فعالیت 120 شرکت تعاونی در لنگرود

۱۳۹۴/۰۷/۰۳ ۱۱:۲۴ چاپ کد خبر: 35912
به گزارش لنگرخبر ، محسن مهدی زاده با اشاره به اینکه اقتصاد کشور به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم می شود، اظهار کرد: شرکت های تعاونی برای گسترش عدالت اجتماعی و رفاه حال محرومان، ایجاد اشتغال دانش آموختگان تحت نظارت وزارت کار و رفاه اجتماعی تاسیس می شود.

وی فراهم کردن امکانات لازم برای افراد جویای کار و جلوگیری از تمرکز ثروت را از دیگر اهداف ایجاد تعاونی ها خواند و افزود: شرکت های تعاونی مجموعه سرمایه های مالی، مدیریتی و نیروی انسانی هستند که بر پایه مشورت، برنامه ریزی، تقسیم کار و تجمیع سرمایه های اندک ایجاد می شوند.



رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنگرود حمایت و هدایت از شرکت های تعاونی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: حضور تعاونی ها در سطح جامعه موجب کاهش قیمت تمام شده کالا، تجمیع سرمایه های کوچک، حمایت از کارآفرینان، افزایش تولید، توسعه مالکیت، کاهش فاصله طبقاتی، اشتغال، افزایش روحیه تعاون و همکاری و توسعه اجتماعی، رفاه اقتصادی و عدالت نسبی می شود.



وی از فعالیت 120 شرکت تعاونی در زمینه صنعت، کشاورزی، تامین نیاز مصرف کنندگان و خدمات در لنگرود خبر داد و گفت: تعداد 10 هزار و 561 نفر عضو تعاونی های مذکور هستند.



مهدی زاده افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنگرود با تشکیل شرکت های تعاونی موفق مانند کشتارگاه صنعتی دام دیلم صنعت شرق، سردخانه گیلان تامین نوآور پارس، تعاونی های مصرف، مرغداری ها ، چایکاران و ... منجر به ایجاد اشتغال مطلوب و ارائه خدمات مناسب به شهروندان شده است.



وی با بیان اینکه هر شرکت تعاونی حاصل سرمایه گذاری یک تعداد افراد است، متذکر شد: تعاونی ها وضع اقتصادی را به نفع جامعه حفظ می کنند.



این مسئول با اشاره به اینکه اعضای تعاونی صاحبان آن هستند، اظهار کرد: منافع خارجی شرکت به طرف بیرون جاری نمی شود و تعاونی ها برای پر کردن خلأ موجود در جامعه هستند که دیگر مراکز تجاری قادر به تامین آن نیستند.



وی با تصریح بر اینکه تعاونی های کشاورزی نیازهایی مانند تامین نهاده ها، فرآیند و بازاریابی کالا را تامین می کنند، گفت: تعاونی های مصرف کالا و خدمات مورد نیاز را با کیفیت برتر و قیمت رقابتی برای اعضا فراهم می کنند.



رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنگرود با اشاره به اینکه تعاونی های مسکن برای خانه دار شدن افراد با درآمد پایین فرصت مناسبی فراهم می کنند، افزود: تعاونی های بیمه، مشاغل آزاد و کوچک را از خطرات حفظ می کنند.



وی ادامه داد: واحدهای اعتباری به مردمی که درآمد محدودی دارند و به بانک های تجاری دسترسی ندارند، خدمات می دهند و به کارآفرینان کوچکی که نمی توانند طور دیگری به منابع مالی قابل اطمینانی دست پیدا کنند، اعتبار می دهند.



مهدی زاده با اشاره به اینکه تعاونی های گردشگری فرصت گذران اوقات فراغت و مسافرت را فراهم و خدمات را با قیمت مناسب و با کیفیت خوب به اعضا ارائه می کنند، افزود: تعاونی های برق و تلفن نیازهای مردم روستایی را به برق و ارتباط راه دور را برطرف می کنند.



به گفته وی، تعاونی های توسعه روستایی برای رشد همگانی جوامع محلی به ویژه در ارتباط با توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شکل می گیرند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان