دکتر ایرج نیکوکار، رئیس دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار لنگرخبر گفت: این دانشکده تنها موسسه آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت در خارج از مرکز استان است.



 



وی با اشاره به اینکه دانشکده پرستاری مامایی لنگرود در سال 84 با دو رشته شروع به فعالیت کرد، افزود: با توجه به فضای موجود و ظرفیت بالای این دانشکده، مجوز تاسیس دانشکده پیراپزشکی با چهار رشته نیز فراهم شد.



 



دکتر نیکوکار، گرفتن رشته در وزارت بهداشت را بسیار سخت عنوان و خاطرنشان کرد: هم اکنون پذیرش دانشجو در  دو رشته در مقاطع کارشناسی ارشد(پرستاری سالمندان و بیوتکنولوژی پزشکی) نیز در این دانشکده فراهم است.



 



رئیس دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود با بیان اینکه در حال حاضر هزار دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: امسال 162 نفر در مقطع کارشناسی و 15 نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شدند.



 



وی نبود تحصیلات تکمیلی مستقیم در رشته های پیراپزشکی را یکی از چالش ها عنوان و اذعان کرد: این یکی از خواسته های به حق دانشجویان است.



 



برگزاری همایش های بین المللی علمی از پتانسیل های دانشکده پرستاری مامایی لنگرود



دکتر نیکوکار برگزاری همایش های بین المللی علمی را از پتانسیل های این دانشکده دانست و تصریح کرد: امسال نیز این دانشکده در کنکور سراسری وابسته به وزارت بهداشت(کارشناسی ارشد) در دو رشته تحصیلی رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داد.



 



وی از افتتاح سالن ورزشی این دانشکده در دهه فجر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این سالن ورزشی هم اکنون با 65 درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه کرد 325 میلیونی در دهه فجر امسال و یا نهایتا در دهه سلامت افتتاح خواهد شد.



 



دکتر نیکوکار ادامه داد: این پروژه فعال می باشد و 500 میلیون تومان نیزبرای تکمیل آن مورد نیاز اشت.



 



وی خط مستمر تاکسیرانی را از نیازهای مبرم دانشجویان دانست و اذعان کرد: نبود خط تاکسیرانی و استقرار خط 133 از مشکلات رفاهی دانشجویان است.



 



گفتنی است، دانشکده پرستاری مامایی لنگرود در پنج هکتار زمین در سال 84 با اعتبار ملی ساخته و زمین این دانشکده نیز متعلق به مرحوم ادیب مرادی بوده که با قیمت نازلی خریداری شده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان