حجت الاسلام روحانی رییس جمهوری برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد جمعه 3 مهر ماه وارد نیویورک شد. وی به محض نشستن هواپیمایش در فرودگاه، از فاجعه منا مطلع شده و توئیترش را به نشانه همدردی با داغدیدگان به روز رسانی کرد. به گزارش گروه سیاسی صراط، آن طور که خبرگزاری رسمی دولت پیش تر اعلام کرده بود، "گفت و گو با مدیران ارشد رسانه های بین المللی، شرکت در آیین تصویب سند اجلاس سران توسعه پایدار وسخنرانی در همین اجلاس، حضور در نشست مدیران ارشد صنایع تجاری و سرمایه گذاری، دیدار و گفت و گو با دبیرکل سازمان ملل، گفت و گوهای دو جانبه با تعدادی از سران شرکت کننده، نشست و گفت و گو با نخبگان، نشست با ایرانیان مقیم آمریکا، حضور در جلسه نخبگان اندیشکده های مطالعاتی آمریکا و برگزاری نشست خبری با رسانه های بین المللی" برنامه های رییس جمهور در این سفر بودند.
217046_295 دیدار روحانی با ایرانیان مقیم آمریکاپرزیدنت پس از ۴ روز، قید کدام برنامه ها را زد؟! روحانی و ظریف در همایش توسعه پایدار پرزیدنت پس از ۴ روز، قید کدام برنامه ها را زد؟! پرزیدنت پس از ۴ روز، قید کدام برنامه ها را زد؟! در حاشیه دیدار روحانی با بان کی مون
بر همین اساس طبق برنامه های اعلام شده سفر به نیویورک  برای پنج روز برنامه ریزی شده بود و بنا بود روحانی روز سه شنبه عازم تهران شود. در همین حال امروز صبح خبر جالبی منتشر شد که رییس جمهوری از میانه سفر نیویورک، به تهران باز می گردد و در مراسم انتقال پیکر حجاج جانباخته در منا شرکت خواهد کرد. حال سوال اینجاست که جناب پرزیدنت بعد از 4 روز حضور در نیویورک قید کدام برنامه ها را زدند و سفر خود را نیمه کاره رها کرده و عازم تهران می شوند؟! وقتی اخبار و تصاویر منتشر شده از دیدارها و جلسات روحانی به همراه تیم 200 نفره اش در نیویورک را مرور کنیم مشخص می شود که تمام برنامه هایی که از پیش برای این سفر در نظر گرفته شده بود به غیر از نشست خبری پایانی انجام شده و رییس جمهور عملا قید هیچ برنامه ای را نزده و بعد از سخنرانی در صحن سازمان ملل به عنوان آخرین برنامه به کشور باز خواهد گشت. آن طور که مشخص است روحانی تنها حدود 12 ساعت زودتر به جمهوری اسلامی ایران باز می گردد و متاسفانه اینگونه برداشت می شود که روغن ریخته نذر امامزاده شده است! به هر روی، این حس وطن پرستی و مردم داری حجت الاسلام روحانی در نوع خود جالب توجه و تا همین اندازه هم قابل تقدیر است!
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان