به گزارش لنگرخبر، انسیه خزعلی امروز در دوره تشکیلاتی خط امام در مشهد پیرامون موضوع تک جنسیتی دانشگاه ها بیان داشت: مبحث تک جنسیتی بیانگر این است که به یک جنس باید نسبت به وضع و ویژگی های او توجه کرد و قوانینی متناسب با شرایط و موقعیت او وضع شود. نگاه دانشگاه های تک جنسیتی باید بر این اساس باشد.  

وی ادامه داد: در ۱۰۰ سال گذشته در دانشگاه ها فقط آقایان مشغول به تحصیل بودند که به مرور زمان بانوان نیز وارد دانشگاه شدند و فضا حالت مختلط به خود گرفت؛ اما باز همان دانشگاه ها درصدد شدند که دانشجویان آقا و خانم را از هم تفکیک کنند.

خزعلی خاطرنشان کرد: طبق پژوهش هایی که در دانشگاه های تک جنسیتی صورت گرفته است بانوان در این دانشگاه ها به راحتی می توانند با یکدیگر تبادل اطلاعات و تجربیات داشته باشند و استعدادها خود را ظهور و بروز دهند.

وجود ۵۰ دانشگاه جامع مختص زنان در سطح دنیا

رئیس دانشکده الزهرا(س) در ادامه افزود: ۵۰ دانشگاه جامع برتر در سطح دنیا به زنان اختصاص داده شده است که این تعداد در برخی کشورهای آسیا، امریکا و اروپا قرار دارد.

ارتقای سطح کیفیت آموزش در دانشگاه های تک جنسیتی

وی ارتقای سطح کیفیت آموزش در دانشگاه های تک جنسیتی را از نکات مثبت این دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: در این نوع دانشگاه ها تنوع رشته با گرایش های مختلف در مقاطع تحصیلی مختلف، زمینه کار بیشتر برای را بانوان فراهم کرده است.

این استاد دانشگاه تخلفات کم، اتخاذ سیاست های ضد تبعیص و ایجاد برابری حقوق کارمندان را از جمله ویژگی های مثبت دانشگاه های تک جنسیتی دانست و تصریح کرد: رعایت ضوابط و شئونات اسلامی، افزایش خویشتن داری، رضایتمندی از زندگی زناشویی برای دانشجویان متاهل، افزایش حق انتخاب خانواده برای تحصیل دختران و کسب آرامش روحی و روانی بویژه برای بانوان از دیگر نکات مثبت دانشگاه تک جنسیتی است.

خزعلی بیان داشت: به دلیل نکات مثبت دانشگاه های تک جنسیتی، اکثر دانشگاه های دنیا به این سمت حرکت می کنند؛ اما کشور ما بجای رشد و توسعه این ظرفیت، با ایجاد شایعه و ابهامات اشکلاتی بر این دانشگاه ها وارد می کنند.

رئیس دانشکده الزهرا(س) تصریح کرد: شیوه های نامناسب برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها سبب شده است که نه تنها این اقدام در کشور با شکست مواجه شود ؛بلکه نسبت به دانشگاه های تک جنسیتی ابهاماتی بوجود بیاید.

آیا دانشگاه تک جنسیتی آمار ازدواج را کاهش می دهد؟

وی بیان داشت: برخی افراد تصورشان از دانشگاه تک جنسیتی این است که وجود این دانشگاه ها آمار ازدواج را کاهش می دهد؛ اما برخلاف تصور این افراد آمار ازدواج در این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های دیگر افزایش یافته است چرا که در دانشگاه های مختلط نیاز افراد نسبت به ازدواج کاهش می یابد.

خزعلی تاکید کرد: نگاه دانشگاه تک جنسیتی به دانشجویان متاهل باید به گونه ای باشد که شرایط مناسب و مطلوبی را برای آنان جهت همسرداری و فرزندآوری فراهم کند تا تحصیلات مانعی برای آنان در این مهم نباشد.

صرف بودجه هنگفت جهت جلوگیری از اختلاط دختران و پسران در آمریکا

وی در بخش پایانی سخنان گفت: غرب امروزه به خویشتن داری روی آورده است و به این نتیجه رسیده که بسیاری از مشکلات خانوادگی به دلیل ارتباطات قبل از ازدواج است بطوری که آمریکا ۷۰ میلیون دلار بودجه خود را صرف جلوگیری از ارتباط دختران و پسران در دانشگاه ها کرده و در سال های اخیر این بودجه به ۳۰۰ برابر افزایش یافته است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان