به گزارش لنگرخبر به نقل از رهیاب؛سید شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در همایش  اقتصاد مقاومتی و نفوذ استکبار  در اهواز اظهار داشت:نفوذ شکل مرموزی برای سیطره است حتی در قانون اساسی هم در خصوص مراقبت از نفوذ دشمن تاکید شده است.
وی با بیان نمونه های تاریخی از نفود اقتصادی امریکا در کشورهای دنیا ادامه داد:آمریکا در لوای ارتباط با کشورهای آسیای جنوب شرقی نفوذ کرد و در آنجا رخنه اقتصادی ایجاد کردند آنها به یکباره سرمایه های خود را از این کشورها بیرون کشیدند و آن ها را دچار بحران اقتصادی کردند سپس گفتند اگر می خواهید اقتصادتان را درست کنیم باید وزیر اقتصاد و کابینه شما را ما تعیین کنیم.
حسینی گفت:انگلیسی ها برای به زانو درآوردن نهضت ملی صنعت نفت، کشور ما را تحریم کردند ولی ایستادگی مردم باعث شد تا این نهضت شکست نخورد.
وی اضافه کرد:امروز هم که بحث انرژی هسته ای مطرح می شود دشمن ما را تحریم می کند تا پیشرفت نکنیم اما با رشادت،درایت و شهادت مواجه می شود و تلاش ها در کشور به ثمر می نشیند ،دشمن با تحریم ها نتوانست صنعت هسته ای را متوقف کند در حالی که در اندیشه خود می خواستند با تحریم جمهوری اسلامی را فلج کنند.
 وزیر سابق اقتصاد تصریح کرد:وقتی دیدند ملت از حق خود در داشتن انرژی هسته ای کوتاه نمی آید وارد مذاکره شدند ولی آیا مذاکره و توافق می کنند تا حق ما را بدهند؟ اینجاست که بوی نفوذ می آید و باید هوشیار بود.
وی با طرح این پرسش که آیا در برابر این نفوذ دستمان خالی است یا خیر؟ گفت:سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی که در سال 92 ابلاغ شد دست پر ما در برابر این نفوذ است باید اقتصاد مقاومتی را به یک گفتمان ملی تبدیل کرد تا بواسطه اقتصادمقاومتی در برابر تکان ها، تلاطم ها و نفوذ دشمن بایستیم.
حسینی تاکید کرد:تحقق اقتصاد مقاومتی جهادگر می خواهد این جهادگران همان کسانی هستند که انقلاب کرده و آن را حفظ کرده اند یعنی شما مردم.
وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید ظرفیت های خود را باور داشته باشیم گفت:شخصی از خزانه خالی گفته بود در حالی که در سال 92 پرداختی های خزانه 42درصد بیشتر از سال 91 بود چطور خزانه خالی بوده است؟سال گذشته پرداختی های خزانه 177 هزار میلیارد تومان بود ،چرا باید اظهار عجز کنیم؟ این  خلاف روحیه اقتصاد مقاومتی است.
حسینی گفت: در اقتصاد مقاومتی باید قدر داشته های خود را بدانیم نه اینکه بگوییم این دانش هسته ای دانش بی قدری است یا بگوییم سانتریفیوژهایی که ساختیم ناکارآمد است اگر اینگونه است پس چرا مذاکره کردید؟پس چرا خودشان می گویند نتیجه تحریم ها این بوده که  غنی سازی به  زیر 4درصد برسد ،اگر اینگونه است چرا باید راکتور اراک را تغییر بدهیم؟
وی ادامه داد:دشمن وقتی می خواهد نفوذ کند در افکار و ارزش های ما نفوذ می کند داشته های ما را می زند و نداشته های خود را به رخ ما می کشد.
همچنین شمس الدین حسینی با انتقاد از آمار و ارقامی که در خصوص دولت قبل مطرح می شود گفت:می گویند 700 میلیارد دلار از چین واردات شد وقتی کل واردات کشور 400 میلیارد دلار بوده است چرا باید 40 میلیارد دلار واردات  را 700 میلیارد دلار اعلام کنیم؟ چه کسانی این آمارهای غلط را به مسئولین می دهند؟
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان