به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در هیمن راستا عنوان داشت: آمریکا با این ماهیت دنیا طلب و یکجانبه نگرش اگر موضوعات مذاکره با او منحصر به مسائل هسته ائی  نشود به تمام منافع  ملی کشور دست اندازی خواهد کرد،لذا مقام معظم رهبری در طول مذاکرات با توجه به شناخت عمیق و  نافذشان از ماهیت استبدادی و  استکباری آمریکا اشاره دارند که مذاکرات فقط باید در چارچوب هسته ائی با آمریکا صورت بگیرد و لاغیر.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای به تاکیدات مقام معظم رهبری به تیم گفت و گو کننده ما اشاره کرد و افزود:معظم له  تاکید داشتند که  آمریکا در طول مذاکرات نه در خصوص حقوق بشر، نه در موردسوریه،نه مباحث موشکی و نه حزب الله و یا رژیم صهیونیستی نباید وارد مذاکره و گفت و گو شود.
این فعال سیاسی اصولگرا در چرائی هشدارهای متعدد مقام معظم رهبری در باره این موضوع اظهار داشت:  اگر این اجازه به آمریکا داده شود در تمامی شئون و ارکان کشور تلاش می کند تا نفوذ کند و با هدف براندازی و تغییر حکومت در  ایران اسلامی سیاستهای خود را پیش خواهد برد.
وی به ممنوعیت مذاکره با آمریکا از همان آغاز انقلاب اشاره کرد و افزود: این دولت استبدادی و استعماری تلاش خواهد کرد با زمینه سازی و بستر سازی ابتدا در داخل کشور حضور یابد و سپس آن را  تثبیت کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص راههای جلوگیری از نفوذ آمریکا در پسا برجام گفت: نکته اول این است که ببینیم تعهداتی که آمریکا  در پسا برجام راجع به آن سخن گفته چقدرش عملیاتی خواهد شد. یعنی این لغو تحریمها که در برجام از آن سخن گفته شده است نمادین نباشد و عملیاتی گردد چرا که آمریکا همانطور که حضرت آقا می فرمایند غیر قابل اعتماد  است. پس ابتدا در  این زمینه باید هوشیار باشیم که آنچه که آمریکا مدنظرش است به آن دست نیابد بلکه ما باید منافع ملی مان را درنظر بگیریم که مباد کلاهی بر سرمان برود.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا سدی فولادی در برابر نفوذ آمریکا در سطوح مختلف شئونات کشور اعم از سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی ایجاد کنیم.
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: من معتقدم برجام بستر نفوذ آمریکا در داخل کشور خواهد بود لذا باید با هوشیاری در برابرش ایستاد.
این فعال سیاسی همچنین به آفات سوء مدیریت اقتصادی در پسا برجام اشاره و در این رابطه عنوان کرد: اگر در جریان نفوذ اقتصادی  بستری را ایجاد کنند که ایران تنها بازار مصرف کالاهای اروپائی و آمریکائی باشد، این ضرر بسیار بزرگی برای کشور است که اقتصاد را از بین خواهد برد. باید تلاش کرد که این مراودات بر بستر 24 بند سیاستهای اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری شکل بگیرد که در این صورت می توان امیدوار بود کشور شاهد رشد و شکوفائی باشد.
وی نقش دولت را در این زمینه مهم برشمرد و گفت: دولت باید در این زمینه تلاش خود را معطوف به تحقق اقتصاد مقاومتی کند و در جهت تحقق آن از اقتصاددانان کشور هم بهره بگیرد و تنها حسب نیاز با غرب ارتباط اقتصادی برقرار کند نه به عنوان یک بازار مصرف.
سالک افزود:  ما نیارمند دانش و تکنولوژی آنها هستیم نه محصولاتشان. اگر در پی محصولاتشان باشیم آنگاه کشور را دربست در اختیار آنها قرار داده  ایم و عزت و اقتدار ما نیز در سایه آن از بین خواهد رفت.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان