به گزارش لنگرخبر؛ فرزند سردار سرلشگر شهید حسین همدانی در حاشیه سخنرانی در مسجد چهارده معصوم (ع) و هیأت محبان الحسن (ع) بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری افق انزلی بیان کرد: شهید حسین همدانی همواره در شرایط فتنه گون ، صف فریب خوردگان را از فتنه گران جدا کرد ،ایشان معتقد بودند که عده ای در این میان فریب خورده هستند و نباید مانند فتنه گران مجازات شوند.

وهب همدانی افزود: در فتنه ها فضا غبار آلود می شود ،بنابراین در چنین شرایطی وظیفه داریم که با روشنگری وضعیتی را به وجود بیاوریم که فضا شفاف شود ،به همین جهت پدرم معتقد بودند که در فتنه 88  این فضای غبار آلود باعث شد عده ای از سر نا آگاهی تصمیم بگیرند.

پسر ارشد شهید همدانی اظهار کرد: شهید بزرگوار همواره در شرایط فتنه و غبار آلود سعی می کردند با کمترین هزینه به نظام کمک کنند و با فعالیتهای فرهنگی مردم را جذب نمایند.

  • هرجا نظام به او نیاز داشت ورود کرد

وی با اشاره به بصیرت بالای این شهید بزرگوار تاکید کرد: هرجا نظام به تخصص و یا حضور ایشان نیاز داشت برای کمک ورود می کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر روی اخلاص شهید همدانی تاکید بسیاری داشتند ،زیرا  این ویژگی در شخصیت ایشان بسیار مشهود بود.

  • بعد از شهادت متوجه نقش مهم ایشان در سوریه شدیم

فرزند شهید در ادامه گفت: ما بعد از شهادت ایشان متوجه شدیم که چه نقش مهمی در سوریه داشتند ،شما اگر در جایی ایشان را می دیدید به هیچ وجه متوجه این موضوع نمی شدید که مسوولیتی دارد ،اما پس از گشت و گذار در شبکه های اجتماعی خواهید دید که از ایشان به عنوان یک نخبه نظامی یاد کرده اند.

  • شهید همدانی هیچگاه از موقعیت خودش سوءاستفاده نمی کرد

وهب همدانی خاطر نشان کرد: پدرم هیچگاه از موقعیت خودش سوءاستفاده نمی کرد و هیچ زمانی برای کسی سفارش نمی کرد ،به یاد دارم زمانی را که برای سهولت در رفت و آمد در محل کارم نیاز به سفارش پدر داشتم ،اما او این کار را انجام نداد و در پاسخ به من گفت: "اگر من سفارش تو را بکنم تکلیف بچه های مردم چه می شود ؟ آیا کسی هم هست که سفارش آنها را بکند؟آنها چه فرقی با تو دارند؟"

  • به تکریم و احترام خانواده شهدا بسیار اهمیت می داد

وی افزود: پدرم بسیار بر احترام و تکریم خانواده شهدا تاکید داشتند ،ایشان روزی به برادرم گفتند: "من منتظر تلفن یکی از فرزندان شهدا هستم ،در صورتی که وقت تماس او خواب بودم بیدارم کن"  پدرم از خستگی به خواب فرو می رود و پس از تماس فرزند شهید برادرم به او می گوید: "پدرم اکنون خواب هستند و در ساعت دیگری تماس بگیرید" شهید پس از بیدار شدن و اطلاع از این موضوع بسیار نارحت شده و به برادرم می گویند: "چرا مرا بیدار نکردی ؟ ما در همه حال باید خدمتگذار خانواده شهدا باشیم."

  • به نیروی جوان اعتقاد داشت

فرزند شهید همدانی در خصوص اهمیت دادن این شهید بزرگوار به استفاده از نیروی جوان تاکید کرد: ایشان به استفاده از نیروهای جوان بسیار خوش بین بودند و همیشه می گفتند: "اگر حادثه ای پیش بیاد این جوانان از جوانان نسل گذشته چیزی کم ندارند و بهتر از آنها خواهند درخشید.

  • جذب حداکثری سرلوحه کارش بود

وی یاد آور شد: ایشان به جذب حداکثری اعتقاد داشتند ،ممکن بود که بعضی از همکاران و اطارفیان شهید در خصوصیات اخلاقی خود نقایصی می داشتند اما شهید نکات مثبت شخصیت آنها را می دید و از ویژگی های خوب آنها استفاده می کردو می گفت: "باید برای جذب هرچه بیشتر مردم تلاش کنیم."

  • شهدا هزینه هایی برای ظهور امام زمان هستند

وهب همدانی در پایان گفت: این شهدایی که قربانی می شوند ،هزینه هایی برای نزدیک تر شدن ظهور امام زمان (عج) هستند ،ما با این رشادتها و شهادت طلبی ها ثابت می کنیم که برای ظهور حضرت آماده ایم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان