به گزارش لنگرخبر، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در نامه شان به رئیس جمهور شروط 9گانه ای را بیان کردند، بهترین تقوا تبعیت از ولی امر است، ولی امر آگاه و هوشیار تمام مسائل را رصد می کنند و آنچه را که تضمین کننده سعادت ماست را می گویند، تقوا یعنی مطیع رهبر بودن.

وی در ادامه با اشاره به تایید حکم اعدام آیت الله شیخ نمر توسط آل سعود گفت: حکم اعدام روحانی مبارز آیت الله شیخ نمر این مرد شجاع و مبارز و قدرتمند توسط آل سعود تایید شده است، من نمی دانم آل سعود بنا دارد تا چه حد اشتباه کند و با هر اشتباهی به نابودیش نزدیک شود؟ حکام سعودی بهتر است قدری عقل به کار ببرند و در امورشان فکر کنند و بیندیشند، اعدام این مرد بزرگ برای شما سنگین خواهد بود و مسلما یک ضربه به پیکر حکومت آل سعود وارد خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در این زمینه گفت: زمانی که امور عربستان دست این جوانان ناپخته و خام و بدون تدبیر بیفتد، حاصلش همین می شود؛ حرف های سبک و دور از عقل و خرد وزیر خارجه عربستان این نوجوان عربستانی را حتما شنیده اید که لازم نیست تکرار کنم، شنیده شده آل سعود گرفتار کم پولی شده و بودجه شان پایین آمده است؛ دستگیری شاهزاده عربستانی در بیروت با 2 تن مواد مخدر نشان می دهد که حکومت آل سعود به چه رسوایی رسیده که شاهزادگانش چنین کارهایی انجام می دهند.

وی ادامه داد: شنیده شده عربستان کم کم به اشتباهش در یمن پی برده و می خواهد به جنگ علیه این کشور خاتمه دهد، امیدواریم ان شاءالله حکام آل سعود سر عقل آیند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به نشست وین درباره مسئله سوریه که با حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اولین راهکار برای پایان جنگ در سوریه این است که جلوی تروریست ها را بگیرند، جلوی این سگ های درنده را که به مردم مظلوم سوریه و عراق حمله ور شدند را بگیرند، این اولین گام است که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده و بسیاری از کشورهای غربی از این سگ های درنده حمایت کردند. آنان باید از اقدامات تروریستی در سوریه و عراق جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه درباره بشار اسد هم تصمیم با خود مردم سوریه است و هرچه آنان انتخاب کنند باید اعمال شود، تصریح کرد: این مردم هستند که باید بگویند بشار اسد را می خواهند یا نه، وضع مردم در سوریه بسیار بد است و در مضیقه هستند، چه بسا افرادی نان شب نداشته باشند، آنان مسلمانند و باید به آنها کمک کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین یادآور شد: نمایندگان تونس بسیار شجاعانه به میدان آمدند و از رژیم صهیونیستی ابراز تنفر و انزجار کردند و خواستار قطع رابطه با این رژیم غاصب و تحریم اجناس صهیونیست ها شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زلزله افغانستان و پاکستان، گفت: این زلزله واقعا مصیبت بار بود و آن را به مسئولان این کشورها تسلیت می گوییم.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: این فاجعه فراموش شدنی نیست، امکان ندارد ما این فاجعه بزرگ را فراموش کنیم، این زخم التیام پذیر نیست. تنها التیامش آن زمان است که بشنویم حکومت ننگین آل سعود ساقط شود و یا حداقل آل سعود از مدیریت حج کنار گذاشته شود، به مسئولان و قوه قضائیه توصیه می کنم در این زمینه فعال باشند و مسئله را فراموش نکنند، ایرانیان زیادی در فاجعه منا کشته شدند و باید جزئیات این مسئله روشن شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سند توافق هسته ای، گفت: واقعا بسیار عجیب است، برجام یک توافق بین ایران و 1+5 است، هنوز مرکب سند برجام خشک نشده که اوباما دستور می دهد گزینه نظامی را روی میز نگه دارید، مکر و فریب و پیمان شکنی حدی دارد، واقعا باید خجالت بکشید، من به آمریکا می گویم ما را از گزینه نظامی نترسانید، بدانید اگر اشتباه کردید و گزینه نظامی را عملی کردید آنچنان پشیمان خواهید شد که دیگر این پشیمانی نفعی به حالتان نخواهد داشت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی را از جنگ می ترسانید؟ یقین داشته باشید اگر گزینه نظامی علیه ایران عملی شود این انقلاب آنقدر در سراسر جهان و حتی اتحادیه اروپا و آمریکا علاقمند و حامی دارد که هرگز اجازه نمی دهند خواب به چشمان شما راه یابد.

آیت الله موحدی کرمانی بر همین اساس تصریح کرد: اگر گزینه نظامی علیه ایران عملی شود بدانید پایگاه های نظامی شما در دنیا به دست همین علاقمندان به انقلاب اسلامی ایران به خطر خواهد افتاد و انقلاب اسلامی امید دارد به کمک دوستان منطقه ای خود اسرائیل را با خاک یکسان کند.

وی اضافه کرد: پشیمانی نظام سلطه و ستم در تاریخ سابقه دارد، یزید هم پس از روز عاشورا آنچنان پشیمان شد که مدام می گفت این چه اشتباهی بود که من مرتکب شدم، شما هم مطمئن باشید اگر گزینه نظامی را علیه جمهوری اسلامی ایران عملی کنید بسیار پشیمان خواهید شد و می گویید چه غلط بزرگی بود که ما مرتکب شدیم و آن زمان است که شما به خوبی طعم «مرگ بر آمریکا» را خواهید چشید.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمان تاریخی شان در نامه به رئیس جمهور 9 شرط را مطرح کردند، از همین تریبون نماز جمعه اعلام می کنم که برجام را آن زمان به رسمیت می شناسیم که شروط 9 گانه رهبری در آن اعمال شود؛ پیمان شکنی آمریکا از آفتاب برای ما روشن تر است و مسئولان باید بسیار مراقب باشند که آمریکا به تعهداتش عمل کند، مسئولان به آمریکایی ها بگویند که اگر به تعهداتشان عمل نکنند ما هم از عمل به تعهداتمان دست برمی داریم.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا باید رسما و کتبا لغو تحریم را اعلام کنند، تاکید کرد: باور کنیم که آمریکا دشمن ایران است و باید به آن یقین داشته باشیم و شک نکنیم، برای اینکه ایران «اسلامی» است و آمریکا هم دشمن اسلام است. آمریکا نمی تواند دین اسلام را تحمل کند چون اسلام ضد نظام سلطه و استکبار است، اسلام ضد زیاده طلبی و ظلم به ملت های ضعیف است، آمریکا دیکتاتورهای قرون وسطی ای را مورد حمایت قرار می دهد و نمی تواند مردم فلسطین را که می خواهند دزد و غاصب را از کشورشان بیرون کنند تحمل کند، آمریکا حتی از این دزد و غاصب فلسطین حمایت هم می کند.

آیت الله موحدی کرمانی متذکر شد: دشمنی ایران با آمریکا ادامه دارد تا آن زمان که ایران مقتدر با قدرت درونی خود مشت محکمی به دهان آمریکا بکوباند و او را از ورود به ایران و نفوذ به کشورمان مأیوس کند. آمریکا حتی در طول مذاکرات دو سال گذشته مکرر عهدشکنی کرده است، که به معنای آن است که قصد حل و فصل عاقلانه موضوع را ندارد، بلکه در صدد پیشبرد اهداف خصمانه خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: برجام دارای نقاط ضعف و ابهام ساختاری است و اگر مسئولان لحظه به لحظه و دقیق مراقبت نکنند خسارت های بزرگی برای حال و آینده کشور در پیش خواهد بود، شروط 9گانه رهبر معظم انقلاب و طرح مصوب مجلس حاوی نکات مفید و موثری است که حتما باید رعایت شود و همین جا از آقایان تشکر می کنم که هوشیارانه عمل کردند با توجه به اینکه لغو تحریم ها هدف اصلی مذاکرات است و در برجام به بعد از اقدامات ایران موکول شده است اما چه تضمینی وجود دارد که 1+5 بعد از ایران به تعهداتش، اقدام به لغو تحریم ها کند؟ آمریکا و اتحادیه اروپا باید رسما و کتبا لغو تحریم ها را اعلام کنند وگرنه ما آن را نقض برجام تلقی خواهیم کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین خاطرنشان کرد: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا بخواهند با بهانه های واهی مانند حقوق بشر یا موضوعات دیگر، تحریم ها را بازگردانند بدانند که ما آن را نقض برجام تلقی می کنیم که در این شرایط دولت هم باید از عمل به تعهداتش دست بردارد.

وی با بیان اینکه در متن برجام پیچیدگی ها و ابهامات زیادی وجود دارد و تفسیر طرف مقابل مورد قبول نیست، تاکید کرد: مرجع متن مذاکرات هسته ای است، مسئولان باید از فریبکاری طرف مقابل به ویژه آمریکای جنایتکار برحذر باشند و هر نوع نقض عهد و تخلف را رصد کنند، هشدار می دهم که شرایط اقتصادی کشور نباید بعد از برداشته شدن تحریم ها به واردات بی رویه منجر شود و به خصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدا پرهیز و به امر تولید داخلی توجه فراوان شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان