به گزارش لنگرخبر، ظهر امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک حاج علی ثامنی جانباخته فاجعه منا اظهار کرد: پیکر این عزیز جانباخته امروز پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد جامع تا سطح شهر تشییع و برای تدفین به زادگاهش شلمان منتقل می شود.

سیدرضا جوادپور با اشاره به تشییع پیکر پنج تن دیگر از جانباختگان فاجعه منا در لنگرود، افزود: ابراهیم فخری، احمد اسماعیلی چافی، اصغر صالحی، کریم پورتقی راستگو و حیدر حسینی سرایی از جانباختگانی بودند که روز دوشنبه گذشته در لنگرود تشییع شدند.

وی از مفقود بودن پنج تن دیگر از حاجیان لنگرود در فاجعه منا خبر داد و تصریح کرد: سید بیژن نوربخش، حبیب ترابی، محمود ربیع نژاد، غلامرضا خورسند و ابراهیم کریم پور از مفقودین فاجعه منا هستند که وضعیت آنها مشخص نشده است.

فرماندار لنگرود با انتقاد از سیاست های حکومت آل سعود و بی تدبیری آنها در مناسک حج، تصریح کرد: تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور کشورهای اسلامی از جمله ایران درباره فاجعه منا ضروری است تا تمام ملت ها و کشورهای اسلامی بدانند که چرا این فاجعه بزرگ رخ داد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه بزرگ نشان داد که آل سعود لیاقت و توانمندی اداره حرمین شریفین را ندارد، متذکر شد: آل سعود باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و با عذرخواهی از کشورهای اسلامی به مجامع جهانی پاسخ دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان