به گزارش لنگرخبر، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران از ابلاغ 540 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان برای سال 94 خبر داد و اظهار داشت: تخصیص 50 درصد اعتبارات مصوب استان در مرداد ماه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای تمام شهرستان های استان برنامه تدوین و آماده شده است، گفت: در بدو ورود به استان آمارهای متفاوتی از وضعیت بخش های مختلف استان ارایه می شد در حالی که آن چه ما به دنبال آن بودیم داشتن یک شناخت کلی از استان بود تا بر اساس آن نقشه راه توسعه استان را تدوین کنیم.

جبارزاده با بیان این که دولت تدبیر و امید به آمار ساختگی اعتقادی ندارد، افزود: ما آمار مرکز آمار ایران را ملاک قرار دادیم و غیر از این به آمار دیگری اعتقاد نداشته و نخواهیم داشت.

وی با اشاره به نتایج برنامه های توسعه در تاریخ کشور، اظهار داشت: برنامه های توسعه کشور غالبا با نگاه آرمان گرایی و جامع نوشته شده بود که ناکارآمدی این روش در دنیا ثابت شده است، بنابراین ما به دنبال یک برنامه واقع گرایانه و مبتنی بر ظرفیت های بومی استان بودیم.

جبارزاده افزود: در این زمینه همه صاحب نظران و دانشگاهیان را دعوت کردیم و در مدت یک سال، برنامه توسعه استان را با عنوان سند تدبیر توسعه تدوین کردیم که حاوی پروژه ها و برنامه های مشخص برای توسعه همه بخش های و همه شهرستان های استان است.

وی یادآور شد: این نوع برنامه ریزی مورد اقبال وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نهاد ریاست جمهوری نیز قرار گرفت و ما موظف شدیم این روش برنامه ریزی را در استان های دیگر نیز آموزش دهیم.

*انتقال آب از ارس به دشت تبریز/ عمر فنی انتقال آب از زرینه رود به تبریز به پایان رسیده است

جبارزاده در رابطه با تامین آب پایدار برای تبریز اظهار داشت: انتقال آب از ارس به دشت تبریز جزء اولویت های دولت و وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه عمر فنی خط فعلی انتقال آب از زرینه رود به تبریز به پایان رسیده است، گفت: پیشنهاد شده که خط دومی به عنوان خط پدافندی از این مسیر به تبریز منتقل شود.

جبارزاده اضافه کرد: بنا نداریم با اجرا خط دوم زرینه رود به تبریز دو برابر آب برداشت کنیم بلکه به عنوان پدافندی این خط عمل می کند.

وی تصریح کرد: آبرسانی از ارس به تبریز جزء مصوبات سفر هیئت دولت به استان بوده که برای آن اعتباری 8500 میلیارد ریالی تخصیص یافته است.

11* خودرو با برند اروپایی در تبریز

 استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص پروژه احداث اتوبان تبریز-بازرگان، تشریح کرد: در دولت گذشته طرح های زیادی به تصویب رسید اما عملی نشد، دولت دهم با طرح های توخالی زیادی مردم را سرکار گذاشت و احداث این پروژه هم یکی از این طرح ها بود، زمانی که سرمایه گذار جذب شود ما این پروژه را هم احداث خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت استان به دنبال مونتاژ خودروی معتبر و برند اروپایی در استان است، افزود: در نظر داریم یک خودروی روز دنیا را در استان تولید کنیم.

جبارزاده گفت: با چندین برند معروف وارد مذاکره شدیم و با رفع تحریم ها فضا برای مذاکرات گسترده فراهم خواهد شد، با مونتاژ خودرو بی کیفیت چینی موافق نیستیم.

* هر زمان دولت اصلاحات در ایران روی کار آمد نفت ارزان شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش قیمت نفت ایران اشاره کرد و گفت: نمی دانم چه حکمتی است که هر وقت دولتی اصلاح طلب روی کار می آید قیمت نفت کاهش می یابد و تا 37 دلار هم می رسد، در زمان آقای خاتمی هم قیمت نفت پایین آمد خیلی ها دولت را ثروتمند می دانند اما باور کنید داخل کیسه چیزی نیست که در آن را باز کنیم.

* تبریز شهر صنعتی بوده و صنعتی باقی می ماند 

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: تبریز یک شهر صنعتی است و قرار نیست به شهر تجاری تبدیل شود، تغییر کاربری بنیان دیزل به خاطر مسایل زیست محیطی و آلودگی هوای تبریز بود.

جبارزاده با حمایت از تغییر کاربری بنیان دیزل، تصریح کرد: به شرطی این کارخانه به مکان دیگری منتقل خواهد شد که ظرفیت آن توسعه یابد و با ایجاد ارزش افزوده از تکنولوژی و ماشین آلات جدید استفاده شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تغییر کاربری های صورت گرفته در استان، گفت: برای مبارزه با آلودگی هوا قصد به حاشیه شهر کشاندن واحدهای صنعتی را داریم و این امتیاز را به صاحبان صنایع دادیم تا در صورت انجام این کار، واحدهای قبلی خود را تغییر کاربری دهند تا از این طریق ارزش افزوده ای نیز برای آنها لحاظ شود.

جبارزاده خاطر نشان کرد: تبریز جزء شهرهای آلوده بوده و هر چقدر واحدهای صنعتی از شهر تبریز فاصله بگیرند حمایت می کنیم و در این زمینه هر کارخانه ای که از داخل تبریز به شهرها انتقال یابد و از تبریز فاصله بگیرد حمایت می کنیم.

   

 * هیچگاه به تندگرایی اعتقاد نداشتم/ نباید عده ای را به بهانه اینکه در دولت قبلی مسئولیت داشتند کنار بگذاریم/ مردم نیز از سیاست زدگی خسته شده اند

 استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به با بیان اینکه بنده به لحاظ فکری به اصلاح طلبان تعلق دارم اما هیچگاه به تندگرایی اعتقاد نداشتم و معیار انتخاب مدیران تجارب و دیدگاه اعتدالی آنها است، اظهار داشت: نباید عده ای را به بهانه اینکه در دولت قبلی مسئولیت داشتند کنار بگذاریم چرا که یک کارمند دولت موظف است 30 سال خدمت کند و طبیعی است در این 30 سال دولت های مختلفی روی کار می آید.

جبارزاده با اشاره به دیدگاه های موجود در مورد انتصابات خود گفت: برخی اعتقاد دارند بنده در انتصابات خود قلع و قمع کردم و برخی دیگر معتقدند تغییرات خاصی نداده ام اما من به دنبال این هستم که کارهای روی زمین مانده را به سرانجام برسانم و به مردم خدمت کنیم چرا که مردم نیز از سیاست زدگی خسته شده اند.

* هر کسی که بازداشت سیاسی شود شخصا وارد می شوم

جبارزاده ادامه داد: هر کسی که بازداشت سیاسی می شود شخصا به موضوع  ورود پیدا می کنم اما آرمان های انقلاب، حضرت امام(ره)، شهدا و رهبری انقلاب جزء خطوط قرمز من هستند و هر کس به این ساحت تعدی کند؛ از وی نمی گذرم.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: از فعالیت تمام احزاب و گروه های سیاسی قانونی در استان حمایت می کنیم و در 18 ماه گذشته که استانداری را تحویل گرفته ام فعالیت  6 حزب سیاسی در استان آغاز شده است.

وی از ساماندهی موئسسات مالی و پولی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مدیریت استان در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: برخی موئسسات مالی که 12 تا 37 هزار عضو داشتند، قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مشکلات بزرگی برای مردم آذربایجان شرقی درست کرده بودند که در این مدت سعی کردیم آنها را سر و سامان دهیم.

جبارزاده با بیان این که در سال گذشته آذربایجان شرقی به عنوان استان نمونه در توجه به اقتصاد دانش بنیان شناخته شد، افزود: در صنعت نگاه ما بیشتر متوجه شرکت های دانش بنیان است و در این راستا 17 شعبه منطقه ویژه علم و فناوری در نقاط مختلف راه اندازی خواهد شد و در آبان ماه نمایشگاهی از توانمندی های علمی و فناوری های استان برگزار خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی راه اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر موسوم به مرکز ماده 16 را از جمله دستاوردهای مهم دو سال خدمت دولت تدبیر و امید در استان دانست و گفت: آذربایجان شرقی در دو سال گذشته وضعیت ناگواری از نظر رواج اعتیاد داشت به طوری که 70 درصد سرقت ها توسط معتادان انجام می شد، اما امروز در سایه اقدامات انجام شده در این مدت به نقطه مناسبی در این زمینه رسیده ایم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان