به گزارش«لنگرخبر»، به نقل از واران نیوز، ماه محرم یکی از ماه های حرام در سال قمری است،این ماه از قدیم به خاطر  واقعه  کربلا دارای حرمت خاصی بوده و هست،دهه اول این ماه ، مردم با برپایی تکیه و شرکت در مراسمات ارادت خود را به خاندان امام حسین (ع) نشان می دهند. حرمت ماه محرم به اندازه ای است که طبق تحقیقات پژوهشکده های پلیس و آمارهای ارائه شده از آن نشان می دهد میزان وقوع جرم و جنایت در ماه محرم ۴۰ درصد کاهش می یابد. شاید بارها داستان هایی با این مضمون شنیده اید که خیلی از سارقان در این ماه سرقت را کنار میگذارند ، قمار بازان و یا حتی مشروب خوران در این ماه به دلیل حرمتش و شرمی که دارند گناه نمیکنند و چه بسیار کسانی که این ماه باعث توبه آنها شده و دیگر سمت گناه هایی این چنینی نرفته اند. حادثه کربلا و درسهایی که میتوان از این واقعه برداشت کرد محدود به زمان و مکان نیست حتی این واقعه و درس های آن را نمی توان محدود دین اسلام و تشیع دانست.
 پروفسور ادوارد گرانویل براون مشهور به ادوارد براون، پزشک و مستشرق بزرگ انگلیسی و استادیار زبان فارسی در دانشگاه کمبریج از قیام با عظمت کربلا چنین یاد میکند: «آیا اقلیتی پیدا می­شود که حدیث کربلا را بشنود؛ اما آشفته و محزون نگردد، حتی غیر مسلمانان نیز نمی­توانند پاکی روحی را که این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت انکار کنند.
با توجه به نوشتار بالا و همینطور روایات های واقعه کربلا انکار حرمت این ماه بسیار دور از ذهن است.
اما متاسفانه عده ایی که  امروزه  شکستن مرزهای و حریم ها و درهم نوردیدن همه موانع و حرمت ها را نشان از آزادی میدانند باعث ایجاد نوعی بی احترامی به این ماه شده اند.
به عنوان مثال مدتی پیش تبلیغاتی با عنوان “تخفیف ویژه آرایشی برای محرم” در فضای مجازی پخش شده که مردم را دعوت به آرایش و خودنمایی برای محرم میکند.
این اقدام که تا کنون برخورد جدی با آن نشده ، روز به روز  بر تعداد آن افزوده می شود و جوانان بی خبر با دیدن این تخفیف ها وسوسه شده و با صورتی بزک کرده به سمت هیئات مذهبی و دسته ها  عزا داری می روند.
اگر خاطرتان باشد سال گذشته نیز با موضوع بدحجابی و آرایش غلیظ خانم ها در خیابان های شهر هنگام عزاداری مواجه بودیم.
به نمونه ایی از این تبلیغات دقت کنید:
hormat-1 hormat-2 hormat-3
همانطور که مشاهده میکنید علاوه بر تبلیغ در سایت ها پیام هایی هم از طرق تلگرام و یا دیگر پیام رسان های اینترنتی بین کاربران توزیع میشود که مبادا کسی از این تخفیف ها جا بماند!!!
hormat-4
در آخر امید داریم تا امسال با این گونه متخلفان برخورد جدی شود تا دیگر شاهد اینچنین بی حرمتی ها در جامعه نباشیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان