شهادت می دهم آخوندی مدیری مدبراست

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ ۱۲:۳۵ چاپ کد خبر: 36805
به گزارش لنگرخبر، محمدرضا باهنر در نشست علنی امروز (سه شنبه 14 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم با بیان اینکه مذاکرات استیضاح کنندگان و پاسخ های وزیر را مفید ارزیابی می کند گفت: جو مجلس را جو مساعدی می دانم بنده نه براساس ذهن خود بلکه براساس تحلیلی که از عملکرد مجلس و وزیر راه و شهرسازی دارم اخیرا در مصاحبه ای عنوان کردم که قطعا آخوندی بیش از مرحله اول رأی مجلس را خواهد داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان به او گفته بودند ضرورتی ندارد تا در دفاع از وزیر صحبت کند ادامه داد: اما از آنجایی که تعهد داده بودم دردفاع از آخوندی صحبت کنم چند نکته را بیان خواهم کرد از جمله در خصوص پروژه مسکن مهر که پروژه بسیار عظیمی است باید از زوایای مختلف به آن نگاه کرد.

وی با بیان اینکه در پروژه مسکن مهر خانواده هایی صاحب مسکن شدند که نسل در نسل آنها مسکن نداشتند تأکید کرد: امیدواریم در آینده نیز نسلی صاحب خانه شود که از این رفاه محروم بوده چرا که یکی از مهمترین وظایف دولت تأمین رفاه مردم است.

باهنر با بیان اینکه باید ازدیدگاه اقتصادی به پروژه مسکن مهر نگاه کرد گفت: محاسبات دقیق نزدیک تر به پیش بینی ها و واقعیت است نباید فراموش کنیم که چنین پروژه ای برای کشور مشکلاتی به بار آورده است برای این ادعای خود حجت علمی دارم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از کنار عملیاتی شدن پروژه های مسکن مهر 10 واحد درصد تورم به کشور وارد شد یعنی اگر 17 میلیون نفر در کشور خانه دار شدند 10 میلیون نفر فشار تورم اضافی را احساس کردند که اعتقاد داریم این فشار به همان خانواده مستضعف و دهک های پایین تر از دهک 5 وارد شد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها توضیح داد: زمانی تصمیم گرفته شد به دنبال اجرای این قانون 45 هزار تومان هر ماه به مردم داده شود اما از آن طرف به دلیل تورم 60 هزار تومان از جیب مردم برداشت کردیم به این جهت توصیه می کنم دولت ها برنامه هایی تدوین کنند که نه تنها در دولت خود بتوانند آن را اجرا کنند که دولت های بعدی نیز از عهده اجرای آن برآیند.

وی تأکید کرد: در خصوص پروژه های مسکن مهر واقعیت این است که وزارت راه و شهرسازی موظف است که تا آخرین نفری که برای مسکن مهر ثبت نام کرده است مسکن ساخته و تحویل دهد اما باید طوری برنامه ریزی کند که هزینه های مسکن مهر در اقتصاد کشور به  حداقل برسد.

باهنر با بیان اینکه زمانی آخوندی وزارت راه و شهرسازی را تحویل گرفت که 150 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داشت توضیح داد: در محاسبات ریاضی دانان پرداخت این تعهدات باید در 10 وعده 15 هزار میلیاردی انجام شود اما از نگاه اقتصاددانان پرداخت 15 هزار میلیارد در واقع در مسیر اتمام پروژه ها نیست بلکه هزینه استهلاک و تعدیل است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از عملکرد های مثبت وزارت راه و شهرسازی گفت: اخیرا این وزارتخانه طرحی را کلید زد تا مصرف گاز در کشور را کاهش دهد چرا که براساس کاهش جهانی قیمت نفت سالانه 40 میلیارد دلار هزینه نفت و گاز داشتیم.

وی توضیح داد: براساس مصوبه اخیر این وزارتخانه مقرر شد ناوگان حمل و نقل در صورتی گازوئیل دریافت کند که بارنامه داشته باشد این کار باعث شد مصرف 6 میلیون لیتر گازوئیل در کشور کاهش یابد.

باهنر با بیان اینکه در دولت اول تا دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی بوده است گفت: من همه دولت ها را دیده ام با صدها وزیر گفتگو کرده ام و بیش از 1200 همکار نماینده داشته ام براساس تجربه و سابقه خود بعد از مهندس کازرونی شهادت می دهم که آخوندی یکی از وزرای فهیم، مدیر، پرکار و استراتژیک کشور است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس یادآور شد: آخوندی قبل از آنکه محاسنش درآید در جهاد سازندگی شروع به کار کرد و در سن پایین معاون سیاسی وزیر کشور بود و بسیاری از ما او را می شناسیم که مدیر مدبر و با کیاستی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 18 نفر از اعضای کمیسیون عمران موافق مطالب مطرح شده و محورهای استیضاح آخوندی نیستند گفت: این استیضاح از سر دلسوزی برای مردم مطرح شده است اما امیدواریم که مجلس دوباره از آخوندی درخواست کند که مسئولیت سکان داری وزارت راه و شهرسازی را برعهده گیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان