به گزارش لنگرخبر، کاظم لطفی عصر امروز در جریان بازدید از پروژه های در حال احداث آب و فاضلاب شهری شهرستان لنگرود اظهار کرد: سال گذشته سرمایه گذاری برای اجرای طرح های آب و فاضلاب شهری در گیلان آغاز شده و تا چهار سال آینده ادامه دارد.



وی از تصویب اجرای طرح آبرسانی به 16 شهرستان گیلان خبر داد و افزود: سه هزار میلیارد تومان برای آبرسانی به مناطق مختلف استان سرمایه گذاری می شود و تاکنون 500 میلیارد تومان پروژه وارد مدار شده است.



لطفی با بیان اینکه با اجرای پروژه های مذکور در هیچ نقطه ای از شهرهای گیلان تا 50 سال آینده تنش آبی پیدا نمی کنیم، تصریح کرد: 11 میلیارد تومان طرح های آبرسانی در شهرستان های تالش، لنگرود، سیاهکل و رودبار به صورت اضطراری اجرایی شده است.



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان مجموع تولید آب شرب استان را 4 هزار و 250 لیتر بر ثانیه خواند و بیان کرد: گیلان در بین 31 استان کشور در بحث تامین آب شهرها دچار تنش آبی نیست.



وی به پوشش یک میلیون و 600 هزار نفر توسط شرکت آب شهری گیلان اشاره کرد و گفت: 99.98 درصد مردم شهرهای استان زیر پوشش آب شهری هستند.



لطفی با اشاره به نیاز دو دهم درصدی آب شهری در گیلان، خاطرنشان کرد: نیاز آبی مذکور در حوزه شهرهای جدید استان مانند شهرهای تولمات و چوبر است.



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از اختصاص 44 میلیارد تومان اعتبارات اجرای طرح های آب و فاضلاب در سال 93 به استان خبر داد و یادآور شد: 33 میلیارد تومان از اعتبارات مذکور تحقق پیدا کرده است.



وی با بیان اینکه 74 درصد از اعتبارات طرح های آب و فاضلاب شهری گیلان از محل اعتبارات ملی و طرح تامین آب اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: امسال 42 میلیارد تومان از طرح های ملی و ملی ـ استانی اعتبار داریم و 34 درصد نسبت به اعتبارات اختصاص داده شده در سال گذشته رشد دارد.



لطفی به احداث فاز دوم تصفیه خانه آب سنگر اشاره کرد و افزود: طرح مذکور با اعتبار 168 میلیارد تومان از محل فاینانس داخلی در حال اجرا است.



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به پیشرفت خوب طرح تصفیه خانه آب سنگر، بیان کرد: در مدت سه سال طرح مذکور به بهره برداری می رسد و ظرفیت آب تصفیه خانه سنگر به شش متر بر ثانیه افزایش پیدا می کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان