به گزارش لنگرخبر، جواد ناصریان صبح امروز در همایش توجیهی آموزشی منطقه ای ستاد انتخابات استانداری ها، فرمانداران و بخشداران استان های گیلان، قزوین و زنجان در دهکده ساحلی انزلی اظهار کرد: برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات از مهر سال گذشته آغاز شد.

وی از بودجه 160 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات در کشور خبر داد و افزود: از این مبلغ، 25 میلیارد تومان اعتبار مربوط به بدهی انتخابات سال 92 است که اردیبهشت ماه امسال به استان ها پرداخت شد و در این زمینه بدهی از انتخابات گذشته نداریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات با بودجه 135 میلیارد تومانی باید در سال جاری برگزار شود، تصریح کرد: تاکنون 6 قرارداد برای خرید تجهیزات برگزاری انتخابات منعقد کردیم و این امر موجب ایجاد رقابت در کاهش قیمت ها شده است.

وی خرید عمده تجهیزات انتخابات را توسط وزارت کشور عنوان کرد و گفت: منابع باید در چارچوب تعریف شده انجام شود.

ناصریان بر مدیریت هزینه ها در برگزاری انتخابات تأکید کرد و یادآور شد: منابع نباید در خارج از برگزاری انتخابات هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه ها توسط وزارت کشور انجام می شود، خاطرنشان کرد: حق الزحمه مجریان انتخابات 50 درصد رشد یافته و تلاش می کنیم این رقم افزایش یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور از خرید وسایل مورد نیاز انتخاباتی خبر داد و یادآور شد: پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر شفاف بودن صندوق های رأی، قرارداد خرید 80 هزار صندوق شفاف در حال انجام است.

وی با بیان اینکه 80 درصد فرمانداران از وزارت کشور هستند، گفت: امیدواریم بتوانیم برای عوامل انتخابات از این نیروها استفاده کنیم.

ناصریان به وجود 29 هزار نفر نیروی انسانی در استانداری ها اشاره کرد و افزود: تلاش می شود برگزاری انتخابات با نیروهای استانداری ها باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون برای عقد قرارداد برای برگزاری انتخابات نداریم، تصریح کرد: قراردادی برای برگزاری انتخابات با افراد حقیقی و حقوقی منعقد نمی کنیم.

معاون وزیر کشور بر مشخص کردن امین اموال انتخابات تأکید کرد و گفت: امین اموال باید از ابتدا مشخص شود ضمن اینکه اطلاعات شخصی مجریان انتخابات حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در قالب تملک دارایی و سرمایه ای اعتباری نداریم، یادآور شد: در این زمینه اعتباری اختصاص داده نمی شود و اموال در صورت کمبود باید از دستگاه ها امانت گرفته و پس از انتخابات برگردانده شود.

ناصریان متذکر شد: 135 میلیارد تومان بودجه برگزاری انتخابات نشان می دهد که در هزینه کردها باید صرفه جویی داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با اشاره به اینکه سال گذشته تغییر ساختار فرمانداری ها را انجام دادیم، خاطرنشان کرد: یک هزار و 200 پست به فرمانداری های کشور اضافه می شود.

این مقام مسئول یکی از نیازهای فرمانداری ها را اصلاح ساختار پست های سازمانی دانست و یادآور شد: امسال جذب نیروی استخدامی نداریم و یک هزار و 600 نفر نیرو برای استخدام در فرمانداری ها برای سال آینده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ساختار استانداری ها اصلاح می شود، تصریح کرد: این مسئله در مدت دو هفته آینده قطعی و خلأ سازمان مدیریت و برنامه ریزی پر شده و پست کارشناس مدیریت بحران در فرمانداری ها ایجاد می شود.

ناصریان وزارت کشور را دارای نگاه فرابخشی خواند و خاطرنشان کرد: امکانات خودرو و تجهیزات اداری در وزارت کشور نگه داری نمی شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان