مرگ سالانه ۳ هزار نفر در پایتخت بر اثر آلودگی هوا/ ضرورت جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده در کوتاه‌ترین زمان

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با اشاره به تردد ۲ هزار مینی بوس بالای ۱۰ سال عمر در سطح تهران، گفت: اقداماتی نظیر زوج و فرد کردن اتومبیل ها هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد.

کد خبر : 34324
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
مرگ سالانه ۳ هزار نفر در پایتخت بر اثر آلودگی هوا/ ضرورت جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده در کوتاه‌ترین زمان

به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عملکرد مسئولان سازمان محیط زیست در کاهش آلودگی هوای پایتخت، گفت: در همه جای دنیا برای کاهش آلودگی هوا از یک نسخه مدرن و قابل اجرا استفاده می شود اما متاسفانه در کشورمان تاکنون هیچ مسئولی نتواسته آن طور که باید وشاید در کاهش مشکلات زیست محیطی راهکار موثر ارائه دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تردد خودروهای فرسوده به عنوان یکی از عوامل افزایش آلودگی هوا در تهران، افزود: اینکه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کاهش آلودگی هوا را نیازمند یک پروسه ۱۰ ساله می داند اصلا رویکرد مناسبی برای رفع این مشکل نیست، زیرا در حال حاضر در حوزه حمل ونقل عمومی عوامل تشدیدکننده آلودگی هوا وجود دارد که متاسفانه به آن هیچ توجهی نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه سالی ۳ هزار نفر در پایتخت به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: رئیس سازمان محیط زیست به عنوان یک عضو هیات دولت باید خواهان ایفای نقش موثر دولت در حمل ونقل عمومی باشد، به عبارت بهتر دولت باید در ۵۰ درصد ساخت مترو سهیم باشد؛ همچنین باید جلوی تردد خودروهای آلاینده به هر نحو ممکن گرفته شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار مینی بوس بالای ۱۰ سال عمر در سطح شهر فعالیت می کنند، گفت: متاسفانه هر موتور سیکلت در پایتخت حدود ۷.۵ گرم گاز تولید می کند که این مقدار حدود ۴ برابر گاز تولیدی یک خودرو است؛ بنابراین مسئولان باید از راهکارهای غیرکارشناسی نظیر زوج وفرد کردن اتومبیل ها در جهت کاهش آلودگی هوا پرهیز کنند.

بائوج لاهوتی با یادآوری اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی اصلی سلامت جامعه باید راهکارهای کاهش آلودگی هوا را پیگیری کند، گفت: هرچند که در دولت‌های گذشته نیز هیچ اقدام موثری در جهت برخورد با آلاینده‌های زیست محیطی انجام نشده است اما در حال حاضر سازمان محیط زیست باید پیگیر مشکلات باشد زیرا با ابراز همدردی هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت و به ویژه مسئولان سازمان محیط زیست به طور حتم می‌توانند با استفاده از اهرم‌های قانونی از تردد خودروهای فرسوده  جلوگیری کنند، اما اینکه چراتاکنون هیچ اقدامی نشده متاسفانه سوالی است که مسئولان ذیربط هیچ پاسخی برای آن ندارند، بنابراین بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوای تهران ساماندهی تردد خودروها در معابر شهری در کوتاه ترین زمان ممکن است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس سازمان محیط زیست چندی پیش با تاکید براینکه کاهش آلودگی هوای تهران ۱۰ سال طول می کشد گفت که سیاست‌های کاهش آلودگی هوا از سال ۸۴ تا کنون اجرا نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قاسم سه شنبه , ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

نا امیدی نماینده شهرمان از رفع مشلات عدیده شهر وپرداختن به معضلات پایتخت.
گویا نماینده شهر اآقای لاهوتی از حمایت این دوره مردم نا امیدشده که به دنبال معضلا ت حل نشدنی پایتخت است.که به این وسیله قضد نزدیک شدن به شهردار تهران را دارد.

على سه شنبه , ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

باسلام
بانظر شما کاملاً موافقم. ایشان دراین شهر دیگرهیچ اعتباری ندارد. تاریخ مصرف ایشان بپایان رسیده است. طبیعی است که بفکر جای برای خود درسازمانها و ادارات باشه.

یاسر پنجشنبه , ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۸:۴۰

مرد نصفه کاره!
یه پروژه رو درست و حسابی تموم نکرد!