به گزارش لنگرخبر، محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست استانداری گیلان با اشاره به تغییرات جوی هوا و فصلی در این استان، بخشنامه ای را صادر و به فرمانداران 16 شهرستان گیلان ابلاغ کرد.

وی با تأکید بر ضرورت آمادگی فرمانداران برای مقابله با حوادث ناشی از بارندگی های فصلی پاییز و زمستان تصریح کرد: واحدهای عملیاتی، امدادی و خدمات رسان در شهرستان ها باید آماده این مقابله باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران برای کاهش احتمالی خسارت ناشی از بارندگی اقدام های لازم را به عمل آورند، افزود: مسئولان شهرستانی و دستگاه های اجرایی به منظور پیشگیری و افزایش میزان آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی سیل و طغیان رودخانه ها و افزایش ضریب ایمنی و کاهش آثار ناشی طبق وظایف ابلاغ شده اقدام های لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تصریح بر اینکه فرمانداران و مسئولان به صورت مرتب و منظم گزارش اقدام های خود را به اداره کل مدیریت بحران استان ارسال کنند، خاطرنشان کرد: تخلیه و پاکسازی فوری نخاله های موجود در آبراه ها و رودخانه های فصلی و مجاری آب و فاضلاب بخشی از وظایف فرمانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی است.

نجفی جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی و پسماند شهری و روستایی در این مسیر، هرس درختان معابر سطح شهرها و روستاها برای جلوگیری از قطع خطوط برق و مخابرات را مورد تأکید فرمانداران قرار داد.

وی بازدیدهای دوره ای از پل ها، شبکه های برون شهری و روستایی و ایستگاه های انتقال آب، برق، گاز، پایش و افزایش عوامل اجرایی کنترل ترافیک و تردد خودروها، آماده به کار شدن تمام دستگاه ها، ماشین آلات و تجهیزات و... را از دیگر موارد مورد تأکید در بخشنامه خود عنوان کرد.

استاندار گیلان توجه جدی به اخطاریه ها و اطلاعیه های هواشناسی و اطلاع رسانی به شهروندان و دستگاه های اجرایی را ضرورت دانست و گفت: استقرار واحد هشدار سریع در فرمانداری ها، حفظ آمادگی کامل واحدهای عملیاتی و امدادی به ویژه هلال احمر، راهداری، اورژانس، آتش نشانی و دستگاه های اجرایی امری ضروری است.

وی ذخیره سازی امکانات امدادی و اضطراری مناسب در مواجهه با حوادث قهری به ویژه سیل به منظور دسترسی سریع آسان برای پاسخگویی به نیازمندی ها و گزارش به موقع وقوع حوادث و خسارات وارده را از ضروریات دانست و یادآور شد: جانمایی و مدیریت بهینه منابع آبی استان و باز کردن به موقع دریچه سدها جزو اقدام های مورد تأکید است.

به گزارش فارس، علیرضا خصوصی مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز از آمادگی نیروهای امداد و نجات در شهرستان های شرق این استان لنگرود، رودسر، املش به دلیل تشدید بارش باران خبر داد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان