به گزارش لنگرخبر به نقل از شبستان، اول ذیحجه، روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی داده ‏اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.



 



در این روز مبارک، که دیگر هیچ گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشده است. علی (علیه السلام ) با فاطمه (علیهاالسلام ) برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت.



 

شاید خیلی از جوانان یکی از دلایل تن ندادن به مسئولیت های زندگی مشترک را هزینه های سرسام آور مراسم شروع این زندگی بدانند. هزینه های عقد و عروسی و... که در سال های اخیر به طور غیرعادی تغییر کرده و از مراسم جشن ساده ای که برای شروع یک زندگی می گرفتند به مراسم های بسیار مجلل و پر زرق و برق و با نیت چشم و هم چشمی تبدیل شده که در اکثر موارد عروس و داماد باید تا سالیان سال هزینه این تجملات و چشم و هم چشمی ها را به صورت وام و قسط بپردازند.





این در شرایطی است که بعضی از افراد حتی توانایی برگزاری یک مهمانی ساده برای شروع زندگیشان را ندارند. می توان از هزینه های غیرضروری این مراسم کم کرد و با شرایط بسیار مناسب به صورتی که به جوانان و خانواده های آنها به واسطه هزینه های آن فشاری وارد نشود زندگی مشترک را شروع کرد.





حجت الاسلام و المسلمین بازدار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: اتاق عقد بقعه آقا سید محمد کیاکلایه لنگرود مخصوص جوانانی است که مهریه کم را برای شروع زندگی مشترکشان انتخاب می  کنند.



 



وی  با توجه به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی باشد، افزود: این سفره و اتاق عقد می تواند یکی از زمینه های انجام کار فرهنگی باشد و جوانان برای ازدواج آسان ترویج شوند.



 

حجت الاسلام بازدار از181 ازدواج آسان در اتاق پیوندهای آسمانی بقعه آقا سید محمد خبر داد و تصریح کرد: ترویج امر ازدواج به سبک اسلامی  از مهم ترین اهداف ایجاد اتاق عقد در جوار بقاع متبرکه است تا جوانان ما زندگی مشترک خود را در جوار این مکان مقدس با الگوگیری از سیره و روش زندگی امامان و ائمه اطهار(علیه السلام) آغاز کنند.





رئیس اداره اوقاف لنگرود ادامه داد: عروس خانم هایی که مهریه آنها 14 سکه و حداکثر تا 114 سکه بهار آزادی است، می توانند از این اتاق برای جاری کردن عقد نکاح خود استفاده کنند.





حجت الاسلام بازدار، یک جلد کلام الله مجید، مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه را از جمله هدایای اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود اعلام و تصریح کرد: هزینه سفر به مشهد مقدس  با اتوبوس مخصوص کسانی که مهریه آنها 14 سکه و هزینه سفر به مشهد با هوایما هم ویژه کسانی که مهریه آنها 5 سکه است.





گفتنی است،بقعه آقا سید محمد کیاکلایه از بقاع شاخص شهرستان لنگرود است که در مسیر لنگرود به رودسر قرار دارد و اتاق عقد این بقعه متبرکه از سال 92 تشکیل شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان