به گزارش لنگرخبر، مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در همایش تعاون که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه، تعاونی ها باید در کشور گسترش پیدا کنند گفت : دولت، کشور را در مسیر درست و منطقی هدایت می کند و انصافا نیز دولت عاقلی است.



 



وی تصریح کرد: اقتصاد ما اگر دولتی باشد قطعا بیمار خواهد شد و 84 درصد اقتصاد ما هنوز دولتی است که این اقتصاد بیمار است.



 



لاهوتی با بیان اینکه 95 درصد از تعاونی ها بعد از انقلاب شکل گرفته است که در افق 2020، 25 درصد از اقتصاد کشور را باید تعاونی ها تشکیل دهند، تصریح کرد : از این 25 درصد، در خوش بینانه ترین حالت آن تنها هشت درصد محقق شده است که فاصله بین عدد هشت تا 25 درصد در سال 2020 نشان می دهد که باید این مسیر را با سختی و دشواری طی کنیم.



 



وی با اشاره به اینکه در لایحه رفع موانع تولید، نقش تعاونی ها پررنگ تر دیده شده است، تصریح کرد: در این لایحه، تعاونی ها فرصت استثنایی دارند و باید از این موقعیت قانونی استفاده کنند.



 



لاهوتی با بیان اینکه دولت یکصد هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار است، افزود: خود بانک ها نیز به مسیر غلطی می رفتند و به جای اینکه سرمایه را در اختیار بخش خصوصی و تعاونی ها قرار دهند وارد بنگاه داری می شدند.



 



نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این قانون تکلیف شده است بانک ها سرمایه مازاد را ظرف 3 سال تبدیل به احسن کنند افزود: در غیر اینصورت از سال پایه، 25 درصد مالیات لحاظ و سالی نیز سه درصد به این مالیات اضافه می شود.



 



وی ادامه داد: دولت نیز در این لایحه متعهد شده ظرف سه تا چهار سال بدهی خود را تصفیه کند و با این قانون بانک ها خودشان سراغ تعاونی ها می روند و ما نیز باید به دنبال ایده و تفکر جدید باشیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان