به گزارش لنگرخبر به نقل از راه دانا، سابقه کنفرانس مونیخ به دوران جنگ سرد باز می گردد، این کنفرانس برای اولین بار در سال 1962 به منظور تبادل نظر میان اعضای اتحادیه آتلانتیک شمالی تشکیل شد، اما در سال های اخیر و در پی گسترش آن (به خصوص گسترش ناتو به شرق) بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. کنفرانس مونیخ در سال 1962 توسط یک ناشر و نظامی سر شناس آلمانی به نام ادوارد- هاینریش فن کلایست اشمنتسین در شهر مونیخ بنیان گذاشته شد. نام این کنفرانس در ابتدا کنفرانس مشتریان نظامی بود و سپس به «کنفرانس امنیتی بین المللی» و نیز «کنگره دفاع شناسی» تغییر یافت.

این کنفراس علاوه بر اجلاسی که به صورت سالانه در مونیخ برگزار می کند، جلساتی را هم در خصوص موضوعات مهم بین المللی در کشورهای مختلف برگزار می کند.

اجلاس منطقه ای مونیخ پیش از این در سال های 2009 و 2013 در واشنگتن، 2010 در مسکو، 2011 پکن، 2013 دوحه، 2014 دهلی نو و 2015 وین برگزار شده است. اجلاس تهران دومین اجلاس امنیتی مونیخ در سال 2015 است.

اما سوالی که در خصوص برگزاری این کنفرانس در تهران به ذهن می رسد این است که "هدف از برگزاری این کنفرانس در تهران چیست؟"

برخی معتقدند که اجلاس مونیخ یک اجلاس کاملا صهیونیستی بوده و باتوجه به مباحث مطرح شده در آن، در خصوص تطهیر و سانسور جنایات رژیم صهیونیستی، هدف از برگزاری آن در تهران برقراری تامین امنیت اسرائیل است.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در این کنفرانس گفت: سفر منطقه ای من از ایران شروع شده و می خواهم ایران نقش سازنده ای در قبال همسایگان بازی کند که اسرائیل را شامل می شود!

وی ادامه داد: ایران می تواند یک شریک مسئولیت پذیر در منطقه باشد اما راه حل های مسالمت آمیز به هر دو طرف ماجرا بستگی دارد و بنابراین به ریاض هم خواهم رفت.

اما رهبر معظم انقلاب پیش از این پاسخ این فعالیت آلمان ها را داده اند؛ ایشان در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج فرمودند: "اسرائیل روز به روز نا امن تر خواهد شد."

عده ای نیز بر این باورند که اشتاین مایر جهت برقراری روابط دوستانه میان ایران و عربستان و حل مشکل جیسون رضائیان به ایران سفر کرده است، که نتیجه این سفر اظهارات عجیب ظریف در خصوص پرونده جاسوس آمریکایی، جیسون رضائیان، است.

وزیر خارجه کشورمان در حاشیه این کنفرانس گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه نخواسته است که عربستان را از منطقه منزوی کند و هلال شیعی یک توطئه اسلام هراسانه است و آنها می خواهند ایران هراسی را گسترش دهند.

وی همچنین در اظهار نظری تامل برانگیز در مورد جاسوس آمریکایی جیسون رضائیان گفت: همه در تلاشیم که موضوع بشردوستانه جیسون رضائیان را به لحاظ بشردوستانه حل کنیم. اتهامات علیه وی فرایند قضایی و جدی دارد و از منظر بشردوستانه در تلاشیم که این مشکل را حل کنیم.

در حالی مسئولان داخلی به دنبال بزک چهره آمریکا هستند و وزیر خارجه آلمان از ایران می خواهد تا یک شریک مسئولیت پذیر در منطقه برای اسرائیل باشد؛ نیروهای رژیم صیهونیستی همچنان به کشتار بی رحمانه مردم و کودکان در فلسطین ادامه می دهند و این سکوت دولتی ها در برابر خواسته وزیر امور خارجه آلمان بسی جای تامل دارد!

چرا که اسرائیل و رژیم صهیونیستی از روز اول انقلاب خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بوده و امام خمینی(ره) با جمله" اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود" حجت را برای همه تمام کرده اند.

برخی از مسئولان علت برگزاری کنفرانس مونیخ در تهران را مسائل منطقه و سوریه مطرح می کنند در حالی که هیچ شخصیتی از سوریه و روسیه در این نشست حضور نداشتند.

اما به راستی هدف از برگزاری نشست مونیخ در تهران چیست؟ و چرا دولتی ها نسبت به درخواست وزیر خارجه آلمان مبنی بر شراکت ایران و اسرائیل در منطقه سکوت کردند؟

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان