اسماعیل شعبانی، مسئول هیئت خیام ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) کومله در گفتگو با خبرنگار لنگرخبر با تسلیت ماه حزن و اندوه گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل جوان است.



 



وی از برگزاری تعزیه خوانی به همراه مراسم نمادین به آتش کشیدن خیام امام حسین(علیه السلام) در کومله خبر داد و افزود: این مراسم غروب عاشورا در صحن آستان امامزاده حسن کومله برگزار می شود.



 



شعبانی با بیان اینکه این مراسم برای پانزدهمین سال متوالی در کومله برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هنر تعزیه خوانی به نوبه خود نقش بسزائی در زنده نگه داشتن نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) داشته و باید همه دست در دست هم دهیم و نگذاریم این هنر مقدس دچار آسیب شود.



 



مسئول هیئت خیام ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) کومله ادامه داد: مخاطبان به دلیل عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ساعت ها بصورت ایستاده در گرما و سرما به تماشای تعزیه می پردازند و ما باید از این ظرفیت بسیار مهم برای رساندن پیام عاشورا استفاده کنیم.



 



شعبانی ادامه داد: تعزیه خوانی به همراه مراسم نمادین به آتش کشیدن خیام امام حسین(علیه السلام) در کومله توسط بهترین گروه تعزیه خوانی در استان برگزار می شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان