حجت الاسلام محسن قرائتی در اولین یادواره شهدای زن جامعه پزشکی کشور که صبح امروز در سالن برج میلاد تهران برگزار شد افزود: افراد عادی می توانند در جامعه به الگو تبدیل شوند و هر یک از پزشکان می توانند مشکلات نظام پزشکی را برطرف کنند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: در حال حاضر کمتر ما مشکل شرق و غرب داریم بلکه بیشتر درگیر خودمان هستیم مشکل در جامعه امروز توجه نکردن به اخلاقیات است.

 

قرائتی گفت: یک پزشک زمانی که بیمار را معاینه می کند اگر درمان وی را نداند باید اعلام کند و اگر تخصص همکارش جوابگو بود آن را با شجاعت بازگو کند چرا که شغل پزشکان یک عبادت است و حتی اگر زمین و زمان زیر و رو شود نباید از این حرفه که سلامت جسمی و روانی جامعه را تأمین می کند دست بردارند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی ابرقدرتها به روش های مختلف ترس و وحشت در جامعه می اندازند گفت: علاوه بر اینکه مشکل ما در جامعه به لرزه انداختن جامعه از سوی این کشورهاست اما آگاهی و ناآگاهی و تأمین امنیت جامعه از همه مهمتر است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: بی حجابی در دانشگاه ها به رشد علمی ضربه می زند و حتی اگر بی حجابی مجاز هم باشد اما در دانشگاه جایز نیست.

 

قرائتی ادامه داد: باید در دانشگاه ها دختران و پسران از یکدیگر جدا شوند و ازدواج جوانان باید آسان شود.

 

وی تصریح کرد: اگر به جای هزینه کردن در برگزاری همایش ها این اعتبارات را خرج ازدواج می کردیم الان همه جوانان ازدواج کرده بودند.کنگره های بسیاری برگزار می کنیم اما بحث روانشناسی و جامعه شناسی را راه نمی اندازیم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: باید جوانان زود ازدواج کنند و این در حالی است که یکی از دلایل افزایش طلاق بچه دار نشدن جوانان است.

 

قرائتی گفت: ادارات فقط می گویند نیروی انسانی و اعتبارات ندارند اما باید بدانند که اگر اراده داشته باشند همه مشکلاتشان برطرف می شود.

 
منبع: فارس

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان