به گزارش لنگرخبر، مهمان حضوری برنامه «سرزمین ما» جواد رزمی است تا درباره پروژه جامعه محور زیست محیطی، کم کردن حجم زباله های خانگی و کمک به اقتصاد خانواده از طریق جداسازی زباله های تر و خشک توسط زنان روستایی توضیحاتی را برای علاقه مندان به محیط زیست ارائه کند.



در چند سال اخیر تولید انواع زباله در روستاهای کشور به شدت افزایش پیدا کرده است. آمارها نشان می دهد روزانه ۱۰ هزار تن زباله عادی در بیش از ۳۲ هزار روستای کشور تولید می شود که نیمی از آن قابلیت بازیافت و تبدیل شدن به دو تا سه هزار تن کمپوست را دارد. به نظر می رسد از آنجا که ۵۴ درصد زباله های روستایی قابل بازیافت است لذا آموزش در زمینه تفکیک زباله های خشک و تر و تشخیص تجزیه پذیر و ناپذیر بودن آنها می تواند کمک بزرگی به کاهش آلودگی محیط روستایی کند.



همچنین بعد از پخش گزارش انتقاد و گلایه مردم اهالی محله کیاکلایه شهرستان لنگرود در چند برنامه قبلی «سرزمین ما»، در گزارشی تشکر اهالی این منطقه از شهردار لنگرود به خاطر جمع آوری زباله ها و پسماندها و ضد عفونی محل روی آنتن می رود. برنامه «سرزمین ما» سه مهمان تلفنی هم خواهد داشت. مظفر افشار، مسئول انجمن دوستداران طبیعت استان لرستان که قرار است در خصوص آتش سوزی های اخیر جنگل های لرستان و نقش تشکل ها در مهار آتش صحبت کند. رضا رفوگران، مدیر شرکت ایده آل نوین سبز هم مهمان دیگر تلفنی برنامه است که قصد دارد درباره شکایت های مردمی منطقه کومله پل خرشتم (از توابع شهرستان املش استان گیلان) از این شرکت برای برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه شلمان رود توضیح دهد.



روح الله فلاحتی دبیر انجمن زیست محیطی حیات سبز شهرستان دیلم هم در ابن برنامه روی خط ارتباطی می آید تا درباره تشکیل کمپین «تشویق مردم برای استفاده از کیسه های پارچه ای» در این منطقه صحبت کند.



برنامه «سرزمین ما» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی کاری از گروه اقتصاد شبکه یک است که پنج شنبه ها بعد از خبر ساعت ۸ صبح به صورت زنده روی آنتن می رود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان