به گزارش لنگر نیوز، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در یادواره شهدای بیسم چی و مخابرات استان قم در مجتمع آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا اظهار داشت: اگر مؤمنان و علما در طول سال ها نهضت عاشورا را زنده نگه نمی داشتند، بسیاری از معارف تشیع امروز به دست فراموشی سپرده شده بود.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس کسانی هم که امروز یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارند، در واقع مسیری را باز می کنند که میلیون ها انسان با ارزش های ماندگار انقلاب و اسلام انس بگیرند.

 

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ضمن تاکید بر تکریم خانواده شهدا ابراز داشت: در سایه این زنده نگه داشتن ارزش ها حقیقت اسلام و شهادت درک و دل ها نورانی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از شهدا ویژگی هایی دارند که می توان از زندگی آنها درس گرفت خاطرنشان کرد: شهدای بی سیم چی نمونه ای از این شهدا هستند که تلاش کردند تا پیام فرمانده به رزمندگان انتقال داده شود.

 

آیت الله مصباح یزدی عنوان داشت: این موضوع از جهاتی به رسالت انبیا شبیه است که پیام را از خداوند دریافت کرده و به مردم می رساندند.

 

وی ادامه داد: اگر رسولان در این پیام رسانی خود اهمال کنند در واقع در حق جامعه خیانت کرده و مرتکب گناه بزرگی شده اند.

 

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: جنگ هشت ساله که تهدید بزرگی علیه مرزهای ما به شمار می رفت، با عنایت خداوند، رهبری های امام خمینی(ره) و فداکاری های مردم به پایان رسید اما امروز دشمن جنگی خطرناک تر علیه ما پیش گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز ما جنگ نرم است ابراز داشت: در این جنگ نیز همان تشکیلات ضرورت دارد و باید کسانی باشند که پیام ها را از رأس هرم که ولایت است به مردم برسانند.

 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه پیام ها از لحاظ محتوا متفاوت هستند، خاطرنشان کرد: برخی پیام ها به صورت سخنرانی و بیانیه به اطلاع مردم می رسد اما پیام های حساس تر به صورت عریان تنها برای فرماندهان و افراد خاص بیان می شود و آنها باید از این پیام خام نکات مهم را استخراج کرده و به صورتی که ذهن جامعه مغشوش نشود، بازگو کنند.

 

وی گفت: بسیاری از افراد جامعه اگر پیام های محرمانه و مهم را بدون واسطه بشنوند، صبر خود را در شرایط حساس از دست داده و میدان را خالی می کنند به همین خاطر لازم است کسانی باشند تا این پیام ها را از ولایت دریافت کرده و به شکلی که ایجاد آرامش کند، به مردم برسانند.

 

 *ضعف های امروز کشور ناشی از ضعف خواص است

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سلاح هایی که در پیروزی در جنگ نرم نیاز داریم ابراز داشت: یکی از این ارکان پیروزی مردم هستند که بارها وفاداری و حضور خود در صحنه ها را اثبات کرده اند.

 

وی ادامه داد: یکی از جلوه های این حضور و وفاداری راهپیمایی 22 بهمن است که با وجود تمام تلاش های دشمنان برای کم رنگ شدن، پرشورتر از هر سال برگزار شد.

 

*رهبر انقلاب شایسته ترین زمام دار جهان هستند

آیت الله مصباح یزدی رهبری را رکن دیگر ایستادگی در برابر توطئه ها دانست و عنوان داشت: در تمام عالم غیر از مقام معظم رهبری کسی را نمی شناسم که به این خوبی از عهده این مسئولیت برآیند.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب شایسته ترین رهبر جهان است افزود: سران کشورهای بزرگ و مهم دنیا هیچ یک به اندازه رهبر انقلاب شایستگی و لیاقت مسند حکومت را ندارند و به هیچ عنوان قابل مقایسه با ایشان نیستند.

 

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه یکی دیگر از ارکان جامعه خواص هستند که باید پیام ولایت را به مردم ابلاغ کنند، خاطرنشان کرد: از آنجا که در مردم و رهبری خللی وجود ندارد، ضعف هایی که امروز دیده می شود را باید به حساب اینقشر گذاشت.

 

وی ادامه داد: وجود انسان همواره با ضعف همراه بوده اما کسانی که مسئولیتی الهی به عهده شان گذاشته شده باید بیش از دیگران در از بین بردن این ضعف ها بکوشند.

 

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: اگر کسانی که در جامعه مسئولیت ابلاغ پیام ولایت به مردم را به عهده دارند، در این کار کوتاهی کرده یا پیام ولایت را مطابق با هوای نفس خود تفسیر کنند، خسارت هایی به جامعه وارد می شود که حتی صدام نتوانست به کشور وارد کند./فارس

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان