به گزارش لنگرخبر ، حمید رمضان پور دریاسرى وکیل پایه یک دادگستری ومدرس دانشگاه که متولد لنگرود است، در مراسم ملی “دفاع مقدس از جبهه تا محکمه” که پنجم مهرماه در سالن جلالی نائینی کانون  وکلای دادگستری مرکز برگزار شد بعنوان ایثارگر جانباز درعرصه وکالت موفق به  دریافت تندیس ملی ایثار دفاع مقدس  شد.



DSC_0030 [DVD (PAL)]

مراسم «دفاع مقدس از جبهه تا محکمه» برای تجلیل از وکلای ایثارگر در سالن جلالی نایینی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد. دکتر حسین محمد نبی، دبیر همایش در این مراسم گفت:« وظیفه ی ما بود که این مراسم را طی دو سال گذشته در کانون وکلا به همت هیات مدیره و وکلای عضو کانون مرکز و دیگر کانون ها برگزار کنیم.»



وی با بیان این که«همان طور که دکتر نجفی توانا قبلا نیز اشاره داشتند، یک سوم وکلای ما در کانون های مختلف علی الخصوص کانون مرکز از ایثارگران، خانواده شهدا و … هستند که در طول سال های جنگ و دفاع مقدس به بهترین وجه  از کشور دفاع کردند» اظهار داشت:«ما همه به این افراد دین داریم و این صحنه کوچکی است که برای قدردانی از ایشان توانستیم فراهم نماییم.»



نایب رئیس کانون وکلا در بخش دیگری از سخنانش افزود:«قوای سه گانه از اطلاعات و توان وکلا در حال استفاده هستند و امیدواریم این روابط روزبه روز تقویت شود.»



دولت برای احقاق حق جان باختگان تلاش کند



در ادامه این مراسم دکتر نجفی توانا ضمن ابراز تاسف از حادثه مکه اظهار امیدواری کرد که دولت بدون توجه به ملاحظات سیاسی برای احقاق حق جان باختگان تلاش کند.



رئیس کانون وکلای مرکزتاکید کرد:«کانون وکلا نیز آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.»وی با بیان این که «پاسداشت جایگاه جنگ آوران دفاع از کشور و حریم و قلمرو هر جامعه در تمام دنیا امری متداول و مرسوم است» اظهار داشت:«قطعا این پاسداشت برای این نیست که آن را وسیله تبختربدانیم، بلکه به این خاطر است که کسانی که از دست دادیم و مجروح شدند، قدر بدانیم.» وی افزود:«این افراد را یادآور حماسه ای می دانیم که اگر نبودند امنیت کشور نیز نبود. از این حیث ما وکلا هم به عنوان یک وظیفه ملی و میهنی و هم به عنوان مدافعان حق و عدالت در راستای دفاع از عدالت که تبلور و ظهورش در امر دفاع از کشور هم نمود خارجی دارد، این روزها را گرامی می داریم.» نجفی توانا خاطرنشان کرد:« بخش مهمی از وکلای دادگستری ما را به یاد روزهایی می اندازند که جان برکف از مام وطن دفاع کردند و امروز کسوت شریف وکالت پوشیده اند که امیدواریم با همان صداقت و عدالت از حق در عرصه وکالت دفاع کنند.»



نجفی توانا در ادامه با بیان این که «در اکثر کشورهای جهان مرسوم است که از این جنگ آوران یادی به میان آید و قدردانی انجام شود» گفت:« یادآوری، یادبود و پاسداشت این عزیزان نشانه عرق ملی و خاصیت به یادمادنی این حماسه ها است. همه کشور ها امتیازات و شرایط مساعدی را با لحاظ توانمندی های مختلفی برای این عزیزان قایل شده اند.»



رییس کانون مرکز با اشاره به اینکه «روی سخنم با عزیزانی است که امروز وکیل هستند.» اظهار کرد:«شما وظیفه سنگینی را به دوش می کشید چرا که حامل قداست دفاع از کشور هستید. انجام این حرفه مقدس باید به گونه ای باشد که ظهور و تجلی آن شخصیت آرمان خواه مدافع و مقدس شود. انتظار ما از شما بیشتر از افرادی است کهسابقه و شرایط شما را ندارند و وارد حرفه وکالت می شوند.شما باید اسوه والگوی وکلا باشید.وکلا وظیفه دو گانه دفاع از کشور و دفاع از عدالت را بر عهده دارند. »



طلایی نیک: در خصوص حادثه منا اعلام شکایت و دعوای حقوقی صورت گیرد.



در ادامه مراسم کلیپی در خصوص دفاع مقدس پخش شدو سپس سردار رضا طلایی نیک، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع با اشاره به اینکه دفاع مقدس جبهه حق علیه باطل بود، گفت:جبهه ای که شما سروران عزیز در آن سنگر قرار دارید جبهه حق شناسی و دفاع از حق است.



وی افزود: هدف، مشترک است؛ هدف دفاع مقدس از حقوق ملت ایران، حق تعیین سرنوشت، حق حاکمیت، حق سرزمین، حق حیات و همه حقوقی که چه در قوانین حقوق بشر و چه آنچه در تعالیم انسانی برای حقوق انسان ها در نظر گرفته شده است. طلایی نیک گفت: ملت بزرگ ایران، دفاع کردند؛دفاعی که با حضور همه اقشار ملت از جمله جامعه حقوقی و وکلاصورت گرفت.



معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع همچنین خاطرنشان کرد:بسیار روشن است که این اهتمام ارزشمند کانون وکلا و این محفل، نمادی است از اهتمام جامعه وکلای کشور در پاسداشت دفاع مقدس و همه کسانی که سرمایه گذاران این عرصه بوده اند. در سنگر مقدس دفاع از حق، از همه استعداد فردی و جمعی استفاده شد و بسیار بجاست از کسانی که با تمام وجود در دفاع از مظلومیت ملت ایرانی در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند این تجلیل به عمل بیاید.این تلاش جهادی شما در این مراسم گویای همین اهتمام و عینیت بخشیدن به پیام مقام معظم رهبری است.



طلایی نیک با اشاره به اینکه قدرشناسی از شهیدان، جانبازان، خانواده آن ها بسیار سرمایه ارزشمندی است که برکات آن به خود ما برمی گردد، خاطرنشان کرد: سرمایه معنوی که در عرصه حقوقی شما سروران در صیانت از حق و حق مداری در سنگرهای مقدم این عرصه دارید، ما در دفاع از ملت ایران به ویژه در عرصه حقوقی نیاز داریم.



وی افزود:حرفه وکالت حرفه مقدسی است همانند ایثارگرانی که در رزم مقدس دفاع هشت ساله قرار داشتند.



طلایی نیک گفت: وکلا باید از حقوق خانواده های شهدای غواص در مجامع بین المللی دفاع کنند. همچنین در خصوص حادثه منا اعلام شکایت و پیگیری دعوای حقوقی از محاکم بین المللی صورت بگیرد تا درس عبریتی باشد برای خائنین آل سعود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان