به گزارش لنگرخبر، مهیار رستگار با اشاره به وضعیت راه های گیلان در شرایط بارندگی اظهار کرد: با توجه به بارش باران سطح جاده ها لغزنده است و رانندگان باید با دقت و توجه به جلو رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه شرایط جوی در وقوع حوادث رانندگی تاثیرگذار است، تصریح کرد: اکنون بر اثر بارش شدید باران سطح جاده ها بسیار لغزنده شده و کوچک ترین بی احتیاطی در رانندگی منجر به حوادث می شود.

فرمانده پلیس راه گیلان لغزندگی جاده را برای رانندگان بی احتیاط خطرآفرین خواند و گفت: رانندگان مراقب عبور و مرور دانش آموزان و عابران پیاده باشند و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

وی به آبگرفتگی روی پل ها اشاره کرد و یادآور شد: گاهی به دلیل طغیان رودخانه، آب سطح پل را فرا می گیرد و موجب تخریب می شود بنابراین عبور از روی چنین پلی توصیه نمی شود زیرا ممکن است منجر به واژگونی و سقوط خودرو شود.

رستگار به حوادث سقوط خودرو در روزهای اخیر به داخل یک رودخانه اشاره کرد و افزود: در این حادثه تلفات جانی نداشتیم و مردم بلافاصله با سقوط خودرو سرنشینان خودرو را نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد: طغیان رودخانه که روی پل را فرا می گیرد حادثه ساز است و رانندگان از روی آن عبور نکنند در غیر این صورت با خطر جدی مواجه می شوند.

فرمانده پلیس راه گیلان وضعیت ترافیکی جاده های مواصلاتی استان را در این ساعت عادی و روان خواند و توصیه کرد رانندگان در جاده های اصلی و فرعی گیلان مقررات را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و با رعایت فاصله طولی، به جلو توجه داشته باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان