به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص پدیده زمین و جنگل خواری گفت: زمین خواری پدیده جدیدی نیست، این تخلفات همیشه جاری بوده اما تنها در مدت اخیر علنی شده است، این در حالی است که زمین خواری پدیده پیچیده ای نیست؛ درحقیقت اگر صاحبان اموال دولتی مراقب این اموال باشند، زمین خواری پیش نخواهد آمد.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه سازمان جنگل ها و منابع طبیعی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان هایی از این نوع نسبت به زمین خواری بی توجه بوده و چندان پیگیر جلوگیری از آن نیستند، زمین خواری یا توسط افراد زبده و از مسیر قانونی و در سایه بی توجهی مسئولان صورت می گیرد یا توسط افراد ناآگاهی که از سوی برخی سازمان ها و وزراتخانه ها حمایت می شوند بروز پیدا می کند.



وی با اشاره به اینکه اگر صاحبان اموال از ابتدا به ساکن مراقب اموال باشند زمین خواری شکل نمی گیرد، گفت: شکایت به قوه قضاییه برای زمین هایی که در بیست سال پیش تصرف شده اند موثر واقع نمی شود، بلکه لازم است پیش از وقوع حادثه اقدامات انجام گیرد.



این نماینده مردم در مجلس نهم، درخصوص متولیان بی توجهی به زمین خواری، یادآور شد: در حقیقت اگر کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون ماده ۹۹ رای درست و واقعی صادر کنند، دیگر تصرفی صورت نخواهد گرفت اما تا زمانی که این دو کمیسیون رافع تخلفات باشد افزایش تصرفات عجیب به نظر نمی رسد.



وی افزود: متخلفان زمین خواری به وجود کمیسیون های چون کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ دلگرم هستند و می دانند که تخریبی پس از زمین خواری صورت نمی گیرد، از این رو تلاشی برای رعایت قوانین و مقررات نمی کنند، این در حالی است که اگر قانون به درستی اعمال شود هیچ تخلفی صورت نخواهد گرفت.



نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه زمین خواری روبه کاهش است، گفت: هرچند آمار تصرفات بالاست اما نسبت به سال های گذشته، از میزان زمین خواری کاسته شده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان