به گزارش لنگرخبر، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا که عصر امروز در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، گفت: مناسک حج و انجام این فریضه از جمله اعمالی است که در قرآن کریم و در سخنان اهل بیت بسیار مهم و یک عمل استثنایی خوانده شده است.



 



وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص مهاجران الی الله، افزود: «اگر کسی به سوی خدا و پیامبر خدا هجرت کند و سپس مرگ دامن او را بگیرد خداوند بر خودش ملزم می کند پاداش کامل به آنها دهد».



 



حجت الاسلام جمال یاریادامه داد: بعضی از مراجع تقلید از جمله آیت الله مکارم در پی این حادثه فرمودند«حج این افراد کامل و احتیاجی به نائب گرفتن نیست».



 



وی با اشاره به اینکه نفس این عبادت بسیار مهم و مرگ را گریزی نیست، خاطرنشان کرد: زمانی که اراده سفر پربرکت حج شکل می گیرد باید قلب را از همه چیز خالی و جان و اندیشه و خرد خود را پاک گرداند و برای خدا حرکت کرد.



 



 مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السلام)، اذعان کرد: «اگر کسی با لباس احرام جانش را تقدیم و در پیشگاه خداوند خاضعانه حرکت کند در روز قیامت لبیک گویان وارد محشر می شود».



 



وی با تاکید بر اینکه جنایت و ناپاکی آل سعود  بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: جنایت آل سعود در سال 1322،  1344در مدینه و در سال 1216 قمری  و آتش زدن کتابخانه بزرگ اسلامی در حجاز و آتش گرفتن 60 هزار کتاب خطی نشان دهنده حکامی ناجوانمرد، فاسد، خودخواه و خودمحور است.



 



حجت الاسلام یاری ادامه داد: حرمین شرفین و بیت الحرام به دست انسان هایی ملحد و پلید که اقرار به اسلام اما در عمل آن را قبول ندارند، قرار گرفته که باید در مقابل اعتراض دنیای اسلام در فاجعه منا، عذرخواهی کند.



 



مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد:کشور ایران همچنان مقتدر، هوشیار و بیدار و رهبری آگاه به زمان و جریانات منطقه و مسائل دنیا دارد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان