معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، امروز دو تصمیم تامل برانگیز داشت. تذکر به رسانه های منتقد برجام که رهبر انقلاب در نامه تاریخی خود از آنها تقدیر کرده بودند و اجازه فعالیت به ۱۲۳ خبرنگار خارجی با وجود افزایش تهدید نفوذ آنهم پس از تذکرات متعدد رهبر معظم انقلاب و دستگیری جیسون رضائیان، جاسوس بلند پایه امریکایی که تحت عنوان خبرنگار فعالیت می کرده است.
به گزارش رجانیوز، در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه «وطن امروز» بایت درج مطلبی با عنوان "چه کسی بود صدا زد سیمان؟" منتشرشده در تاریخ ۲۶ مهرماه و به هفته نامه «۹دی» بابت مطلبی با عنوان "این رای مخدوش است" منتشرشده در تاریخ ۲۵ مهر تذکر داده شد و پرونده این دو نشریه به دادگاه ارجاع شد.
photo_2015-10-26_13-26-28
این در حالی است که بنابر اعلام اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۲۳ خبرنگار خارجی مجوز فعالیت موقت در کشور را دریافت کردند.
حمید رسایی در واکنش به انتشار این اخبار در صفحه شخصی خود در شبکه تلگرام نوشت: وقتی در دور جدید، ۱۳۲ خبرنگار خارجی راحت وارد کشور می شوند و برخی از آنها پس از مدتی فعالیت، در حالی که به دلیل اعتماد نابجا تا خاص ترین محافل و جلسات عالی ترین مقام اجرایی کشور راه پیدا می کنند و توسط نهادهای امنیتی بازداشت می شوند، اما تمام هم و غم دولت کلید، بستن دهان هموطنان منتقد و قفل کردن رسانه های منتقد است، آیا باز هم باید از دلایل دلنگرانی های رهبری نسبت به نفوذ دشمن پرسید!
۹ دی باز هم تذکر گرفت و روانه دادگاه شد. اما هزاران تذکر مثل این از وزارت خانه ای که هنوز در پروژه نفوذ تردید دارد، در کنار دلواپسی های رهبرمان در نامه ای که همچون مدالی زرین، ریزبینی منتقدان را می ستاید و آن را قابل تحسین و یادآوری کننده به مسئولان امر می داند، مثل ضربه تبر بر بدنه درخت تنومند و ریشه داری است که فقط صاحب تبر را خسته می کند و اگر هم اثر کند، باز هم همان ریشه جوانه خواهد زد.
دوستان وزارت ارشاد! خودتان را مشغول ما نکنید به ۱۳۲ میهمان جدیدتان برسید که جیسون رضائیان ها پیش رو دارید! دهان ما اگر قابل بستن بود، امروز وزیر ارشاد شیر خر خورده اصلاحات که او را نگین فرهنگی این جریان می دانند و دیگر اصلاح طلبان آمریکایی، برای لقمه ای نان و اندکی دیده شدن، در رسانه های بیگانه و سازمان های جاسوسی دریوزگی نمی کردند.
فاعتبروا یا اولی الالباب...
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان