خداوند بر ما منت نهاده که امام و رهبری هدایت جامعه را بر عهده گرفتند و این مسئله در تاریخ بشریت کم نظیر است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید قدردان این نعمت باشیم یادآور شد: در خصوص انتخاب اصلح باید اصلح را به صورت نسبی شناسایی و تلاش کنیم کسانی که به صحنه می آیند بهترین های نسبی باشند.

 

آیت الله مصباح یزدی شناخت اولویت های کشور در شرایط کنونی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید بر اساس اولویت های اصلح را مشخص کنیم البته مسائلی نظیر ایمان، علاقمندی به اسلامی، پایبندی به ارزش ها و پیروی از

رهبری اولویت های مطلق هستند و باید بر اساس برآیند نقاط مثبت به نتیجه برسیم.

 

وی شناخت نقاط ضعف مسئولان گذشته را مورد تاکید قرار داد و افزود: کسی که انتخاب می کنیم نباید این نقاط ضعف را داشته باشند.

 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان کرد: مسئله ولایت فقیه در نظام اسلامی دارای اهمیت زیادی است و شهید رجایی کسی بود که خود را مقلد امام خمینی می دانست و در انتخاب اصلح باید مسئله ولایت مداری

مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به تشکیل جبهه پایداری و راهبردهای در نظر گرفته شده گفت: اخلاص در برابر خدا، اطاعت از رهبری و صداقت در برابر مردم در هنگام تشکیل جبهه پایداری مورد توجه جدی قرار گرفت.

 

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: در انتخابات نباید به دنبال منافع شخصی و گروهی بود و باید به کسی که اصلح است و خیر اسلام و مسلمین را می خواهد رای دهیم./فارس

 

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان