به گزارش لنگرخبر، راه دانا نوشت : پس از گذشت یک سال از سرو صداهای ایجاد شده در خصوص توقف تولید ریفورمیت در مجتمع های پتروشیمی و تولید بنزین با کیفیت از این طریق مشخص شد که چه کسانی از توقف تولید بنزین با استاندارد یورو4 در کشور نفع می برند و سود واردات بنزین به جیب چه کسانی می رود.

یک منبع اگاه با اشاره به اینکه واردات بنزین در ایران توسط 3 گروه صورت می گیرد گفت: گروه اول برخی از اعضای اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفتی هستند که فرد شاخص آن ح.ح است.

وی در جدید ترین اعترافات خود اعلام کرده است یکی از واردکنندگان بنزین بی کیفیت است، به طوری که براساس اظهارات ح.ح در منطقه بنزین یورو4 وجود ندارد و تنها بنزین هایی است که فاقد مشخصات استنادرد یورو4 است.

این گزارش حاکی است گروه دیگر واردکنندگان که وابسته به انجمن و نهاد خاصی نیستند و از طریق رانتی که دارند اقدام به واردات بنزین می کنند که چهره مشهور این گروه (ه.ا) است.

وی نیز معتقد است بنزین وارداتی از کشورهای حاشیه خلیج فارس فاقد استاندارد یورو4 است و واردات بنزین تنها به دلیل نیاز کشور به بنزین صورت می گیرد و به هیچ عنوان کنترل کیفیتی در اسکله های جنوبی کشور در خصوص واردات بنزین صورت نمی گیرد.

اما دسته سوم وارد کنندگان شرکتهای بازرگانی هستند که در تمام زمینه های اقتصادی  فعالیت می کنند و از طریق رابطه هایی که با برخی از مسئولان وزارت نفت دارند اقدام به واردات بنزین می کنند که در این گروه نیز مشهورترین آن شرکت (ک.ا) است که مدیرعامل این شرکت نیز اعتراف کرده است از  زمانی که واردات بنزین در 2 سال گذشته افزایش یافته تنها یک محموله بنزین یورو4 وارد کشور شده است که این بنزین نیز از طریق واسطه های ثانویه از اروپا منتقل شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان