به گزارش لنگر نیوز حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی چهارشنبه(4 بهمن ماه) در سومین همایش سراسری نماز و احیای فرایض که با حضور ائمه جماعات بانک ملی ایران در مجتمع یاوران مهدی (عج)قم برگزار شد، با تاکید بر تاثیرات تبلیغ چهره به چهره مبلغان خاطرنشان کرد: مبلغان، شعر و خواب را کم کنند و آیات قرآن را برای مردم بیان کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه باید نوجوانان و جوانان محله را دعوت و جذب کنید، گفت: حضرت امام (ره)چه کردند کسانی که جاوید شاه می گفتند، خون شان را به پای انقلاب اسلامی ریختند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور، همچنین در ادامه با تاکید بر ضرورت احیای دیگر اصول دین ابراز داشت: من 30 سفر عمره و حج رفتم، اما 30 سفر تبلیغی برای زکات نرفته ام، اکنون سفر به حج را تعطیل کرده و به سفر زکات پرداختم که نتیجه آن جمع آوری یکصد میلیارد تومان پول زکات بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با تاکید بر جایگاه احسان به والدین در قرآن اظهار داشت: ساده ترین کلمات قرآن، نکته دارد، قرآن نگفته به والدین انفاق کنید، بلکه فرموده به والدین احسان نمایید، یعنی هر چه پدر و مادر می گوید عمل کنید.

 

وی با تاکید بر این که اعداد قرآن رموزی دارد، خاطرنشان کرد: در قرآن یک بار نام انجیر و شش بار کلمه زیتون تکرار شده و ژاپنی ها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که خوردن یک انجیر با 6 زیتون آثاری دارد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: باسوادترین مردم کره روی زمین باید در مقابل ساده ترین کلمات قرآن شاگردی کنند، هر کلمه قرآن یک پایان نامه دکتری و پزشکی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با توصیه به پزشکان ابراز داشت: لباس مبلغان باید شاد باشد، پوشیدن لباس سیاه مکروه است، حساب عاشورا جداست.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر ماندگاری آیات و مفاهیم قرآن ابراز داشت: چند تن از مراجع عظام تقلید به من گفتند که رمز اینکه شما در تلویزیون ماندگار شدی این است که بویی از قرآن به تو خورده است و این در دنیا نمونه ندارد که بحثی 34 سال در تلویزیون مطرح باشد و مخاطب آن کاهش پیدا نکند.

 

*باید به قرآن برگردیم

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد: مبلغان باید یک دوره تفسیر قرآن مطالعه کنند، قرآن حرف های نویی دارد، باید تدبر کنیم و از قرآن، نکته استخراج کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند: قرآن دریایی است که دست کسی به قعر آن نمی رسد، ما باید به سراغ قرآن برگردیم.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در قرآن بیان شده که برای شما در گله میش زیبایی است، اظهار داشت: گله میش وابسته به کسی نیست، در حال حرکت است و راکد نیست، حرکتش دسته جمعی و هدفمند و هدفش مقدس است، به هدفش می رسد، در رفت و برگشت خوراک گرگ نمی شود و زیر نظر یک مدیر تحت عنوان چوپان است، با طلوع بیرون رفته و با غروب برمی گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی نیز روی پای خود و در حال حرکت و حرکتش هدفمند و مقدس بود و به هدفش رسید، اگر شکمش سیر شد، گندم نخرید و به گرسنه های کشورهای دنیا نیز گندم داد و اگر گرفتار گرگ های بین المللی نشد، زیباست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تاسیس انجمن خیرین مسجدساز خبر داد و عنوان کرد: خیرین مسجدساز تحت اشراف مقام معظم رهبری تاسیس شده تا مسجدهای آجری بدون مناره و معماری در شهرهای کم جمعیت احداث کنیم.

خبرنو

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان