زن محجه هم می تواند اواز بخواند +عکس

۱۳۹۱/۱۱/۱۴ ۱۷:۴۶ چاپ کد خبر: 3378

 

بعد از اجرای ناموفق و انتخاب افراد سری قبل "آکادمی موسیقی" که  مورد اعتراض بیندگان شبکه من و تو قرار گرفت در سری جدید انتخاب اشخاص خواننده عادی فارسی زبان خارج نشین دست خوش تغییر قرار گرفت.

 

این نوع  برنامه های  شبکه های انگلیسی اختصاصی برای مردم ایران ساخته میشود .حال ما کار نداریم که مردم نباید ببینند یا حال که می بینند چه اتفاق خاصی می افتد یا الان دارند که می بینند اسمان دارد به زمین میاید منظورم اینست که هر کس باید خودش بفهمد که این برنامه ها هم برای خودش و هم برای افراد خانواده اش خطراناک  است .

 

اما از انجا ماجرا مشکل دار میشود که در این  برنامه( اکادمی موسیقی "گوگوش" )به معرفی یک زن مسلمان بخصوص اینکه مهجبه است میپردازد و با انتخاب این شخص به مراحل بالاتر به بها دادن او و نشان دادن اینکه یک زن محجبه هم میتواند اواز بخواند می پردازد.

 

دنبال چه اهدافی مدیران این شبکه هستند؟آیا این برای شما این سوال پیش نیامده که چرا یک زن محجبه ؟این همه افراد بودند که در این برنامه شرکت کردند بدون حجاب خوب این زن هم بدون حجاب حاضر میشد مگر قرار است در این برنامه معرفی حجاب کنند ؟اتفاقا اگر از نگاه رسانه ای نگاه کنید حضور یک زن با حجاب مطمینا مشکل ساز خواهد بود برای این برنامه ؟

 

قبل از اینکه بخواهیم باز گو کنیم که پشت سر این ماجرا چه می گذرد حکمی که خداوند در مورد اواز خواندن زن را قرار داده است را خیلی خلاصه نگاهی اجمالی میپردازیم:

 

اما اگر بخواهیم نگاه فقهی به آواز زن بیندازیم باید بگوییم تمامی فقها آواز زن را ـ اگر غنائی باشد ـ حرام دانسته اند. البته بعضی از فقها مانند حضرت امام، مقام معظم رهبری، آیت الله گلپایگانی و.. یک مورد را استثناء کرده اند و آن هم آواز زن است در شب عروسی، ـ نه در مراسم عقد یا مولودی ها ـ آن هم در صورتی که نامحرم صدایش را نشنود. و بعضی دیگر از فقهاء مانند آیت الله مکارم، آیت الله سیستانی و... هم گفته اند که حتی در شب عروسی هم برای زنان، آوازه خوانی جایز نیست.[1] مرحوم آیت الله خویی نیز آوازه خوانی زن را با استفاده اسلام روایت ابی بصیر به سه دسته تقسیم نموده است:


1. آوازه خوانی در مجالس مختلط.
2. آوازه خوانی در مجالس عروسی مخصوص زنان.
3. آوازه خوانی در مجالس زنان در غیر عروسی.


بعد ایشان فتوا دادند که غنا و آوازه خوانی زن فقط در مجالس عروسی زنان مجاز است. و قسم اول و سوم حرام می باشد.[2]

 

[1] . ر. ک: شرفخانی خویی، احمد، انسان، غنا موسیقی، چاپ 1، قم: انتشارات مشهور، 1380، ص 93 تا 155.


[2] . قره العین عابدی، سید محمد غنا در آیینه شفاف اهل بیت، چاپ 1، قم: انتشارات استاد مطهری، 1382، ترجمه: سید محمد تقی حسینی منش، ص 60.

 

قران می فرماید:

«یا نساء النبی لستن کأحد من النساء ان اتقیتن فلا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض و قلن قوله معروفا؛

ای همسران پیامبر، شما مانند هیچ یک از زنان نیستند، اگر سر پروا دارید، پس به ناز سخن مگویید تا آن که در دلش بیماری است طمع ورزد، و گفتاری شایسته گویید» (احزاب، آیه 32).

 

از این آیه پیداست، موقعی که اسلام به این اندازه در مسایل مربوط به عفت عمومی سخت گیر و موشکاف است که حتی اجازه چنین کاری را نمی دهد پس، تک خوانی زنان برای مردان جای خود دارد.

 

ازهمین رو ، درحدیثى از نبى اکرم صلى الله علیه وآله آمده است: »غنا نردبان زنا است(الغناء رقیه الزنا«: بحار الانوار، ج 76، باب 99، )باب الغناء).

 

امام صادق علیه السلام فرمود: »خانه اى که در آن غنا باشد، از فساد و فحشا مصون نخواهد بود«.( بیت الغناء لاتؤمن فیه الفجیعه«: کافى، ج 6، )باب الغناء)

 

و نیز: »غنا باعث پیدایش روح نفاق است( الغناء یورث النفاق)وسایل الشیعه، ج 12، باب 99، )ابواب مایکتسب به) روح نفاق همان آلودگى به فساد و کناره گیرى از تقوااست.

 

دوستان این حکم قران وسنت است  که خداوند دستور داده است حال دوست دارید انجام دهید دوست ندارید انجام ندهید ،الااکراه فی الدین .همان خداوندی که شمارا افرید دستور داده که گوش ندهید، حالا شما می توانید هزاران بهانه پوچ و واهی بیاورد که ما تحریک نمیشوم اواز خواندن فرق میکند و یا خیلی چیزهای دیگر...

 

چطور زمانی که شما دکتر می روید و از دکتر نسخه ای می گیرید بدون هیچ اعتراضی گفته ی او را قبول می کنید مثلا دکتر می گوید این قرص را نصف کن و مصرف کن .نمی گویی چرا نصف کنم اگر کامل بخورم چه میشود .گفتم همه اینها بر می گردد به خود شما .

 

 در مورد این زن هم می توان گفت که می خواهند با نشان دادن او بعنوان زن محجبه بگویند که شما زنانی که در ایران زندگی میکنید و ممکن است حجاب هم داشته باشید با حجاب هم میتوانید آواز هم بخوانید اشکالی ندارد .

 

حداقلش این است که مردان ایرانی به صدای نازک عادت میکنند و اگر دختری بخواهد صدایش را ناز نکند مورد مقبول قرار نخواهد گرفت و در ایه قران هم خدا می گوید که شما صدایتان را نازک نکنید و میبینید که یک برنامه شیطانی چطور می تواند یک ایه قران شما را مورد هجمه قرار دهد بدون اینکه خودتان هم متوجه شده باشید

 

وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ


و از گام هاى شیطان پیروى نکنید، که بى تردید او براى شما دشمنى آشکار است.

 

بله شیطان قدم به قدم وارد میشود .

 

اولا در دنیای لیبرال غربی که همه چیز با پول مقیاس و محاسبه می شود این شبکه ها دلشان برای مردم ایران می سوزد و برای انها برنامه های رایگان میسازند مردم ایران هم در کمال ارامش از ان استفاده می کنند و هیچ هزینه ای هم نمی پردازند .

 

چطور یک مرد غیرتمند ایرانی زمانی که یک نفر در خیابان به ناموس او نگاه بی جا می کند این فرد تا حد جان خود با او مقابله می کند ولی زمانی که با خرید یک دستگاه جعبه جادویی غیرت خود را میفروشد مقابله نمی کند و هر روز در شبکه های این دستگاه جادویی به ناموس او تلقین می کند خیانت کن ولی زمانی به او میگویی بی تفاوت از کنارش میگذرد .باز هم می گویم شما شاید چه اشکار چه پنهانی یکی از این جعبه های جادویی را در خانه خود داشته باشید ولی مطمین باشید این جعبه جادویی بر خانواده شما تاثیر می گذارد.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان